موضوعات داغ

ساخت نمونه اولیه شورولت کوروت C8 که ۷۵٪ آن با پرینتر سه‌ بعدی ساخته شده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر به این فکر می‌کنید که چه زمانی شاهد ساخت قطعات تولیدی خودروها با استفاده از پرینتر سه‌بعدی خواهیم بود، به گفته جنرال موتورز، برخی از این قطعات به زودی در خودروها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته این فناوری فقط زمانی استفاده خواهد شد که باعث کاهش ایمنی خودرو نشود.

قبل از همه‌گیری کرونا، جنرال موتورز از پرینتر سه ‌بعدی برای توسعه خودروهای جدیدش از جمله کوروت استفاده می‌کرد. پس از همه‌گیری کرونا، این شرکت از همان دستگاه‌ها به منظور ساخت ماسک محافظ صورت برای کادر درمانی استفاده کرد. این نشان داد چقدر سریع می‌توان یک طراحی را تغییر داد و به کمک پرینتر سه ‌بعدی به واقعیت تبدیل کرد. این اقدام همچنین باعث شده سرعت تولید محصولات در کارخانه‌های جنرال موتورز افزایش یابد.

این افزایش سرعت در تولید محصولات، شامل کوروت C8 موتور وسط هم می‌شود. این شرکت قبل از رونمایی عمومی از این خودرو، یک نمونه اولیه غیرقابل استفاده که ۷۵٪ آن با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده بود را تولید کرده است. این کار به تیم اجازه داده تا مشخص کنند همه‌ قطعات چطور سر جای خود قرار می‌گیرند، و مطمئن ‌شوند بخش‌های مختلف خودرو حین فرآیند تولید در دسترس هستند. اگر مشکلی وجود داشت، آن‌ها می‌توانستند فورا آن را حل کنند.

حین توسعه این نمونه اولیه، یکی از بخش‌های خودرو قطعات سه‌ بعدی مکانیکی داشت: سقف جمع‌شونده که از قطعات ساخته شده با پرینتر سه‌بعدی استفاده کرد تا قابلیت باز و بسته شدن سقف را در همان مراحل اولیه تولید ارزیابی کند.

این اقدام زمانی اهمیت بیشتری دارد که بخواهید مطمئن شوید سنسورهای دستیار رانندگی در جهت درستی قرار دارند. کوین کوئین رئیس بخش طراحی و تولید جنرال موتورز در این باره گفته است:

ما نمی‌توانیم دوربین را عوض کنیم. اما می‌توانیم براکت نگهدارنده آن را جابجا کنیم تا دوربین در زاویه مناسبی قرار بگیرد. ما تقریبا هر روز این کار را روی خودروهای در حال توسعه خودمان انجام می‌دهیم.

این اقدام همچنین باعث می‌شود خط تولید، کاملا برای ساخت خودروی موردنظر آماده باشد. ران داول رئیس بخش تولید این شرکت گفته است:

ما چند قطعه را با پرینتر سه ‌بعدی می‌سازیم و روبات‌ها با استفاده از این قطعات می‌توانند نقاط دسترسی و قابلیت ساخت خودرو را ارزیابی کنند.

برخی از اعضای تیم جنرال موتورز زمانی را در آینده پیش‌بینی می‌کنند که می‌توان با استفاده از یک اپلیکیشن، قطعات را در خانه و از طریق یک سرویس اشتراکی دانلود و پرینت کرد. البته، این کار نیازمند دستگاه‌های پرینتر سه‌بعدی با کیفیت بالا است که می‌توانند قطعات را با استحکام خیلی بیشتری نسبت به پرینترهای سه ‌بعدی خانگی تولید کنند. پس انتظار نداشته باشید این اتفاق به زودی رخ دهد.

در حال حاضر، جنرال موتورز به سرمایه‌گذاری روی روش پرینت سه‌بعدی در دو کارخانه جدیدش در وارن ایالت میشیگان ادامه می‌دهد. هردو کارخانه به این شرکت کمک می‌کنند تا از پرینت سه‌بعدی برای توسعه و ساخت خودروهای جدید استفاده کند و اگر نیاز باشد، برای کادر درمانی هم تجهیزات پزشکی تولید کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد