موضوعات داغ

آلفا تائوری، نزدیکترین مقصد به ردبول برای سباستین فتل

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر رالف شوماخر گزینه های سباستین فتل در فصل آینده می‌تواند محدود به مرسدس صورتی نباشد، فتل هنوز شانس پیوستن به تیم ردبول را دارد.

هر روزی که می‌گذرد احتمال پیوستن فتل به تیم ریسینگ پوینت برای فصل آینده بیشتر می‌شود. تیمی که در فصل آینده با نام استون مارتین خواهیم شناخت. در صورت توافق سب با آنها، قهرمان چهار باره جهان سوار بر خودرویی خواهد شد که به مرسدس صورتی شهرت یافته است. علت این امر بسیار ساده است، این خودرو یک برداشت دقیق از خودرو قهرمان فصل گذشته است، خودرو W10 مرسدس.

با این حال امکان دارد ریسینگ پوینت تنها مقصد فتل نباشد، قهرمان آلمانی روابط نزدیکی با تیم ردبول دارد، یادمان باشد فتل چهار بار پیاپی به همراه تیم ردبول به قهرمانی جهان رسیده است.

با این وجود مدیر تیم ردبول، کریستین هورنر، به طور شفاف بیان کرده است که از ترکیب رانندگان خود راضی است و قصد دارد تا مکس ورشتپن و الکس آلبون را در کنار یکدیگر نگه دارد. اما ردبول تیم دومی هم دارد، آلفا تائوری.

به نظر شوماخر،راننده سابق فرمول یک، و تعدادی از مفسران مشهور فرمول یک، این تیم می‌تواند به مقصد نهایی قهرمان آلمانی تبدیل شود. شوماخر افزود:

من کاملا اطمینان دارم که سباستین در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک حضور خواهد داشت. سباستین با تیم تورو روسو شروع کرد و شروع خیلی خوبی هم داشتند، از طرف دیگر روابط سباستین با مدیر تیم تورو روسو، فرانتس تاست بسیار خوب است.

حتما میدانید که در گذشته، تیم آلفا تائوری با نام تورو روسو شناخته می شد. تیمی که سباستین اولین بردش را در آنجا جشن گرفت، پیروزی که در سال ۲۰۰۸ به دست آمد و تا به امروز بالاترین افتخاری بوده که تیم تورو روسو کسب کرده است. تیم آلفاتئوری در حال حاضر تنها برای کسب امتیاز وارد مسابقات می‌شود و با جایگاه مبارزه برای کسب سکو فاصله بسیاری دارد. اما اگر این تیم هم راه ریسینگ پوینت را برود چه؟

نخستین پیروزی سباستین فتل و تنها پیروزی تیم تورو روسو، مونزا-۲۰۰۸
شوماخر افزود:

اگر فرض را بر قانونی بودن تیم ریسینگ پوینت بگزاریم امکان دارد ردبول نیز در فصل ۲۰۲۱ همین روش را برای آلفا تائوری به کار گیرد.

مشاور تیم ردبول، هلموت مارکو، نیز به همین نکته اشاره کرد است. در همین رابطه و با اعتراض رنو به طراحی خودرو RP20 ریسینگ پوینت، مدیران و مشاوران فرمول یک هفته آینده جلسه ایی تشکیل خواهند داد تا قانونی بودن یا نبودن خودرو مرسدس صورتی را اعلام کنند.

هلموت مارکو:

احتمال این وجود دارد که آلفا تائوری از خودرو RB16 ردبول عکس بگیرد و در فصل بعد آنرا کپی کند. چندین تیم به روشی که ریسینگ پوینت در پیش گرفته معترض هستند، امیدوارم جواب روشنی مطرح شود. در نهایت اگر ریسینگ پوینت قانونی اعلام شود ما نیز برای آلفا تائوری همین کار را خواهیم کرد.

مارکو در جواب به این پرسش که دقیقا قصد دارند چه کاری انجام دهند گفت:

از تمام زوایا از خودرو عکاسی می‌کنیم و سپس آنرا بازتولید خواهیم کرد. دقیقا به روشی که ریسینگ پوینت مدعی ساخت RP20 شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد