موضوعات داغ

پیشنهاد گرهارد برگر به سباستین فتل، بازنشسته شو

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

گرهارد برگر، راننده سابق فرمول یک و تیم فراری، در آخرین مصاحبه خود اعلام داشته است که علت پیوستن احتمالی سباستین فتل به تیم استون مارتین را درک میکند اما به نظر او بهتر است سباستین فتل بیشتر به بازنشستگی فکر کند.

از زمانیکه مشخص شد سباستین فتل با تیم فراری وارد قرارداد جدیدی نخواهد شد، آینده شغلی سباستین یکی از مهمترین بحث های مجامع موتور اسپرت است.

به نظر می رسد این راننده ۳۳ ساله آلمانی سه گزینه بیشتر نخواهد داشت، بازنشستگی، یک سال مرخصی از فرمول یک و یا پیوستن بی تیم استون مارتین در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک. برگر نظرش را اینگونه بیان کرده است:

سباستین برای ۴سال قهرمان پیاپی مسابقات فرمول یک بوده است. توصیه من به او این است که بازنشستگی را انتخاب کند. از طرف دیگر من او را خیلی خوب می شناسم، فتل مسابقه دهنده سر سختی است و می‌خواهد دوباره پیروز رقابت های فرمول یک باشد، در حال حاضر بهترین گزینه، ریسینگ پوینت یا همان استون مارتین فصل آینده است. وقتی آنها خودرویی دارند که لنس استرول و سرجیو پرز با آن چنین نتایج خوبی به دست می آورند پس حتما برای سباستین موفقیت های بزرگی را رقم خواهد زد.

برخورد لکلرک و فتل، مسابقه دوم اتریش ۲۰۲۰
در دو فصل اخیر سباستین از یک سو رقابت قهرمانی را به لوئیس همیلتون واگذار کرده است و از سوی دیگر در درگیری های متعدد با هم تیمی خود، چارلز لکلرک، شکست خورده است و برخورد هایی را با او نیز تجربه کرده است. تمامی این موارد باعث شده تا عده ایی توانایی رانندگی فتل را زیر سوال ببرند، موردی که برگر به شدت با آن مخالف است و اعتقاد دارد سباستین در صورتیکه خودرو قهرمانی در اختیارش قرار بگیرد هنوز تهدیدی برای تمام رانندگان خواهد بود.

خودرو سباستین فتل پس از برخورد با لکلرک
توانایی رانندگی فتل ثابت کرده است که او لایق قهرمانی است و اگر روزی خودرو مناسب در اختیارش قرار بگیرد مطمئن باشید جایگاه کنونی مرسدس را تهدید خواهد کرد. سباستین شایسته یک خودرو مناسب است و اگر به این علت به استون مارتین برود کاملا درک اش خواهم کرد.

مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰ یک شروع فاجعه بار برای فتل بود. در حالیکه تا کنون هم تیمی او دوبار بر روی سکو رفته است و موفق به کسب ۳۳ امتیاز شده، سباستین نتوانسته رتبه ایی بهتر از ۵ ام به دست بیاورد و با کسب تنها ۱۰ امتیاز، اختلاف زیادی با لکلرک پیدا کرده است. مسابقه سیلورستون هم که یک فاجعه کامل برای فتل را رقم زد. سباستین مسابقه را از رده دهم استارت زد و در طول مسابقه از محدوده امتیاز گیری خارج شد و تنها با خرابی لاستیک والتری بوتاس و کارلوس ساینز بود که توانست به رده دهم بازگردد و یک امتیاز از این مسابقه کسب کند در حالیکه هم تیمی او از رده چهارم استارت زده بود و با پنچری لاستیک خودرو بوتاس توانست بر جایگاه سوم سکو مسابقه بایستد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد