موضوعات داغ

تویوتا یاریس ۲۰۲۰ با پیشرانه ۱۱۴ اسب‌بخاری در اروپا معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا به طور رسمی یاریس جدید را برای بازار اروپا معرفی کرد، که با یک پیشرانه هیبریدی جدید و ظاهر متفاوت ارائه خواهد شد.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰ اولین مدل این شرکت است که با پلتفرم GA-B متعلق به خانواده TNGA ساخته شده است، که نتیجه آن بهبود عملکرد دینامیکی این خودرو است، که دلیل آن هم مرکز ثقل پایین‌تر و ساختار محکم‌تر است.

یاریس هیبریدی جدید از پیشرانه هیبریدی با شارژ خودکار نسل چهارم تویوتا بهره می‌برد، که یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر را با دو موتور الکتریکی و یک پک باتری لیتیوم یونی ترکیب می‌کند و همگی در کنار یکدیگر توان ۱۱۴ اسب‌بخار تولید می‌کنند.

بررسی موشکافانه پیشرانه تویوتا یاریس جدید

موتور اصلی به تنهایی توان ۹۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. یکی از موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو متصل شده که توان ۷۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند، در حالی که موتور کوچک‌تر وظیفه دارد موتور اصلی را روشن کرده و برق موردنیاز برای شارژ باتری را تولید کند.

تویوتا یاریس

این افزایش توان با بهبود ۲۰ درصدی در مصرف سوخت همراه شده است. یاریس جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و در هر کیلومتر فقط ۸۵ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۹.۷ ثانیه و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت آن ۸.۱ ثانیه است، که دو ثانیه از مدل قبلی بهتر است.

قدرت تمام الکتریکی به میزان زیادی بهبود یافته ‌است و راننده حالا می‌تواند فقط با استفاده از قدرت باتری به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تویوتا همچنین ادعا می‌کند که حالا می‌توان با پیشرانه الکتریکی یاریس مسافت‌های طولانی‌تری را مخصوصا در سفرهای شهری طی کرد.

موتورهای بنزینی همچنان در دسترس هستند

شرکت تویوتا، یاریس جدید را با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر هم عرضه می‌کند که در کنار یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا جعبه‌دنده متغیر پیوسته قرار می‌گیرد. یک نسخه پایه با موتور بنزینی ۱ لیتری سه سیلندر مشابه چیزی که در نسل قبلی یاریس وجود داشت هم عرضه خواهد شد.

تویوتا یاریس

استفاده از پلتفرم GA-B باعث شده یاریس جدید کوتاه‌تر، کم‌ا‌رتفاع‌تر، و عریض‌تر از نسل قبلی باشد و به دلیل افزایش فضای کابین، فاصله بین دومحور ۵۰ میلیمتر بیشتر شده است. این باعث شده طول یاریس کمی کمتر از چهار متر باشد.

امکانات تویوتا یاریس

همه مدل‌های جدید یاریس از اندروید اتو و اپل کارپلی و مجموعه حس ایمنی به‌روزشده تویوتا پشتیبانی می‌کنند. این مجموعه دارای امکاناتی از جمله سیستم جلوگیری از تصادف با تشخیص خودروها، تشخیص عابران، و تشخیص دوچرخه‌سواران، و همچنین کروز کنترل انطباقی هوشمند، دستیار علائم رانندگی، و موارد دیگر است.

مشتریان همچنین می‌توانند یک صفحه نمایش رنگی ۱۰ اینچی، شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی JBL با هشت بلندگو، فرمان دارای سیستم گرمایشی، و یک پک نورپردازی ال‌ای‌دی را سفارش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد