موضوعات داغ

تلاش سباستین فتل برای خرید خودرو فرمول یک مایکل شوماخر

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل از تلاش خود برای خرید خودرو فرمول یک فراری F2004 پرده برداشته است، سباستین گفته است که این خودرو، خودروی محبوب او در فرمول یک است اما هنگامیکه برای خرید آن اقدام کرده با پیشنهاد قیمت بسیار بالایی مواجه شده است.

خودرو F2004 آخرین خودرویی است که مایکل شوماخر را به قهرمانی رسانده است و هفتمین قهرمانی این راننده بزرگ توسط همین خودرو در سال ۲۰۰۴ یه دست آمده است. در آن فصل مایکل توانست از مجموع ۱۸ مسابقه، ۱۳ مسابقه را با پیروزی به پایان برساند و سهم هم‌تیمی او، روبنس باریچلو دو پیروزی بود.

کمی قبل از شروع مسابقه توسکانی در ایتالیا، در مراسمی که بمنظور بزرگداشت جشن ۱۰۰۰امین مسابقه فراری برگزار شده بود، میک شوماخر پسر مایکل شوماخر بزرگ، پشت فرمان خودرو سابق پدر نشسته و دوری نمادین را در پیست موجلو انجام داد.

میک شوماخر جوان که در حال حاضر به رقابت در سری فرمول ۲ مشغول است سال گذشته و در جریان مسابقه آلمان پشت همین خودرو F2004 نشسته بود و سال قبل از آن خودرو بنتون پدر را در پیست اسپا رانده بود.

در پیست موجلو قبل از آنکه میک با خودرو پدر اقدام به رانندگی کند فتل فرصتی پیدا کرد تا خودرو را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد و از علاقه بسیار به این خودرو صحبت کند.

فتل در مصاحبه با مارک وبر گفت:

این خودروی محبوب من است.

اگر به خودرو های ما نگاه کنید متوجه دانفورس بیشتر خودروهای جدید خواهید شما، اما خودرو های امروزی بسیار بزرگتر شده‌اند، در حالیکه F2004 بسیار سبکتر است. چیزی بین ۱۶۰تا۱۷۰ کیلوگرم، تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد.

وبر از علاقه فتل به این خودرو استفاده کرده و از او پرسید آیا تمایلی به مالکیت این خودرو دارد یا نه؟ فتل در پاسخ گفت:

به دنبال خرید F2004 هستم، اما قیمت آنرا خیلی افزایش داده‌اند. قبلا هم این خودرو برای فروش قرار داده شده است، نه دقیقا همین خودرو شوماخر اما همین مدل، ولی الآن قیمت آنرا خیلی بالاتر برده‌اند. به هر حال این یک خودرو افسانه ایی است.

وبر در ادامه مصاحبه خاطر نشان کرد که در گذشته و در جریان مسابقه ترکیه زمانیکه مایکل سوار بر این خودرو بوده است با او برخورد داشته است، برخوردی که با عصبانیت مایکل همراه شده است. با این حال از نظر مارک وبر این خودرو یادآور عملکرد عالی مایکل و فراری است.

کوین مگنوسن نیز در باره این خودرو گفت:

این خودرو به شکل دیوانه کننده ایی زیباست، صدای این خودرو از خودرو ما بسیار زیباتر است، این بخشی از تاریخ فراری است، بخش بسیار مهمی از تاریخ فراری. من فرصتی برای رانندگی با خودرو ۲۰۰۳ فراری داشته ام اما با این خودرو نه، امیدوارم این شانس را پیدا کنم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد