موضوعات داغ

برای خرید لیفان X60 به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تا پیش از آن‌که قیمت خودرو به محدوده‌های فراتر از دسترس پرواز کند و شرایط بازار خودرو تا این حد وخیم شود، کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌ کراس‌های چینی در بازار خودرو کشورمان یکه تازی می‌کردند. خودروهایی همچون لیفان X60، ام وی ام X33 و جک S5 ستاره‌های پرفروش بازار بودند و خودروسازان کوچک و بزرگ نیز یکی پس از دیگری تنوع محصولات خود را افزایش می‌دادند.

در این دوران رقابت شدیدی بین ام وی ام X33 و لیفان X60 در بازار شکل گرفت. هر دو خودرو از قوای فنی مشابه بهره می‌بردند و امکانات رفاهی مناسبی را در خود جای داده بودند. در حالی‌که سه نسل از ام وی ام X33 با چهره‌های مختلف به بازار ایران عرضه شده، لیفان X60 تنها با یک چهره در بازار ایران حضور دارد و در واپسین‌ سال‌های حضور در خط تولید کرمان موتور، نسخه فیس لیفت این خودرو روانه بازار شد.

نگاهی به لیفان X60

لیفان X60 از سال 1391 تا 1397 روی خط تولید کرمان موتور بود و سپس از برنامه تولید این شرکت خارج شد. مدتی‌ بعد خط تولید محصولات لیفان به دیگر عضو گروه کرمان خودرو یعنی خودروسازان بم منتقل شد اما تاکنون تصمیمی برای عرضه مجدد لیفان X60 به بازار ایران اخذ نشده است.

همچنین بخوانید: رقابت کهنه‌کاران چینی؛ مقایسه فنی لیفان X60 و ام‌ وی‌ ام X33

لیفان X60 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار ایران عرضه شده که نسخه اتوماتیک علاوه بر بهره‌مندی از گیربکس CVT، امکانات رفاهی بیشتری را نیز در خود جای داده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، مشتریان ایرانی استقبال بهتری از نسخه اتوماتیک لیفان X60 ترتیب دادند.

لیفان X60‌

تا پیش از عرضه نسل سوم ام وی ام X33 موسوم به ام وی ام X33s و ارائه برنامه‌های فروش اقساطی مدیران خودرو، رقابتی همسان میان ام وی ام X33 و لیفان X60 در جریان بود اما عرضه محصول جدید مدیران خودرو همراه با شرایط فروش اقساطی، اوضاع را بر لیفان X60‌ تنگ کرد.

امروزه لیفان X60 یک کراس اوور چینی کارکرده در بازار خودرو محسوب می‌شود که با تکیه بر گیربکس اتوماتیک و امکانات رفاهی قابل قبول، می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب کند. ظاهر لیفان X60 نیز همچنان برای مشتریان جذاب است و به خصوص در نسخه‌های پس از فیس لیفت، زیباتر نیز شده است.

مشخصات فنی و امکانات لیفان X60

لیفان X60 به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 126 اسب‌بخار و گشتاور 168 نیوتن‌متر مجهز است. این پیشرانه علاوه بر لیفان X60 در لیفان 620 تلنت هم مشاهده شده است. پیشرانه لیفان X60 نسبت به ام وی ام X33‌ کم‌حجم‌تر بوده و قدرت کمتری نیز تولید می‌کند اما در سوی مقابل وزن کمتر این خودرو موجب شده تا هر دو کراس‌اوور چینی از نظر قابلیت‌های حرکتی در یک سطح ارزیابی شوند.

لیفان X60‌

امکانات رفاهی لیفان X60 نیز قابل توجه هستند و اگر نسخه اتوماتیک این خودرو را خریداری کنید، تجهیزات بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. از جمله امکانات رفاهی لیفان X60 می‌توان به مواردی همچون سانروف دو حالته، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، سنسور نور دماسنج نشان دهنده ی دمای بیرون، خروجی برقی 12 ولت داخل کنسول، سیستم صوتی دارای نمایشگر لمسی با قابلیت پخش DVD، کنترل سیستم پخش از روی فرمان و تنظیم دستی صندلی های جلو در ۴ جهت اشاره کرد.

برای خرید لیفان X60 به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟

قیمت خودرو فلان

مدت زمان کوتاهی از زمانی که لیفان X60 با قیمت تقریبی 60 الی 70 میلیون تومان و به روش اقساطی عرضه می‌شد می‌گذرد اما در همین زمان کوتاه شاهد چند برابر شدن قیمت خودرو بوده‌ایم. امروزه برای خرید لیفان X60 نیاز به بودجه‌ای برابر دویست میلیون تومان و بیشتر خواهید داشت.

در این سطح بودجه نخستین نمونه‌های ساخته شده از لیفان X60 قرار دارند که در سال‌های ابتدایی دهه نود تولید شده‌اند. با افزایش بودجه به محدوده 300 میلیون تومان، لیفان X60 های تولید شده بین سال‌های 1393 تا 1396 در اختیار شما خواهند بود. جدیدترین نمونه‌های لیفان X60 نیز در محدوده 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/11
قدرت موتور 131 اسب هستش
1399/7/13
پانصد میلیون بدیم برای این گنده بک بی خاصیت