موضوعات داغ

ارزش سهام تسلا سقوط کرد! ایلان ماسک: مردم عادی چیزی نمی فهمند!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

روزهای گذشته رویداد Tesla’s Battery Day 2020 با نگاهی اجمالی بر روی برنامه های این شرکت برگزار شد و جزییاتی از باتری های نسل جدید و همچنین پتلفرم یکپارچه این شرکت ارائه شد، ولی عدم انتشار جزییات کافی در این رویداد و هیجان بسیار زیادی که قبل از برگزاری این رویداد بوجود آمده بود، انتقاداتی را از سوی رسانه های مختلف به همراه داشت و باعث ریزش سهام تسلا در طول این مدت شد.

اگرچه هدف از این رویداد معرفی برنامه های آینده کمپانی خودروسازی تسلا بود، اما سرمایه گذاران امیدوار بودند که نمونه های اولیه از باتری های نسل جدید تسلا را مشاهده کنند و جزییات بیشتری از این باتری ها نصیبشان شود، اما عدم ارائه اطلاعات کافی موجب نارضایتی سرمایه گذاران شد و به همین ترتیب ارزش سهام تسلا هم روند نزولی در پیش گرفت.

در حقیقت زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد که باتری های نسل جدید این شرکت طی 3 سال آینده توسعه پیدا کرده و راه اندازی خواهند شد، سهام تسلا روند نزولی در پیش گرفت و ظاهرا این مدت 3 ساله برای سرمایه گذاران یک انتظار طولانی مدت است و آنان بر روی یکسال آینده و نتیجه گیری سریع برنامه ریزی کرده بودند.

در همان زمان، مطبوعات هم این رویداد را عجیب و ناامید کننده توصیف کردند، درحالی که خود ایلان ماسک معتقد است که این رویداد سعی در ترغیب کسی در هیچ کاری نداشته است، بلکه برنامه ریزی کمپانی تسلا برای ساخت باتری های نسل جدید و پلتفرم یکپارچه محصولات آینده این شرکت را ارائه کرده است. ایلان ماسک در این خصوص اضافه کرد:

هدف من هرگز متقاعد کردن مردم برای سرمایه گذاری در تسلا نبوده است. سهام خود را بفروشید، من اهمیتی نمی دهم!.

ایلان ماسک همچنین اعلام کرد که از چگونگی توصیف این رویداد در مطبوعات و یا ناظران صنعت خودروسازی ناامید شده است و آن را ناراحت کننده برشمرد و سپس چنین عنوان کرد که بازتاب ناراحت کننده، درک آنان از این رویداد بوده است.

ایلان ماسک همچنین اضافه کرد:

این رویداد چیزی نیست که افراد عادی تصوری از آن داشته باشند و حتی باهوش ترین افراد در وال استریت (بازار سهام آمریکا) هم کمترین اطلاعی در مورد ساخت تکنولوژی های جدید و سختی کار آن ندارند. آنها فکر می کنند وقتی یک نمونه اولیه را تهیه کنید، سختی کار را پشت سر گذاشته اید و موارد دیگر تنها کپی برداری بی اهمیت از نمونه اولیه هستند که سریع به نتیجه می رسند، اما اینطور نیست و تهیه نمونه اولیه شاید 1 درصد مشکلات پروژه باشد و تولید آن در مقیاس بزرگ بویژه در حوزه فناوری های جدید، می تواند چیزی حدود 1000 برابر یا 10 هزار برابر سخت تر از طراحی و ساخت نمونه های اولیه باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد