موضوعات داغ

ساخت کفش‌ از زباله و تایرهای بازیافتی خودرو؛ کاهش تخریب تایرها بر روی محیط زیست

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همه می‌دانند که محافظت از سیاره وظیفه تمام افراد جامعه است، اما نمی‌توان همه چیز را در عرض یک شب تغییر داد. با این حال، پروژه‌هایی مانند D'BRIS به ما امید می‌دهند که کاهش اثرات زیست‌محیطی با رویکرد مناسب امکان‌پذیر است، تا زمانی که مردم روی ایده‌های جدید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. هدف اصلی پروژه D'BRIS این است: تولید کفش‌هایی از زباله و مواد بازیافتی مانند پلاستیک یافت‌شده در اقیانوس و تایرهای قدیمی خودروها.

به طور خاص، پلاستیک بازیافتی پیداشده در اقیانوس برای قسمت رویه کفش، لاستیک بازیافتی و تایرهای خودرو برای کف زیرین کفش و کتان بازیافتی و ارگانیک برای بند و قسمت داخلی کفش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

سازنده این کفش‌ها در این باره گفته است:

بین ۵ تا ۱۰ درصد از این مواد توسط ماهیگیران محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد از اقیانوس‌ها و سواحل پیدا شده است. در داخل کفش، ما از ترکیب کتان بازیافتی و ارگانیک استفاده می‌کنیم تا راحتی کفش را افزایش دهیم. کفش‌های D’BRIS به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کنند و اقیانوس‌ها را تمیزتر نگه می‌دارند.

کفش‌های D'BRIS

این کفش‌ها در اسپانیا ساخته می‌شوند و مواد مورد استفاده در آن‌ها از مناطق اطراف این کشور به دست می‌آیند. این کفش‌ها با رنگ تمام مشکی یا ترکیبی از سفید و مشکی موجود هستند و برای زنان و مردان با اندازه‌ پای ۳۶-۴۶ قابل خریداری هستند.

کفش‌های D'BRIS قبلا برای حمایت جهانی در سایت Kickstarter قرار گرفتند، اما کمک‌های مالی موردنیاز برای ساخت آن‌ها جمع‌آوری شده و کفش‌های این شرکت هم‌اکنون قابل خریداری هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد