موضوعات داغ

آیا تولید موتورهای 12 سیلندر توسط فراری متوقف خواهد شد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق گزارشات، مدل 812 GTO آپرتا ممکن است آخرین فراری با موتور V12 تنفس طبیعی باشد. این خبری غم‌انگیز اما قابل انتظار است. خوشبختانه خودروهای فراری با موتور V12 همچنان در بازار خودروهای کارکرده موجود خواهند بود، البته اگر بتوانیم پول خرید یکی از آن‌ها را جمع کنیم.

شاید ناراحتی از توقف تولید یک موتور احتراقی خودخواهانه باشد، چون اتفاقات مهم‌تری در دنیا در حال رخ دادن هستند. البته می‌دانیم موتوری که فراری در آینده خواهد ساخت سریع‌تر و قوی‌تر از این نسخه خواهد بود.

بنابراین اگرچه توانایی خرید یک فراری را نداریم، اما از این خبر ناراحت می‌شویم. کنار آمدن با اینکه فراری قصد انجام این کار را دارد از خداحافظی با این موتور سخت‌تر است.

این روند فکری که این شرکت ایتالیایی برای راضی کردن مشتریانش فقط به یک موتور V12 نیاز دارد از ۷۴ سال پیش یعنی سال ۱۹۴۷ شروع شده است، زمانی که فراری اولین خودروی جاده‌ای خودش با موتور V12 یعنی 125 S را به فروش رساند. حالا پس از ۷۴ سال، فراری هنوز در حال فروش یک خودروی جاده‌ای با موتور V12 است.

اما اوضاع در حال تغییر است. ما نمی‌توانیم در مقابل موج نوآوری ایستادگی کنیم. حالا در دوران خاصی هستیم و در آینده دوباره شرایط تغییر خواهد کرد. چیزی که باقی می‌ماند خاطرات و قدردانی ما از چیزهایی است که زمانی وجود داشتند. مطمئنا فراری V12 تغییر خواهد کرد، اما تا زمانی که قدردانی ما باقی بماند، افسانه آن همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/17
عالی ،
جمله ی آخرت نویسنده ،تاریخی هست ،بینظیره،اصلا از این بهتر نداریم