موضوعات داغ

چانگان ایدو پلاس 2021 با تغییرات ظاهری و گیربکس جدید وارد بازار شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چانگان ایدو یکی از خودروهای چینی بود که به صورت محدود توسط سایپا به بازار عرضه شد و هیچ‌گاه به مرحله مونتاژ گسترده نرسید. با این حال چانگان ایدو در بازار چین و روسیه به شدت پرطرفدار است و حال این شرکت نسخه فیس لیفت نسل جدید این خودرو را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرده است. چانگان ایدو پلاس در مقایسه با نسخه معمولی علاوه بر بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک، برخی تغییرات و بروزرسانی‌های ظاهری را نیز در خود جای داده است.

چانگان ایدو پلاس به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر GDi با قدرت 158 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر مجهز است و جعبه دنده آن نیز از نوع هفت سرعته اتوماتیک خواهد بود. همچنین مشتریان می‌توانند این خودرو را با موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری GDi بلو کور با قدرت 128 اسب‌بخار و گشتاور 161 نیوتن‌متر به همراه گیربکس اتوماتیک CVT یا پنج سرعته دستی سفارش دهند. قیمت چانگان ایدو پلاس بسته به تیپ انتخاب شده، رقمی بین 73 هزار تا 103 هزار یوان خواهد بود.

چانگان ایدو

ظاهر کلی خودرو نیز شباهت فوق العاده زیادی به نسل جدید هیوندای الانترا پیدا کرده است و می‌توانیم اکنون چانگان ایدو پلاس را الانترا چینی بنامیم. فاصله بین دو محور چانگان ایدو پلاس نیز 2700 میلیمتر عنوان شده که از این نظر با خودرویی راحت و جادار مواجه خواهیم بود. مصرف سوخت ایدو پلاس در تمامی تیپ‌ها از 5.9 لیتر در صد کیلومتر تجاوز نخواهد کرد، از این رو همچنان ذات اقتصادی این خودرو حفظ شده است. بسیاری از تجهیزات داخلی ایدو نیز از نو طراحی شده‌اند و چانگان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این خودرو رکوردهای فروش نسخه‌های قبلی را بشکند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد