موضوعات داغ

محموله ام جی ZS مدل 2021 نزدیک قزوین دیده شد؛ آیا سایک به ایران باز می‌گردد؟

عکس مطلب اول

در زمان برجام، سایک چین با سرمایه گذاری عظیمی وارد بازار ایران شد و همکاری خود را ابتدا با آذویکو آغاز کرد و ام جی 360 را روانه بازار ایران کرد. همکاری که نه تنها آنچنان زیاد طول نکشید، بلکه با خروج آمریکا از برجام و به واسطه آن، خروج سایک از بازار خودروی کشور، مشکلات زیادی برای عرضه این خودرو پیش آمد و بی تدبیری آذویکو نیز مزید علت شد تا هنوز هم مشتریان ناراضی این خودروساز غرب کشور اعتراضاتی را برگزار می کنند.

اما در ماه های پایانی حضور سایک در ایران، همکاری این شرکت با خودروسازی فردا برای عرضه چند مدل جدید همچون ام جی RX5 و یا ام جی ZS و ام جی 6 اعلام شد. خودروسازی خصوصی با کیفیتی که در صورت تداوم برجام، قطعاً می توانست با محصولات مشترک خود با سایک معادلاتی را در بازار به هم بزند.

حال که مذاکرات فشرده بین ایران و طرف های برجام برای بازگشت همه کشورها به این توافق در حال انجام است، یکی از مخاطبین خودروبانک عکس هایی را از یک محموله ام جی ZS مدل 2021 در نزدیکی شهر قزوین برای ما ارسال کرده است. بگذارید یک موضوع را از همین اول برای شما روشن کنیم. به احتمال خیلی زیاد این محموله ترانزیتی بوده و ربطی به بازار کسل کننده و منحوس خودرو کشور ندارد اما با توجه به شایعات بازگشت خودروسازان خارجی پس از توافق احتمالی در هفته های آتی، احتمال دارد این محموله برای انجام تست های اولیه برای عرضه به کشور وارد شده باشد.

بی شک سایک از مشکلات بین المللی بازار ایران آگاه است و خدشه دار شدن این برند معروف جهانی به واسطه مشکلات داخلی ایران، برای سایک به شدت گران تمام شد و احتمالاً در صورت توافق، روش مطمئن تری را برای ورود مجدد به بازار ایران در نظر خواهد گرفت.

ام جی ZS مدل 2021

خودروی ام جی ZS مدل 2021 که در تصاویر می بینید، خودرویی است که در بازارهای مختلف جهانی همچون بریتانیا نیز عرضه شده و در آن از موتورهای کوچک 1 و 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده شده که می تواند 106 و 111 اسب بخار را تولید کند. ام جی برای ورود به بازارهای جهانی و مخصوصاً اروپایی نیاز به کاهش میزان تولید آلایندگی و مصرف سوخت پایین دارد و جای تعجب نیست که دیگر خبری از موتورهای پرحجم و قدرتمند نباشد.

حال باید ابتدا منتظر نتایج مذاکرات ایران با کشورهای دیگر برای بازگشت به برجام باشیم و در صورت برداشته شدن تحریم های خودروسازی، ببینیم که آیا باز هم خودروسازان بزرگ دنیا حاضر به حضور در بازار پرتلاطم و پرریسک ایران خواهند بود یا نه؟

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/14
خیر
1401/1/27
توی ایران با پلاک ملی موجوده خودم دیدم رنگ ابی کاربنی خیلی خوش رنگ صفر صفر بود معلوم بود که چن روزه خریده اونم با پلاک ملی شهرمان یعنی خوی پلاک 37 م