موضوعات داغ

توافق اولیه ایران‌خودرو و فیات

عکس مطلب اول
مدیرعامل ایران‌خودرو در حالی چند ماه پیش از انتخاب فیات به عنوان شریک جدید این شرکت خبر داد که به گفته منابع آگاه، توافقاتی کلی با خودروساز ایتالیایی بر سر همکاری مشترک، حاصل شده است. بر این اساس، مسوولان ایران‌خودرو و فیات در زمستان سال گذشته مذاکراتی را با یکدیگر انجام داده‌اند که نتیجه آن، توافقی کلی بر سر عرضه محصولات این خودروساز ایتالیایی در بازار ایران بوده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که منابع آگاه می‌گویند، ایران‌خودرو و فیات بر سر پوشش بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار خودرو ایران به توافق کلی دست یافته‌اند. به‌عبارت بهتر، قرار است فیات محصولاتی متناسب با این بازه قیمتی در ایران تولید و عرضه کند، بازه‌ای که بخش 30 تا 40 میلیون آن نسبتا پر جمعیت است، اما 40 تا 60 میلیونش نیاز مبرم به محصولات جدید دارد. به اعتقاد برخی کارشناسان، فیات به لحاظ سبد محصولات، از قابلیت لازم برای پوشش دادن بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار ایران برخوردار است، البته به شرطی که ایران‌خودرو بتواند قراردادی محکم و برد-برد با این خودروساز ایتالیایی امضا کند. به گفته منابع آگاه، فیات تنها در بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار خودرو ایران حضور نخواهد یافت و قرار است در مذاکرات بعدی، بخش‌هایی دیگر از بازار نیز توسط این خودروساز، مورد بررسی و احتمالا تحت پوشش قرار گیرد. ظاهرا در سفر چند هفته آینده مقامات ایتالیایی به ایران، نمایندگان فیات نیز راهی کشور خواهند شد تا مذاکرات خود با ایران‌خودرو را ادامه بدهند و از همین رو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا تفاهم‌نامه‌ای میان این دو خودروساز بر سر همکاری مشترک امضا خواهد شد. فیات یکی از خودروسازان مشهور اروپا به شمار می‌رود و سهامدار خودروساز بزرگ آمریکایی یعنی کرایسلر نیز هست.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/16
الان میگن 30تا 60 تومن اخر تابستون میگن 60 تا 90 تومن.مثل سوروکی سویفت و پژو 208 و غیره...
1395/1/16
ای کاش مدل های احتمالی رو هم ذکر میکردین که تو این بازه ی قیمتی قراره چه مدل هایی بیان ...
من همچنان بدبین هستم به این قرارداد چون بازه ی 30 الی 45 تومن که همینجوری ایران خودرو داره محصولات خودشو تولید میکنه و میندازه به ملت ، حالا بیاد راضی بشه تا یه ماشین خارجی بزنه یکم عجیبه با توجه به عادات این خودروساز .
هر چند بد نمیشه که بتونه محصولات فیات رو جانشین سمند و پارس و 405 و 206 بکنه ... واسه خودشم خوبه .

در پایان به نظر من این خوب نیست که دو خودروساز بزرگ ( ولو هرچقدر هم ... ) بیان برن هرکدوم به 4 الی 5 تا شرکت خارجی قرارداد ببندن . این که برن مثلا فقط با دو تا خودروساز کار کنن اما طیف وسیعی از محصولاتشون رو عرضه کنن خیلی بهتره تا برن از هر برند دو سه تا ماشین بیارن ...

1395/1/17
فيات ٥٠٠_فيات پاندا_فيات اپسيلون
1395/1/16
منو این همه خوشبختی محاله محاله......چقدر شریک و محصول چقدر .....در توافق ذکر شده شما سی بده من صد بفروشم صدات در بیاد نصف کاره رهات میکنم تا محصولاتی که نتونستی تو بازار اروپا و غیره آب کنی دستت بدتر باد کنه...فیات عالیه ولی مثل همیشه شریکش گاریه که هیچ اسبی بهش بسته نمیشه.....
1395/1/17
تشکر، تشکر. خیلی جالب بود!!