موضوعات داغ

سریع‌ترین خودرو چینی جهان

عکس مطلب اول

در بین شرکت‌های آمریکایی، شرکت‌های چینی هم در عرصه خودرو عملکرد خوبی دارند و توانسته‌اند لوکس‌ترین و سریع‌ترین خودرو چینی جهان را بسازند. شرکت چینی هونگچی اخیرا خودرویی ساخته است که 1.9 ثانیه شتاب دارد و می‌تواند با بوگاتی و هنسی رقابت کند.

هونگچی S9 قیمت بالایی دارد و قدرتش 1400 اسب بخار است. طبق اخبار موجود، این خودرو به‌عنوان سریع‌ترین خودرو چینی می‌تواند یک رقیب جدی برای بوگاتی شیرون باشد. علاوه بر این ماشین، چینی‌ها توانسته‌اند سریع‌ترین خودروی برقی دنیا را هم تولید کنند.

در حال حاضر این خودروها در ایران موجود نیستند. هاوال H2، چانگان CS35، لیفان X60، هایما S7 برخی از ماشین‌های چینی موجود در بازار ایران هستند. اگر می‌خواهید خودروی چینی سریع بخرید، بهتر است سرعت این ماشین‌ها بررسی کنید.

سریع‌ترین خودرو چینی جهان در بازار

خودروسازان چینی همیشه به دنبال ایجاد ویژگی های برتر در ماشین‌هایشان هستند. آنها تلاش می‌کنند که بهترین خودروهای دنیا را تولید کرده و با شرکت‌های مطرح آمریکایی و اروپایی کار کنند. در دهه 1960 تمام خودروهای دنیا آمریکایی یا اروپایی بودند. ماشین‌های ژاپنی در دهه 1970 و 1980 وارد بازار شدند. بعد نوبت به خودروهای کره‌ای رسید.

امروزه خودروهای چینی به‌سرعت در حال رشد و موفقیت هستند و با خودروهای معروف جهان رقابت می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های خودرو چینی توسط دولت اداره می‌شوند. در حال حاضر چین بازار ماشین خودش را گسترده کرده است و حتی به از بازار ماشین اروپا و آمریکا هم بزرگ‌تر شده است.

هونگچی S9 سریع‌ترین خودرو چینی جهان

سازندگان این خودرو ادعا کرده‌اند که هونگچی می‌تواند با سرعتی بیش از 400 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. پیشرانه این خودرو هشت سیلندر توربویی است و موتور برقی هم دارد. این ماشین سازه‌ای از جنس فیبر کربن دارد و به رینگ‌های آلیاژ منیزیوم مجهز است. این ماشین سال 2019 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و باعث تعجب همگان شد. طبق اطلاعاتی که از این خودرو وجود دارد، هونگچی S9 یک ابرخودروی هیبریدی است و علاوه‌بر موتور بنزینی، موتور الکتریکی هم دارد.

ظاهر ماشین اصلا شبیه به خودروهای چینی نیست و شاید آن را با خودروهای اروپایی اشتباه بگیرید. اسم این ماشین به معنای پرچم قرمز است و رنگ ابتدایی ماشین هم قرمز بوده است. سازندگان هونگچی S9 قیمت آن را 10 میلیون یوآن (1.45 میلیون دلار) پیش‌بینی کرده‌اند. همچنین این خودرو وزن کمی دارد و رینگ‌های آن هم از مواد سبک ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هونگچی S9 شیشه‌های الکتروکرومیکی است. بنابراین مصرف انرژی تا حد زیادی کم می‌شود.

خودروی NextEV

به جز هونگچی S9 که در سال‌های اخیر رونمایی شده است، چند سال پیش شرکت چینی NextEV هم اعلام کرد که سریع‌ترین خودرو چینی جهان را ساخته است. این ماشین که NIO EP9 نام دارد، یک خودروی تمام الکتریکی است و جزو ماشین‌های لوکس قرار می‌گیرد. سرعت این خودرو 313 کیلومتر در ساعت است و 1340 اسب بخار قدرت دارد.

طبق اطلاعات موجود، گشتاور موتور NIO EP9 1480 نیوتون متر است و می‌تواند راننده را به صندلی ماشین بچسباند. این ماشین می‌تواند در مدت‌زمان هفت ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. یعنی بعد از سوارشدن در این خودرو احساس می‌کنید که سوار یک موشک شده‌اید. NIO EP9 دو موتور برقی و چهار چرخ متحرک دارد. شاسی خودرو از کربن ساخته شده است و از شاسی‌های فولادی سبک‌تر است. همچنین شاسی فقط 165 کیلوگرم وزن دارد.

شتاب ماشین هنگام پیچیدن 2.5 برابر شتاب زمین است. NIO EP9 از فیبر کربن و آلیاژهای جدید ساخته شده است و باتری‌های بسیار سنگینی دارد. به همین دلیل وزن نهایی خودرو 1735 کیلوگرم است. گرچه این ماشین در پیست نوربرگ توانسته است عنوان سریع‌ترین خودرو چینی را کسب‌ کند؛ اما هنوز نتوانسته است تسلا اس را پشت سر بگذارد.

ماشین شرکت Aiway

این شرکت یک شرکت خودروسازی کوچک است که در ماه صدها خودروی الکتریکی در چین می‌فروشد. محصولات این شرکت به اروپا هم رسید است. خودروی آیوی قیمت مناسبی دارد و با 204 اسب بخار کار می‌کند. این ماشین می‌تواند با سرعت 250 مایل بر دقیقه حرکت کند.

ماشین Xpeng

شرکت ایکس پنگ یک ماشین سدان جدید ساخته است که می‌تواند خودش رانندگی کند. این ماشین در بازار چین به یکی از سریع‌ترین خودرو چینی تبدیل شده است. همچنین خودروی سدان ایکس پنگ، P5 می‌تواند یکی از رقیب‌های تسلا باشد. ماشین این شرکت توانسته است به رقیب شرکت‌های داخلی چینی از جمله نیو و لی اوتو باشد.

Xpeng

خودروهای این شرکت ویژگی‌های متنوعی دارد و به فناوری‌های جدیدی مجهز است. P5 یک سیستم ردیابی دارد که با لیزر می‌تواند فاصله را اندازه‌گیری کند. P5 می‌تواند محیط اطرافش را بررسی کند و افراد پیاده، دوچرخه‌سوار و اسکیت‌سوار را تشخیص دهد.

مقایسه ماشین‌های ایکس پنگ و NIO

هردوی این شرکت‌ها در حال رشد هستند و ماشین‌های سریع و به روزی تولید کرده‌اند. NIO در بیش از 15000 ماشین الکتریکی ارائه کرده‌ است و به سود زیادی رسیده است. هردوی این شرکت‌ها توانسته‌اند به سطح خوبی از موفقیت برسند و ماشین‌های خودشان را در کشورهای مختلف به فروش برسانند. ایکس پنگ اخیرا ماشین سدان جدیدش را در نمایشگاه اتوموبیل شانگهای به نمایش گذاشه است. NIO هم تصمیم گرفته است که محصولاتش را در نروژ هم به فروش برساند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/12
وقتی جسارت خودرو سازان چینی رو مدیران خودرو سازی ایران زمین ببینند
ناگزیر میشوند تا خودرویی در خور شان ایران بسازند