موضوعات داغ

هاچ بک کوچک برقی جیلی به نام ژئومتری EX3 معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دو سال پیش جیلی تصمیم گرفت تا زیرشاخه جدیدی را برای توسعه و ساخت خودروهای برقی ایجاد کند. این زیرشاخه تاکنون دو محصول به بازار عرضه کرده که ژئومتری A و ژئومتری C نام دارند. فروش این برند تاکنون در چین ضعیف بوده است و به همین دلیل جیلی قصد دارد تا کراس‌اوور جدیدی را با نام ژئومتری EX3 به بازار عرضه کند.

ژئومتری EX3 در حقیقت نسخه الکتریکی جیلی ویژن X3 پرو است که از نظر ظاهر خارجی با نسخه بنزینی تفاوت دارد. تجهیزات هر دو خودرو نیز یکسان است و در هر دو آن‌ها دو کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع، روکش چرمی صندلی‌ها و دوربین دید عقب نصب شده است.

موتور الکتریکی نصب شده در محور جلو، وظیفه به حرکت درآوردن ژئومتری EX3 را برعهده دارد. این موتور حداکثر 95 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و انرژی آن نیز از طریق باتری لیتیوم یونی 37.2 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که در کف خودرو تعبیه شده است. برد ژئومتری EX3 مطابق چرخه NEDC برابر با 322 کیلومتر عنوان شده که به معنای برد 200 کیلومتری این خودرو در شرایط واقعی است.

برند ژئومتری یک زیرشاخه مقرون به صرفه محسوب می‌شود، از این رو قیمت EX3 معقول است و مشتریان چینی برای خرید آن به 9200 دلار سرمایه نیاز خواهند داشت. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برای خرید اتومبیل برقی مشابه با برند جیلی یعنی Maple 30X نیاز به پرداخت 10600 دلار خواهید داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد