موضوعات داغ

نگاهی به رنو مگان R26 R، صفر تا صد زیر 6 ثانیه!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو مگان یکی از محصولات خاطره‌ساز خودروسازی ایران است که نسل دوم آن در فاصله سال‌های 1387 تا 1393 توسط پارس خودرو در کشورمان به تولید می‌رسید. همانند پژو 206، رنو مگان نیز در نسخه‌های مختلفی به تولید رسید اما به دلیل سستی تولیدکنندگان داخلی و عدم وجود بینش گسترده در مدیران بازاریابی شرکت‌های خودروساز، هیچ‌وقت چنین نسخه‌هایی به بازار کشورمان عرضه نشدند. یکی از نمونه‌های فوق‌العاده جذاب این خودرو، رنو مگان R26.R است که مجله انگلیسی تاپ گیر در سال 2008 آن را مورد بررسی قرار داده بود.

R26.R در حقیقت یک نسخه فوق‌سبک از رنو مگان هاچ‌بک است که حرف R در اسمش، آن را از رنو مگان R26 متمایز می‌کند. رنو مگان R26.R نسخه سبک‌تری از مگان R26 محسوب می‌شود، چرا که مهندسان رنو فکر می‌کردند این خودرو به اندازه کافی سبک نیست.

به همین منظور تمامی قطعات غیرضروری از این خودرو خارج شد تا هاچ‌بکی فوق سبک خلق شود. صندلی‌های عقب، رادیو و سیستم پخش به همراه لوازم برقی اضافه، ایربگ سرنشین جانبی جلو و عایق‌های صدا از این خودرو حذف شدند و جای آن را یک رول کیج در قسمت عقب گرفت تا در حفظ ایمنی و ثبات خودرو موثر باشد. کاپوت خودرو نیز با نوع فیبرکربنی جایگزین شد. رنو مگان R26.R نسبت به نسخه قبلی خود یعنی R26، 123 کیلوگرم سبک‌تر است.

رنو مگان R26.R،

در نتیجه چنین کاهش وزنی، پیشرانه توربوشارژر مگان اکنون قادر است تا در 5.9 ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برساند. 90 درصد گشتاور موتور از دور 2000 تا 6000 در دسترس شما هستند و غرش بی‌نظیری را از طریق اگزوزهای تیتانیومی خواهید شنید. مهندسان رنو برای آن‌که تاثیر کاهش وزن را در تعادل خودرو خنثی کنند، سیستم تعلیق جدیدی را برای مگان R26.R در نظر گرفته‌اند که به ضربه‌گیرها و فنرهای جدیدی مجهز است و می‌تواند این هاچ‌بک سریع و سبک را در پیچ‌ها کنترل کند.

رنو مگان R26.R یکی از خودروهای رکورددار در پیست نوربرگرینگ است و در سال 2008 موفق شد تا دور این پیست را در 8 دقیقه و 17 ثانیه طی کند، رقمی که این هاچ‌بک را به سریع‌ترین خودرو دیفرانسیل جلو نوربرگرینگ در آن زمان تبدیل کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/9
ممنون لطفا در مورد کلیو ورژن اسپرت که موتور عقب بودند هم مطلب کار کنید.