موضوعات داغ

نتیجه نظرسنجی: اکثر مردم موافق باز شدن واردات خودرو هستند

عکس مطلب اول

پایگاه خبری خودروبانک طی یک نظرسنجی از مردم خواست تا نظر خود را در مورد واردات خودرو بیان کنند. در این نظرسنجی ابتدا نظرات موافق و مخالف هر دو طرف بیان شد تا مخاطب قبل از رای دادن به صورت کامل در جریان نظرات دو طرف قرار بگیرند. حال پس از اتمام نظرسنجی، نتایج نشان می دهد که درصد قابل توجهی از مخاطبین به باز شدن واردات خودرو با وجود بعضی از شبهات و مشکلات در طرح فعلی رای دادند.

نتایج نظرسنجی

در این نظرسنجی توسط 5935 نفر خوانده شده، دقیقاً 2031 نفر در رای گیری شرکت کردند و از این تعداد، 1811 نفر به باز شدن واردات خودرو با شرایط فعلی طرح مجلس رای دادند. به عبارت دیگر، 89.2 درصد به باز شدن واردات رای دادند و تنها 10.8 درصد از افراد شرکت کننده در رای گیری با باز شدن واردات خودرو در شرایط طرح فعلی رای منفی دادند.

اثرات باز شدن واردات خودرو در بازار آزاد

به نظر می رسد که با توجه به بسته بودن واردات خودرو طی بیش از 3 سال گذشته و عدم توانایی وزرای مختلف وزارت صمت در کنترل بازار خودرو، تنها راه باقیمانده باز شدن واردات خودرو حتی در تعدادی محدود است تا بتوانند این حباب بزرگ و غیرمنطقی قیمت ها را در بازار آزاد از بین ببرد. حبابی که حتی با زمزمه باز شدن واردات خودرو و طی روزهای بررسی این طرح در شورای نگهبان متزلزل شد و قیمت ها رو به کاهش بود. به نظر می رسد که با باز شدن واردات خودرو این قیمت ها (مخصوصاً در رنج های بالای 1 میلیارد تومان) به شدت کاهش پیدا کند و شاهد افت قیمت خودروهای وارداتی کارکرده در بازار باشیم.

توپ در زمین مجلس

حال که طرح دوباره به مجلس بازگشته، به نظر می رسد که توپ در زمین نمایندگان مجلس باشد تا با ویرایش و شفاف سازی طرح اقدام به تایید و ارسال مجدد به شورای نگهبان کنند. در نظر داشته باشید که طی آمارهای ثبت شده توسط گمرک در زمان واردات خودرو در سال های 93 تا 96، تنها با واردات کمتر از 10 درصد از نیاز بازار خودرو کشور، می توان قیمت ها را به شدت کنترل کرد و باعث توقف افزایش بی رویه قیمت ها شد. درصدی که حتی با اظهار نظر خودروسازان داخلی، هیچ مشکلی برای تولید داخل و اشتغال داخلی نخواهد کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/12
سر که تو آخور خودروساز هست دیگه به رضایت مردم چه نیازی هست، اینا خودشون همه چی رو میدونن و باید درخواست های مردم رو تو سطوح اولیه نگه دارن
1400/7/12
فاز اون 220 نفری که تو نظر سنجی رای مخالف دادن رو نمیفهمم😂
یا دلال هستن یا...

در هر صورت خدا شفا بده!
1400/7/13
یه بیمارستان روانی ۲۲۰ تختی ، سریع ، فوری نیاز هست
1400/7/12
تو را قرآن بذارید واردات آزاد بشه
1400/7/13
من قویا مخالف وارداتم. فقط باید پراید باشه در بازار. لذتی که در مردن هست در زندگی و رفاه نیست. آره بابا 😄😄😄😄
1400/7/14
از سایت خوب خودروبانک بسیار ممنونم که حداقل با این کار حرف دل مردم رو منتشر میکنه ولی در کل نظرسنجی تون بیمورد هست چون تنها چیزی که برای سران این مملکت مهم نیست مردم هستن براشون مهم نیست که مردم چی میخوان یا چی نمیخوان فقط فکر جیب خودشون هستن