موضوعات داغ

هیوندای در تأمین تقاضای مشتریان آمریکایی برای پالیسید دچار مشکل شده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تقاضا برای هیوندای پالیسید به حدی افزایش یافته که این خودروساز به دنبال راه‌هایی برای افزایش تولید این شاسی بلند اندازه بزرگ است.

پالیسید در حال حاضر در کارخانه اولسان هیوندای در کره ساخته می‌شود. این کارخانه ماهانه بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دستگاه پالیسید برای بازار آمریکا تولید می‌کند، اما طبق اظهارات رسانه‌های کره‌ای، تقاضای مشتریان آمریکایی بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دستگاه است.

به نظر می‌رسد که این خودروساز تاکنون به دنبال روش‌های مختلفی برای حل این مشکل بوده است. یک امکان این است که هیوندای تولید پالیسید را در کارخانه خود در آلاباما شروع کند. همچنین ممکن است تولید استاریا از کارخانه اولسان هیوندای به کارخانه جونجو منتقل شود تا تولید پالیسید در کارخانه اولسان افزایش یابد.

با این حال، گویا اتحادیه کارگران اولسان هیوندای با ایده انتقال خط تولید استاریا به کارخانه جونجو مخالف است و معتقد است که این کارخانه باید تولید هر دو خودرو را ادامه دهد، چون ممکن است در آینده تقاضا برای پالیسید کاهش پیدا کند.

کارخانه جونجو ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰،۰۰۰ خودروی تجاری از جمله اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را دارد، اما سال گذشته فقط ۳۶،۰۰۰ خودرو تولید کرده‌ است. شرکت هیوندای در حال مذاکره با اتحادیه‌های کارگران خود برای رسیدگی به این مسئله است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد