موضوعات داغ

سوزوکی بالنو در تست تصادف برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین نمره 0 ستاره گرفت! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سوزوکی بالنو در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و در تمام بازارهای دنیا به جز آمریکای شمالی، که سوزوکی در آن حضور ندارد، به فروش رسید. فیس‌لیفت این مدل در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، اما تست تصادف اخیر بالنو توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین نشان‌دهنده ایمنی بسیار ضعیف این مدل است.

بالنو که در هند تولید می‌شود، نمره صفر ستاره را در این تست کسب کرد، در حالی که نسخه قبلی آن نمره چهار ستاره ایمنی را در برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا به دست آورده بود. این مشکل ناشی از آن است که سوزوکی تجهیزات ایمنی یکسانی را برای این مدل در اروپا و آمریکای لاتین ارائه نمی‌دهد.

امتیاز تست محافظت حین برخورد جانبی نقش مهمی در کسب نمره صفر ستاره توسط بالنو داشت. در واقع بالنو اصلاً محافظتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد، چون به صورت استاندارد دارای کیسه‌های‌ هوای جانبی برای محافظت از سر نیست. علاوه بر این، مدل عرضه شده در این منطقه سیستم‌ کنترل پایداری ندارد، در حالی که این تجهیزات به صورت استاندارد روی مدل‌های اروپایی قرار دارند.

سوزوکی بالنو

قبلاً تویوتا یاریس عرضه شده در بازارهای آمریکای ‌لاتین نیز به دلایل مشابه نمره یک ستاره را در تست ایمنی کسب کرده بود. یاریس نیز فاقد کیسه‌های هوای جانبی است و حتی در جریان تست‌های برخورد جانبی یکی از درهای آن باز شد. این باعث می‌شود سرنشینان حین تصادف از داخل خودرو به بیرون پرتاب شوند که خطرات زیادی را در پی دارد. این تست همچنین ساختار ناپایدار و فضای پای نامناسب یاریس را افشا کرد. البته تویوتا یاریس عرضه شده در آمریکای لاتین به صورت استاندارد از سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

تویوتا و سوزوکی از تست مدل‌های دارای تجهیزات ایمنی اختیاری خودداری کردند، که این باعث شده برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین اثربخشی این سیستم‌ها را زیر سؤال ببرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/15
هر چی باشه از تولید داخلی بهتره.😄
1400/8/15
یعنی تارا امنیش بیشتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!