موضوعات داغ

بررسی قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو در بازار آزاد + جدول قیمت آبان ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای خانواده دنا از اوایل دهه نود به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شدند تا به عنوان رقیب جدی برای سدان‌های اقتصادی چینی مطرح شوند. دنا، دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژر و اکنون دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک طی هفت سال به مرور وارد بازار ایران شدند و اکنون در تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های ایران می‌توان نسخه‌های مختلفی از دنا و دنا پلاس را مشاهده کرد. دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر مجهزترین و گران‌ترین عضو خانواده دنا است که از سال 1399 در خط تولید ایران خودرو حضور دارد.

دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر نقش یک رقیب ارزان‌قیمت را برای خودروهای اتوماتیک و توربوشارژر چینی نظیر چری آریزو 5 توربوشارژر ایفا می‌کند. با این وجود به دلیل اختلاف قیمتی قابل توجه نسبت به رقبا، می‌توان دنا پلاس را به عنوان هماورد سدان‌های اقتصادی و اتوماتیک چینی نظیر برلیانس H330 و بسترن B30 نیز قلمداد کرد.

پیشنهاد مطالعه: تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو اتوماتیک؛ گران‌ترین خودرو تولید داخل

شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش، بزرگترین مزیت دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ برای خریداران این خودرو است. علاوه برآن ایران خودرو سعی کرده تا بهبودهای بسیاری را در پیشرانه این خودرو انجام دهد. موتور EF7‌ توربوشارژر نخستین بار در سورن توربو مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با اجرای بهبودهای مختلف،‌ به دنا پلاس و دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر رسید. با وجود آن‌که ادعاهای مختلفی مبنی بر سازگاری این پیشرانه با بنزین داخلی عنوان شده است، همچنان پیشنهاد می‌شود تا مالکان دنا پلاس اتوماتیک از بنزین سوپر یا مکمل‌های اکتان استفاده کنند.

دنا پلاس توربو

در سوی دیگر ماجرا متاسفانه شاهد کم‌کاری از سوی ایران خودرو هستیم، چرا که دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر هیچ آپشن اضافه‌ای نسبت به دنا پلاس توربو دنده‌ای را در خود جای نداده است و تنها می‌توان فرمان برقی را به عنوان تجهیز جدید این خودرو ذکر کرد. این مساله موجب لطمه خوردن ارزش خرید نسخه اتوماتیک شده است، چرا که تنها تفاوت آن با نسخه دنده‌ای تنها در گیربکس نهفته است. استفاده از گیربکس اتوماتیک به جای جعبه دنده دستی سبب شده تا 70 کیلوگرم وزن بیشتری به نسخه اتوماتیک افزوده شود که حاصل آن تفاوت اندک شتاب و کشش خواهد بود.

جدول قیمت دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک، آبان ماه 1400:

مدلرنگبدنهکارکردقیمت
1399سفیدبدون رنگ18,000 کیلومتر410,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگ9,000 کیلومتر428,000,000 تومان
1400نوک مدادیبدون رنگصفر کیلومتر 460,000,000 تومان
1400مشکیبدون رنگصفر کیلومتر 456,000,000 تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/13
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس عزیز ؛ ممنون از متن زیبا و کارشناسی شده ، استفاده کردیم . اما تنها ایرادی که میشود به این متن گرفت بحث قیمت ماشین است که دنا اتومات سفید تو بازار زیر ۴۶۰ پیدا نمیشه .
ممنون