موضوعات داغ

لوئیس همیلتون پاگانی زوندا 760LH خودش را فروخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون خودروی تک پاگانی زوندا 760LH خودش را به فروش رساند. این مدل یکی از معدود نسخه‌هایی بود که کاملا از نو ساخته شد و یک مدل پایین نبود که به ۷۶۰ ارتقا پیدا کرده باشد.

قهرمان هفت دوره مسابقات قهرمانی جهان فرمول ۱ به مدت هفت سال این خودرو را در اختیار داشت و آن را در موناکو نگهداری می‌کرد. این خودرو با کارکرد کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر، پس از فروش به بریتانیا فرستاده شده است.

همیلتون چندین بار حین رانندگی با این خودرو در سال ۲۰۱۵ در موناکو دیده شد. او یکبار با این خودرو تصادف کوچکی داشت، اما فورا آن را تعمیر کرد.

زوندا 760LH از یک موتور ۷.۳ لیتری تنفس طبیعی V12 با توان ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این نسخه بر خلاف اغلب مدل‌های سری ۷۶۰، یک جعبه‌دنده ۶ ‌سرعته دستی دارد که قدرت موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. چند سال پیش، همیلتون گفته بود که رانندگی با این زوندا خیلی بد است، اما بهترین صدای موتور و بدترین هندلینگ بین خودروهای کلکسیونش را دارد.

همیلتون در حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون دلار برای این زوندا سفارشی پرداخت کرده ‌است. اگرچه این مبلغ خیلی زیادی در سال ۲۰۱۴ بوده است، اما قیمت زونداهای تک‌نسخه طی سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته و به نظر می‌رسد که همیلتون زوندا 760LH خودش را با قیمت خیلی زیادی فروخته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد