موضوعات داغ

کیا ۴۱۰ هزار خودرو را به دلیل احتمال غیرفعال شدن کیسه‌های هوا فراخوانی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کیا موتورز آمریکا که به تازگی تعداد زیادی کادنزا را به دلیل عملکرد غیرمنتظره شیشه‌های عقب فراخوانی کرده بود، حالا یک مورد جدید را اعلام کرده است. این بار ۴۱۰۶۱۹ خودرو که یک پوشش واحد کنترل دارند که ممکن است با چیپ روی برد مدار چاپی تماس داشته باشد و به مدار الکتریکی واحد کنترل کیسه هوا آسیب برساند و آن‌ها را غیرفعال کند فراخوانی شده‌اند.

شرکت کیا اولین گزارش مربوط به این مشکل را در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۲۱ در رابطه با یک سدونا که چراغ هشدار کیسه هوای آن روشن شده بود دریافت کرد. دفتر مرکزی نتوانست دلیل این مشکل را متوجه شود، اما در سپتامبر ۲۰۲۱، این شرکت گزارش دیگری مربوط به یک کیا سدونا با همین مشکل دریافت کرد.

بین اکتبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲، این خودروساز کره‌ای وضعیت را مورد بررسی قرار داد و یک اشتباه در لحیم‌کاری بین حافظه پاک‌شونده قابل ‌برنامه‌ریزی و برد مدار چاپی را به عنوان دلیل این مشکل اعلام کرد. با توجه به این شرایط، دفتر مرکزی نتایج تحقیقات را به کیا آمریکای شمالی اطلاع داد و پیشنهاد یک فراخوانی را داد.

این شرکت علاوه بر سدونا مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، همچنین سول و سول برقی، فورت مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، و فورت کوپ مدل ۲۰۱۷ را فراخوانی کرده است. این ماژول کیسه هوای معیوب که توسط هیوندای در کره‌جنوبی تولید شده است، در صورت روشن نبودن چراغ هشدار کیسه هوا تعمیر و در صورت روشن بودن چراغ هشدار کیسه هوا تعویض خواهد شد.

البته مشتریانی که هزینه‌های تعمیر این اشتباه کیا را متحمل شده‌اند، مبلغ خرج‌شده را به طور کامل دریافت خواهند کرد. کیا با استفاده از یک برد مدار چاپی متفاوت و انتخاب محل قرارگیری جدیدی برای EEPROM که از تماس بین پوشش ماژول و این حافظه جلوگیری می‌کند این مشکل را حل خواهد کرد.

این فراخوانی در تاریخ ‍۱۷ مارس به نمایندگی‌ها و از ۲۱ تا ۲۵ مارس به صاحبان این خودروها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کیا سدونا در آمریکا با کارنیوال مدل ۲۰۲۲ جایگزین شده است. تولید فورت کوپ هم بدون اعلام هیچ جایگزینی متوقف شده است. البته تولید فورت و سول و سول برقی همچنان ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد