موضوعات داغ

وعده روزنامه دولتی، خودرو نخرید ارزان می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

روزنامه دولتی ایران در واکنش به وضعیت نابسامان بازار خودرو کشور نوشت: خودرو نخرید، قطعاً ارزان می‌شود. این روزنامه در مقاله خود عنوان کرد کسانی که خودرو دارند و عجله‌ای برای تعویض آن ندارند می‌توانند از طریق خرید از کارخانه‌ها اقدام کنند.

این روزنامه در مقاله خود از برنامه‌ریزی انجام شده توسط دولت برای افزایش تولید سالانه خودرو تا 1.5 میلیون خودرو در سال خبر داد و گفت که مردم برای خرید خودرو به دنبال خرید از بازار آزاد نباشند. بر اساس برآوردهای انجام شده نیاز سالانه بازار خودرو کشور و مردم یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو است و با افزایش ظرفیت تولید سالانه حداقل 200 هزار خودرو مازاد نیاز بازار تولید خواهد شد.

روزنامه دولتی ایران ضمن اعلام این موضوع نوشت که در حال حاضر دلالان از بازار خودرو عقب‌نشینی کرده و مردم بهتر است با انجام خریدهای بی‌مورد هیجانی باعث تشویق و بازگشت سوداگران به بازار خودرو نشوند. کسانی که قصد خرید خودرو داشته و صاحب خودرو نیستند بهتر است 2 ماه صبر کرده تا بازار به آرامش کامل برسد و اگر می‌توانند از طریق ثبت‌نام کارخانه‌ای و با قیمت مناسب نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

این روزنامه در گفت‌وگو با محمدحسین رجبی از فعالان بازار خودرو در خصوص احتمال افزایش قیمت خودرو عنوان کرد که احتمال افزایش‌پیداکردن قیمت به دلیل افزایش تولید خودرو کم و حتی غیرممکن است. درصورتی‌که قیمت کارخانه‌ای خودرو توسط دولت افزایش پیدا کند این امکان وجود دارد که قیمت‌های بازار آزاد نیز افزایش پیدا کند اما در شرایط حال حاضر این موضوع بسیار بعید است و احتمال زیاد در سال جاری قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد، در شرایطی که دولت در حال پیگیری برای انجام واردات خودرو است.

او همچنین تأکید کرد که تأثیرات و نشانه‌های افزایش تولید خودرو در بازار دیده می‌شود و امیدوار هستیم که این موضوع ادامه پیدا کند و خودرو بیشتری توسط خودروسازان تولید شود.

به گزارش تحریریه خودروبانک باتوجه‌به تجربه وعده‌های همیشگی در خصوص سروسامان پیداکردن بازار خودرو از سوی دولت‌های مختلف، این بازار همچنان شاهد رشد صعودی قیمت بوده و هیچ‌کدام از وعده‌های عنوان شده در بهبود وضعیت کنونی تأثیر خاصی نداشته است. اما موضوع عدم خرید و کاهش تقاضا از مسائلی است که در مقاطع مختلف تأثیر خود را نشان داده و باعث رکود بازار خودرو شده است. ولی این رکود به‌صورت مقطعی بوده و با توجه ضعف همیشگی در عرضه خودرو، مشکل افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار بوده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/19
۱.۵ میلیون خودرو در سال.،؟؟
شما تعداد مرحله فروش و پیش فروش هارو ضرب در ظرفیت هر دوره کنید ببین این عدد چقدر با ۱/۵ میلیون فاصله داره 😂😂