موضوعات داغ

هوندا سیویک 50 ساله شد، سواری اقتصادی برای 11 نسل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هوندا سیویک یکی از سدان‌های اقتصادی ژاپنی است که از چند دهه پیش تاکنون در بازار حضور دارد. هوندا سیویک به همراه تویوتا کرولا، دو محصول مقرون به صرفه صنعت خودروسازی ژاپن هستند که طی چند دهه اخیر موفق به فتح بازارهای اروپا و آمریکای شمالی شدند.

نسل نخست هوندا سیویک در سال 1972 معرفی شد و از آن زمان تاکنون، 11 نسل پیاپی از این خودرو به بازار عرضه شده‌اند. تام گاردنر، معاون هوندا موتور اروپا در مورد این مدل گفت: هوندا سیویک از زمان عرضه نسل اول به عنوان یک خودرو نمادین از سوی مشتریان اروپایی شناخته شده است. نسل یازدهم هوندا سیویک ویژگی های اصلی عملکرد فنی، قابلیت استفاده و راحتی را از نسل‌های گذشته خود به ارث برده است. نسل یازدهم هوندا سیویک به گونه‌ای طراحی شده است که سیستم انتقال قدرت، فرمان و سیستم تعلیق آن عملکرد قابل قبولی را در اختیار راننده قرار می‌دهند و در هر لحظه آماده ارائه بازخورد به راننده هستند.

به نظر می‌رسد که فرمول موفقیت هوندا سیویک در طول 11 نسل آن ثابت باقی مانده است و هوندا علاقه ندارد تا یک سیویک بهتر را به بازار عرضه کند. عملکرد فنی قابل قبول، وزن سبک و حس رانندگی نوستالژی سه عنصر تشکیل دهنده هر نسل از هوندا سیویک هستند.

این اعتقاد وجود دارد که نسل ششم هوندا سیویک، بهترین نسل موجود از این خودرو است. نسل ششم از موتورهای سری VTEC هوندا بهره می‌برد که نخستین بار در نسل پنجم سیویک ظاهر شدند. نسل پنجم هوندا سیویک در ایران حضور داشت و نسخه‌های مختلف آن همچنان به عنوان خودرو مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نسل ششم هوندا سیویک نسخه ارتقا یافته نسل پنجم محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/31
❤️❤️❤️
1401/5/5
ماشین فوق العاده عالی
هنوز دارم و همه جا باهاش میرم
1401/7/15
سلام دادا انشا... چرخش برات بچرخه.سیویک از لحاظ لوازم و هزینه های نگه داری چجوریه.میخام سیویک بخرم میترسم لوازمش پیدا نشه یا کم باشه و گرون.سواری نرم و راحتی داره؟و اینکه لوازمش راحت پیدا میشه و هزینه هاش معقوله یا نه؟دمت گرم