موضوعات داغ

محرمانه شدن آئین‌نامه واردات خودرو ، وضعیت نامشخص واردات ادامه دارد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی خبر از تدوین محرمانه آئین‌نامه واردات خودرو توسط دولت داد و عنوان کرد که مجلس از آئین‌نامه اطلاعی ندارد و نمی داند که چگونه نوشته شده است.

روح‌الله عباسپور در گفت‌و‌گویی در خصوص آخرین طرح‌های مرتبط با کمیسیون صنایع مجلس در خصوص خودرو اظهار کرد که از شرایط و وضعیت بازار خودرو کشور مطلع هستیم و در خصوص وجود نگرانی‌های مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودرو خبردار هستیم.

عباسپور گفت که مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده است که ضرورت دارد که شرکت های خودروسازی داخلی رقبایی را پیش روی خود ببینند؛ به همین منظور واردات خودرو را تصویب و برای آن بودجه ای در نظر گرفتیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کسب تأیید از شورای نگهبان و همچنین موافقت دولت در خصوص واردات خودرو اضافه نمود که آئین‌نامه اجرایی در هیئت دولت به صورت محرمانه در حال تدوین است، مجلس نیز از این آئین‌نامه و مفاد فعلی اطلاعی ندارد و خبر دار نیستیم که به‌چه‌شکل نوشته شده است.

عباسپور در ادامه عنوان کرد که کار باید بر اساس قانون و هماهنگ با مصوبه مجلس جلو برود؛ ضمنا وزیر صمت نیز اعلام کرده است بر مبنای کیفیت و قیمت خودرو، برنامه‌هایی در دست بررسی دارند.

این نماینده مجلس اعلام کرد تا زمانی که وضعیت خودرو به‌صورت دونرخی و روند ارزش پول ملی به این شکل باشد، وضعیت بازار خودرو به‌همین صورت ادامه خواهد داشت، گفته می‌شود که شرایط حال حاضر عرضه خودرو پاسخگوی حجم نیاز بازار نیست ولی مشکل و مسئله اصلی اختلاف قیمت بازار آزاد با قیمت کارخانه است و افراد به خاطر اختلاف قیمت بالا، خودرو را به قیمت کارخانه خرید می‌کنند و به خاطر سود در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

به‌گفته عباسپور خودروهای حال حاضر با هر کیفیتی به مردم تحویل داده می‌شود و آن‌ها نیز اقدام به خرید می‌کنند؛ ولی نباید بازار وارداتی به‌صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز قرار گیرد چون در این صورت انتظار بازار برآورده نخواهد شد.

به گزارش تحریریه خودروبانک با گذشت چندین ماه از تصویب قانون واردات خودرو و وعده‌های پیاپی در خصوص ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، همچنان وضعیت این آیین نامه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و زمان نهایی ابلاغ این آیین‌نامه مشخص نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد