موضوعات داغ

رونمایی چری از کراس اوور اکسید AtlantiX

عکس مطلب اول

کمپانی بزرگ چری اخیرا پیش‌نمایش عجیبی را در چین برگزار کرده که نقطه عطف آن، یک کراس اوور مفهومی تحت برند لوکس اکسید (Exeed) است.

اکسید جدید با کد M38T به عنوان اولین محصول در کارخانه چینگ‌دائو ساخته می‌شود که ظرفیت آن حدود 200 هزار دستگاه در سال اعلام شده است. این خودرو با نام AtlantiX در ماه نوامبر سال جاری به تولید انبوه می‌رسد، ولی در حال حاضر تنها بدنه اولیه آن در معرض نمایش گذاشته شده است. هرچند تصاویر این شاسی‌بلند جذاب چند هفته پیش در فضای آنلاین منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد.

اکسید AtlantiX

آتلانتیکس، نمودی از طراحی جدید برند اکسید بوده و جثه بزرگ‌تری نسبت به Exeed TXL دارد. خودروی اصلی از لحاظ بستن درب‌ها و سیستم نورافشانی و چراغ‌ها احتمالا با کمی تفاوت نسبت به مدل مفهومی عرضه می‌شود.

طراحی مفهومی از کابین اکسید آتلانتیکس

تجهیزات درون کابین هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. با این حال منابع محلی به وجود چهار صندلی راحتی لوکس، کنسول مرکزی بزرگ، نمایشگر یکپارچه 24.6 اینچی (متشکل از دو نمایشگر 12.3 اینچی) و سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از فناوری 5G و قابلیت به‌روزرسانی OAT اشاره می‌کنند.

کابین انتزاعی چری آتلانتیکس

مشخصات فنی این خودروی انتزاعی نیز هنوز معرفی نشده است. با این حال گفته می‌شود Exeed M38T دارای پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر بوده و به گیربکس معمولی 8 سرعته متصل است که قدرت موتور را به هر چهار چرخ اعمال می‌کند. اکسید AtlantiX همچنین از سیستم تعلیق انطباقی بهره می‌گیرد و قرار است نسخه هیبریدی قابل شارژ آن نیز ساخته شود. چری قصد دارد تا پایان سال، آتلانتیکس را روانه بازار روسیه کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/14
دم چینیا گرم. احسنت به این پشت کار و تلاش. لیفان 520 و ام وی ام 110 رو سال 88 رونمایی کردن و سال 1401 این همه ماشین خوشگل و خوش استایل. پیشرفت از زمین تا آسمان!