موضوعات داغ

لکسوس RX هیبریدی مدل 2023 با عملکرد فنی قوی‌تر معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لکسوس RX نسخه لوکس و مجلل تویوتا هایلندر است که برای سال 2023 با مجموعه جدیدی از پیشرانه‌ها و عملکرد ارتقا یافته به بازار عرضه خواهد شد. لکسوس RX برای سال 2023 یک پلتفرم جدید نیز دارد.

تیپ پایه لکسوس RX مدل 2023 به موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژر با کد T24A-FTS مجهز است. این پیشرانه حداکثر 275 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مشخصه بزرگ این موتور پمپ روغن متغیر آن است. این پمپ میزان تزریق روغن به محفظه موتور را براساس نیاز پیشرانه در وضعیت‌های مختلف تغییر می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت در لکسوس RX مدل 2023 از نوع تمام چرخ محرک یا AWD است و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. سیستم توزیع نیرو می‌تواند نیروی محرکه را از 75:25 تا 50:50 تغییر دهد.

تیپ بعدی این خودرو لکسوس NX 350h‌ است که از ترکیب موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. مجموع راندمان این موتور به 246 اسب بخار قدرت و 316 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. موتور برقی محور عقب را به حرکت در می‌آورد، در حالی‌که موتور بنزینی محور جلو را به پیش می‌راند.

لکسوس RX

تیپ میان رده دوم این خودرو نیز لکسوس NX 450h+ است. علامت پلاس در نام این خودرو به پلاگین هیبریدی بودن آن اشاره دارد. این تیپ از موتور 2.5 لیتری بنزینی به همراه موتور الکتریکی و پکیج باتری 18.1 کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

در نهایت به بالاترین تیپ لکسوس NX می‌رسیم که 500h F Sport Performance AWD نام دارد. این تیپ به پیشرانه هیبریدی با مجموع 366 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر مجهز است. توان این خودرو از مجموع موتور 2.4 لیتری توربوشارژر بنزینی و دو موتور الکتریکی تامین می‌شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه به پیش راندن این خودرو را برعهده دارد. نسل جدید لکسوس RX توسط کارخانه‌های تویوتا در کانادا و ژاپن به تولید خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد