موضوعات داغ

موتورسیکلت قدرتمند استون مارتین مخصوص پیست با 225 اسب بخار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

استون مارتین با برند تاریخی بریتانیایی Brough Superior وارد یک همکاری شد تا سوپربایک خیره‌کننده AMB 001 را در سال 2019 عرضه کند. روز سه‌شنبه، این دو نسخه جدید مخصوص پیست را در EICMA 2022، نمایشگاه سالانه موتورسیکلت که در میلان ایتالیا برگزار می‌شود، رونمایی کردند.

نسخه جدید موتور سیکلت استون مارتین AMB 001 Pro نام دارد و طراحی آن الهام گرفته از هایپرکار پیست Valkyrie AMR Pro استون مارتین است. این مدل در مقایسه با AMB 001 قدرت بیشتر، نیروی رو به پایین بیشتر و وزن کمتر دارد.

این سوپربایک تنها در یک مدل و با یک مشخصات عرضه می‌شود، همه مدل‌ها از رنگ‌آمیزی خاص استون مارتین برخودار خواهند بود. بخش فیبرکربن در معرض دید و روی سطوح باقیمانده خواهد بود، در حالی که موتور 1.0 لیتری V-twin سوپربایک استون مارتین، مشکی رنگ خواهد شد.

این موتور حداکثر 225 اسب بخار قدرت را ارائه می‌دهد که از 180 اسب بخار نسخه AMB 001 بیشتر است. قدرت اضافی ناشی از یک موتور اصلاح شده با بدنه مستحکم‌تر و طراحی سیلندر جدید با آستر سیلندر مرطوب است که ادعا می شود خنک‌کنندگی را بهبود می‌بخشد.

موتور سیکلت استون مارتین AMB 001 Pro با 225 اسب بخار قدرت

وزن دوچرخه تقریباً 175 گیوگرم است، به این معنی که از نظر نسبت قدرت به وزن به یک ماشین مسابقه فرمول 1 نزدیک می‌شود. بخشی از اقدامات کاهش وزن شامل لوگوی آلومینیومی استون مارتین به صورت خاص حکاکی شده است که تنها 70 میکرون ضخامت دارد که تقریبا 30 درصد نازکتر از موی انسان است. این لوگو روی پوشش جلویی و باک دیده می‌شود.

یکی دیگر از پیشرفت های کلیدی نسبت به AMB 001 افزایش نیروی رو به پایین است که از طریق اسپویلر جدید و بال های جانبی در جلو ایجاد می‌شود. این بخش با همکاری تیغه‌های کناری به هدایت هوا روی سوارکار کمک کنند. در قسمت عقب یک باله وجود دارد که به عنوان تثبیت‌کننده عمل می‌کند.

آماری در خصوص عملکرد سوپربایک جدید استون مارتین منتشر نشده است.

تولید سوپربایک استون مارتین AMB 001 Pro به 88 دستگاه محدود شده است و با توجه به اینکه AMB 001 اصلی با تولید 100 دستگاه به سرعت پس از رونمایی به فروش رفت، اسلات‌های ساخت به سرعت پیش خواهند رفت. قیمت AMB 001 Pro اعلام نشده است اما AMB 001 اصلی از 108000 یورو (تقریباً 108000 دلار) قیمت گذاری شده است.

تولید در کارخانه Brough Superior در تولوز فرانسه انجام خواهد شد و قرار است تحویل در اواخر سال 2023 آغاز شود.

سوپربایک مشترک استون مارتین و برند بریتانیایی Brough Superior

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد