موضوعات داغ

با انواع هزینه‌های خودروی خود آشنا شوید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امروزه خودرو مخصوصا در کلان شهرها به یکی از وسیله‌های ضروری مورد نیاز هر فرد تبدیل شده است. از طرفی همگی می‌دانیم که خودرو نیز همانند هر وسیله‌ی مصرفی دیگری، هزینه‌های جانبی دارد. از هزینه‌های نگهداری و تعمیر گرفته تا بیمه و عوارض. در این میان هزینه‌هایی نیز وجود دارند که کمتر به آن‌ها توجه می‌کنیم و بسیاری از اوقات آنقدر دیر به فکر می‌افتیم که باید چند میلیون پول صرف آن‌ها کنیم. اما این هزینه‌ها چیست؟ چگونه می‌توان آن‌ها را پرداخت و مدیریت کرد؟

انواع هزینه‌های خودرو

خلافی خودرو

یکی از هزینه‌های همیشگی تمامی خودروها، جریمه‌ای است که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود. هر یک از تخلفات رانندگی مبلغ مشخصی دارند که به روش‌های مختلف اعمال می‌شود. تعدادی از جرائم پس از گذشت ۶۰ روز دوبرابر می‌شوند و گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک از اینترنت و پرداخت آن راهکاری است که از افزایش هزینه‌های شما جلوگیری می‌کند.

عوارض آزادراهی

اگر اهل سفر با خودروی شخصی باشید حتما تجربه پرداخت عوارض آزادراه را هم داشته‌اید. عوارض آزادراه در ازای فراهم کردن امکان سفر آسان بین شهری به صورت نقدی یا الکترونیکی دریافت می‌شود. پس از عبور از دوربین‌های اخذ عوارض الكترونیکی، پیامکی مبنی بر پرداخت مبلغی که برای تردد در آن محور معین شده برای مالک ارسال می‌شود. در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی، جریمه خواهید شد و هزینه دیگری به لیست مخارج خودروی شما افزوده خواهد شد.

عوارض آزادراهی

عوارض سالیانه خودرو

شهرداری در ازای رسیدگی به معابر شهری برای تردد آسان و مطمئن وسایل نقلیه، هزینه‌ای را به صورت سالیانه از مالکین خودروها دریافت می‌کند. عوارض سالیانه خودرو نوعی مالیات است که همگی ما به عنوان شهروند ملزم به پرداخت آن هستیم.

عوارض پارک حاشیه‌ای

یکی دیگر از راهکارهای شهرداری و پلیس در شهرهای بزرگ و پرتردد، ایجاد محل‌هایی برای پارک خودروها است. هنگامی که یک خودرو در فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند توقف می‌کند، پلاک آن توسط خودروهایی مجهز به دوربین شناسایی می‌شود. حضور این خودرو هر ۳۰ دقیقه یکبار به وسیله ماشین‌های ثبت پلاک بررسی می‌شود و هنگام خروج از پارک، هزینه قابل پرداخت به نسبت زمان توقف خودرو، تعیین شده و به اطلاع راننده می‌رسد.

مالیات نقل و انتقال خودرو

به هنگام خرید و فروش خودرو، پرداخت مالیات نقل و انتقال، مجوز شما برای انتقال مالکیت است. در صورت عدم تسویه مالیات امکان فروش خودرو وجود ندارد. این هزینه بر اساس نوع خودرو، سال تولید و سال معامله تعیین می‌شود. پرداخت مالیات نقل و انتقال بر عهده فروشنده است اما ممکن است توافق دیگری نیز بین طرفین معامله صورت گیرد.

بدهی طرح ترافیک

اگر ساکن شهر شلوغی مثل تهران باشید حتما با قوانین طرح ترافیک و آلودگی هوا نیز آشنایی دارید. در ساعات اوج ترافیک، محدودیت‌هایی برای تردد خودروها و وسایل نقلیه در بخش مشخصی از شهر اعمال می‌شود تا از بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر کاسته شود. هر چند نقدهای بسیاری به این طرح وارد است اما رزرو مجوز تردد و همچنین پرداخت بدهی در صورت عدم رزرو یکی دیگر از هزینه‌هایی است که باید به موارد قبلی اضافه کنید و به فکر راهی برای پرداخت و تسویه آن باشید.

بدهی طرح ترافیک

معاینه فنی

معاینه فنی خودرو، یکی از مهم‌ترین بایدهایی است که تمامی مالکین وسیله نقلیه ملزم به انجام آن هستند. خودروهایی که بیش از ۴ سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد باید با مراجعه به مراکز مشخص‌شده گواهی معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند. در صورت عدم تمدید معاینه فنی، خودروی شما به ازای هر روز تردد جریمه خواهد شد.

حالا با این همه هزینه گوناگون چه کنیم؟

حتما شما هم به دنبال راهکاری برای پرداخت و رسیدگی به این هزینه‌ها هستید. با توجه تعداد این مخارج و مبلغ آن‌ها باید به دنبال یک راه حل همیشگی و مطمئن باشید. امروزه تقریبا هیچ حوزه‌ای را نمی‌توان پیدا کرد که با وجود اینترنت و تکنولوژی دستخوش تغییر نشده باشد. بسیاری از خدماتی که در گذشته با مراجعه حضوری به ادارات و مراکز ارائه می‌شدند جای خود را به خدمات اینترنتی داده‌اند و در هرجا و هر مکانی به سادگی در دسترس هستند. وقت و هزینه نیز بیش از هر زمان دیگری ارزش پیدا کرده‌است و استفاده از این امکانات الکترونیک، صرفه‌جویی خوبی را برای افراد به همراه دارد.

علاوه براین امروزه امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند فرصت خوبی را فراهم کرده است تا خدمات غیر حضوری در قالب اپلیکیشن یا سایت در اختیار کاربران قرار بگیرد. از برنامه‌های کارت به کارت گرفته تا برنامه‌های پرداخت خلافی و حتی خرید اینترنتی. همه و همه به واسطه پیشرفت تکنولوژی در دسترس ما هستند.

قبضینو؛ سامانه جامع خدمات آنلاین خودرو

هر یک از هزینه‌هایی که معرفی کردیم توسط ارگان جداگانه‌ای از مالکین خودروها دریافت می‌شود. تجمیع امکانات این سامانه‌ها و ایجاد بستری امن و مطمئن برای پرداخت هزینه‌ها از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک سامانه جامع خدمات خودرو است.

سامانه قبضینو از زمستان سال ۱۳۹۶فعالیت خود را در حوزه پرداخت آغاز کرد و از همان زمان به دنبال راهکارهای ساده و جدید برای بهبود فرآیند پرداخت‌های دوره‌ای بود. ایده قبضینو برای حل دو مشکل اساسی شکل گرفت؛ اول، تغییر فرآیند پرداخت‌ها و دوم، تجمیع هزینه‌ها و پرداخت چندین صورتحساب.

قبضینو با در نظر گرفتن چالش‌های کاربران، با ارائه یک راهکار دو مرحله‌ای کلیه نیازهای این حوزه را پوشش داده است: استعلام و سپس پرداخت. کلیه خدمات این سامانه از همین طریق قابل استفاده است. کافیست اطلاعات لازم برای هر خدمت را وارد کنید و پس از استعلام از امکان پرداخت و تسویه آنی بهره‌مند شوید.

استثنائات خدمات خودرو و گسترش نیازهای کاربران در این زمینه، بستر مناسبی را برای ورود قبضینو به این حوزه فراهم کرد. قبضینو، از جمله نخستین راهکارهای اینترنتی پرداخت خلافی بوده است و از این پس کاربران این سامانه می‌توانند تمامی نیازهای استعلامی و پرداختی خود در زمینه خدمات خودرو را از طریق قبضینو و به صورت کاملا برخط (آنلاین) برطرف کنند و از مراجعه حضوری به سازمان‌ها بی‌نیاز شوند.

قبضینو؛ سامانه جامع خدمات آنلاین خودرو

خدمات سامانه قبضینو در حوزه خودرو

خلافی خودرو

خلافی موتور

پرداخت عوارض آزادراه

عوارض سالیانه

طرح ترافیک

پارک حاشیه‌ای

مدارک خودرو

نمره منفی گواهینامه

پلاک‌های فعال

استعلام وضعیت گواهینامه

مالیات نقل و انتقال خودرو

استعلام معاینه فنی خودرو

مزایای استفاده از خدمات خودرویی قبضینو

استعلام به‌روزترین اطلاعات

سامانه قبضینو آخرین و به‌روزترین اطلاعات ثبت شده در سامانه هر یک از سازمان‌ها را استعلام گرفته و به کاربران نمایش می‌دهد. دیگر نیازی نیست نگران تاخیر در ثبت اطلاعات و فراموش شدن صورتحساب‌های جدید خود باشید.

امکان مشاهده‌ی کامل جزئیات

هر یک از خدمات خودرو جزئیات خاصی دارد که هر یک به نوعی برای کاربران اهمیت دارد. سامانه قبضینو با در نظر گرفتن این موضوع، امکان مشاهده جزئیات را در تمامی خدمات خود برای کاربران فراهم کرده‌است.

تسویه آنی پرداخت‌ها

کلیه جرائم پرداختی در سامانه قبضینو به صورت آنی تسویه می‌شوند و دیگر نیازی نیست منتظر به‌روزرسانی سیستم پلیس راهور باشید.

ذخیره سوابق استعلام و پرداخت

نتایج کلیه استعلام‌ها و پرداخت‌های مربوط به خدمات خودرو و پلیس در سایت و اپلیکیشن قبضینو ذخیره می‌شود. با استفاده از این امکان در هر زمانی می‌توانید نتیجه استعلام‌های قبلی خود را مشاهده کنید.

حتی می‌توانید از این بخش نیز جرائم ثبت شده در استعلام‌های پیشین را پرداخت کنید. همچنین امکان دریافت رسید برای پرداخت‌ها وجود دارد.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد