موضوعات داغ

ایران خودرو در ده ماهه اول 1401 چه تعداد خودرو تولید کرده است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت ایران خودرو از ابتدای سال تا ۲۱ دی‌ماه با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از مرز تولید ۵۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری عبور کرد و به این ترتیب به هدف تعیین شده برای تولید امسال مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تیراژ تولید خودرو نزدیک‌تر شد.

براساس گزارش روابط عمومی ایران خودرو، در سه ماهه پایانی سال تیراژ تولید به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه هدف‌گذاری شده است و تولید عبور مستقیم به عنوان یکی از فعالیت ایران خودرو در تحقق اهداف تولید ارزیابی می‌شود.

روند تولید در ایران خودرو در هفته ۴۲ سال جاری شتاب بیشتری به خود گرفته است و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شده که از هفته ۴۰ سال ۱۳۹۹ تاکنون بالاترین رکورد ثبت شده برای این خودرو ساز است.

در حال حاضر علاوه بر تولید، صدور فاکتور و اسناد خودرو از ابتدای امسال تا ۲۱ دی ماه افزایش ۴۳ درصدی را تجربه کرده و در شاخص عرضه خودرو به مشتریان نیز در همین بازه زمانی رشد ۴۱ درصدی به ثبت رسیده است.

گروه صنعتی ایران خودرو از خردادماه امسال با تولید خودروی سواری به صورت عبور مستقیم و از شهریورماه سال جاری با تولید محصولات تجاری و سنگین به شکل عبور مستقیم، برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی و ارتقای رضایتمندی مشتریان تلاش نموده است. بر این اساس شرکت ایران خودرو ضمن صرفه جویی بیش از دوهزار و صد میلیارد تومانی و موفق به سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه شده است.

یکی از دلایل افزایش تولید و شتاب در عرضه خودرو توسط ایران خودرو را می‌توان حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید دانست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد