موضوعات داغ

تست رانندگی هنگتیان L4600: کپی چینی لندکروزر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رانندگان روسی با اشتیاق منتظر هستند تا ببینند جایگزین چینی تویوتا لندکروزر یعنی تانک ۵۰۰ محصول گریت وال چگونه خواهد بود و حالا شاید جایگزین مناسب‌تری برای غول ژاپنی پیدا کرده باشند. این مدل جدید هنگتیان L4600 نام دارد که کپی تمام‌عیار لندکروزر ۲۰۰ است.

یک بلاگر چینی نسخه ۲۰۲۱ این مدل را تست کرد که مشخص شد خودروی خیلی بدی است.

با وجود شباهت‌های ظاهری زیاد، L4600 یک مدل مستقل ساخت شرکت Hi-Tech چین محسوب می‌شود که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نساجی، املاک و اوراق بهادار چین است. در سال ۲۰۱۱، این گروه شرکت خودروسازی Zhonghengtian را تاسیس کرد که تولید انبوه L4600 را بر عهده گرفت.

هیچ اطلاعاتی در مورد دادخواهی بین تویوتا و این شرکت چینی در این زمینه وجود ندارد. همچنین به نظر می‌رسد هیچگونه بازاریابی برای L4600 در اینترنت انجام نشده است. در عین حال، هر از چند گاهی نسخه‌هایی از این شاسی بلند در نمایندگی‌های چینی یافت می‌شود. گویا این نتیجه نوعی توافق بین این شرکت چینی و غول خودروسازی ژاپنی باشد.

ابعاد دقیق L4600 برابر با ۱.۹*۲*۵ متر با فاصله محوری ۲.۹ متر است. این مدل از یک پیشرانه ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی V8 با توان ۲۸۸ اسب بخار بهره می‌برد. قیمت L4600 کارکرده در نمایندگی‌های چینی ۲۰۰ هزار یوان است.

به گفته این بلاگر، L4600 در چین با نام لندکروزر محلی شناخته می‌شود و این لقب را می‌توان با نگاه به ابعاد کلی، چراغ‌های جلو و جلوپنجره این مدل درک کرد. علاوه بر این، رینگ‌ها، رکاب‌ها و خطوط طراحی آن مشابه لندکروزر ۲۰۰ هستند. حتی طول بدنه و فاصله محوری تقریباً یکسان است. نمای عقب L4600 از نسخه ژاپنی قابل تشخیص نیست.

هنگتیان L4600

این بلاگر می‌گوید در طراحی فضای داخلی این مدل نیز از لندکروزر کپی شده است. اما با وجود شباهت ظاهری، چینی‌ها نتوانستند کیفیت مواد و مونتاژ نسخه ژاپنی را کپی کنند. بنابراین صندلی‌ راننده و فرمان به صورت ناموزون نصب شده‌اند و حتی داشبورد کمی به سمت چپ متمایل شده است.

این بلاگر چینی موفق به باز کردن کاپوت نشد و به جای آن صدای موتور قدرتمندی که در محفظه موتور پنهان شده بود را برای مخاطبانش پخش کرد. علاوه بر این، محفظه‌های ذخیره‌سازی در کنسول مرکزی باز نشدند. و پس از باز شدن یکی از آن‌ها، چالش بعدی بستن آن بود.

ردیف عقب L4600 نیز مشکلات زیادی داشت. مشکل از صندلی عقب شروع شد که در حین جمع شدن گیر کرد. این بلاگر می‌گوید که بارها سعی کرده آن را باز کند. اما در نهایت مشخص شد که برای این کار باید کابل مخصوصی را بکشید و پس از آن صندلی عقب مدام جمع می‌شود.

این بلاگر همچنین از رفتار L4600 در جاده وحشت زده شد. در زیر کاپوت، موتور V8 ساخت شرکت چینی به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. این مدل از یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار بهره می‌برد، که تعویض دنده با آن خیلی سخت و دشوار است.

علاوه بر این، ترمزها و واکنش کند پدال گاز L4600 برای این بلاگر مشکل‌ساز بوده است. البته او گفته که سیستم تعلیق این خودرو حتی از لندکروزر یا تانک ۵۰۰ هم بهتر است. به گفته او تعلیق L4600 کاملاً دست‌اندازها را از بین می‌برد و تجربه رانندگی خوبی را ارائه می‌دهد.

اما هندلینگ L4600 چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد، اگرچه مشکل مشابهی در سایر خودروهای این بخش از بازار وجود دارد.

هنگتیان L4600

این بلاگر در جمع‌بندی تست خود اشاره کرد که کیفیت L4600 او را راضی نکرده است. به گفته او این مدل از خودروهای مقرون به صرفه برند وولینگ بهتر نیست. تناسب مواد، ارگونومی و عایق صدا در این مدل خیلی بد و ناخوشایند است. L4600 به عنوان یک خودرو ساخت ۲۰۲۱ با کارکرد ۵۰۰۰ کیلومتر معایب و مشکلات زیادی دارد.

این بلاگر در انتها می‌گوید که در طول چند سال گذشته، صنعت خودروسازی چین پیشرفت‌های زیادی کرده است و خوشبختانه دوران چنین کپی‌های ضعیفی به پایان رسیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد