موضوعات داغ

مهلت ثبت نام خودروهای داخلی تا ساعت 24 روز 29 اسفند + دور جدید ثبت نام

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که زمان ثبت نام در سامانه خرید خودروهای داخلی حداقل به مدت یک روز، یعنی تا 29 اسفند تمدید شده است. در یک نشست خبری، امید قالیباف با اشاره به حضور 5 میلیون نفر در سامانه تخصیص خودرو در 24 ساعت گذشته، گفت که تا کنون 360 هزار نفر موفق به ثبت نام کامل شده‌اند. در این طرح، 51 مدل خودرو به 900 هزار نفر واگذار می‌شود و در صورتی که برای خودروهایی تقاضای کمی وجود داشته باشد، در پایان بهار آینده، ثبت نام مجدد از طریق طرح یکپارچه خودرو امکان‌پذیر خواهد بود. به این ترتیب، افرادی که در این دوره قادر به ثبت نام نشدند، می‌توانند در پایان خرداد سال آینده یک بار دیگر فرصت خود را برای ثبت نام در برخی خودروها امتحان کنند.

صحبت‌های سخنگوی وزارت صمت درباره تمدید زمان ثبت نام در سامانه خرید خودروهای داخلی به گفته او حداقل یک روز، یعنی تا 29 اسفند بوده است. او در نشست خبری به مشکلاتی که در سامانه به وجود آمده است، اشاره کرده و از کسانی که مراجعه کرده‌اند و نتوانسته‌اند ثبت نام کنند، عذرخواهی کرده است. قول داده که تا زمانی که نفر آخری که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی دارد، زمان برای ثبت نام در این سامانه فراهم خواهد بود.

او همچنین به این نکته اشاره کرده است که در این طرح، 51 مدل خودرو به 900 هزار نفر تعلق خواهد گرفت ولی در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها کم است، یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام خواهد شد. در انتها افرادی که در این طرح ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در پایان خرداد ماه سال آینده یک بار دیگر شانس خود را برای ثبت نام برخی خودروها امتحان کنند.

به علاوه، صحبت‌های او شامل تعداد حملاتی بود که به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شده است و برخی از آنها باعث کندی سامانه شده است. او اظهار داشته که تنها در 24 ساعت گذشته، 55 هزار حمله به این سامانه انجام شده است که برخی از آنها بسیار جدی بوده و منجر به کندی سامانه شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اعلام کرد که در فروردین ماه سال 1402 قیمت جدید خودروها اعلام خواهد شد و قیمت ها در طرح عرضه یکپارچه نیز بر اساس آن تغییر خواهد کرد. همچنین، درصدهایی نیز برای افزایش قیمت خودروها عنوان شده است که اعلام دقیق آن در حیطه شورای رقابت قرار دارد.

او افزود که در این سال، تعداد 1 میلیون و 350 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است و تعهدات خودروسازان برای سال آینده 400 هزار دستگاه خودرو است. با توجه به ثبت نام 900 هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، در مجموع تعهد ایجاد شده برای تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه است.

مشاور وزیر صمت با اشاره به تولید خودرو در سال آینده، گفت که صنعت خودروسازی به راحتی برای تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو آماده است و بنابراین تحویل خودروهای مذکور در سال 1403 به تعویق افتاده و تولید داخلی می تواند نیازها را تأمین کند. او افزود که تحویل خودروها در سال جاری نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته و خودروی کف پارکینگ به صفر رسیده است و قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است.

در خصوص واردات خودرو دست دوم، قالیباف اظهار کرد که اگر این موضوع در قانون تعریف شده و به وزارت صمت ابلاغ شود، ساز و کار آن را وزارتخانه فراهم خواهد کرد. همچنین، وی به افزایش 20 درصدی قیمت تایر سواری اشاره کرد و گفت که تولیدکنندگان با همه قوا در حال تولید هستند، در حالی که قیمت های بازار در ماه های اخیر بیش از سه برابر قیمت های مصوب بوده است.

درباره واگذاری سهام تودلی دو شرکت خودروساز بزرگ کشور، قالیباف گفت که وزارت صمت آنچه را که باید انجام دهد را انجام داده است و باقی کار در سازمان خصوصی سازی باید پیگیری شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/28
من هرچی میزنم میگه اطلاعات حساب وکالتی یافت نشد حساب وکالتی هم دارم کسی میدونه چه جوری این مشکل حل میشه
1402/1/1
تو رو خدا یه فکری ب حال کسایی کنین ک تکمیل وجه کرده بودند ولی ب اشتباه حساب وکالتی بنام ایرانخودرو باز کرده بودند الان نمبتونن ثبت نام کنن
1402/1/2
سلام من از امتیار سه فرزندی دارم و حساب وکالتیم ایران خودرو هست وپول هم یک ماهی توی حساب هست چطور میتونم تو سامانه یکپارچه جدید ثبت نام کنم اصلا حساب رو نمیشناسه ودائما ارور میده به نظرم باید حساب وکالتی لغو کنم وحساب جدید به نام حمایت برای هفتم وهشتم مجدد ثبت کنم درسته آیا فرصت ثبت نام میشه یا به مشکل میخورم راهنمایی کنید لطفا