موضوعات داغ

فراخوان بیش از 3 میلیون تویوتا هیبریدی در سطح جهان

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا برای حداقل 3.4 میلیون اتومبیل عرضه شده در بازارهای بین المللی فراخوان بازبینی داد.
براساس گزارش تویوتا، حدود 3.4 میلیون دستگاه خودروی تولید شده توسط این خودروساز در سراسر جهان به لیست فراخوان اضافه شده‌اند که بخشی از آن‌ها به خاطر مخزن سوخت و بخشی دیگر بخاطر کیسه‌های هوای ایمنی پرده‌ای است. در این فراخوان بزرگ، 2 میلیون و 870 دستگاه خودروی تویوتا پریوس به دلیل وجود مشکل در مخزن سوخت، مشمول فراخوان تویوتا شده‌اند که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگی‌های مجاز این کمپانی مراجعه و نسبت به رفع این عیب اقدام کنند.
به طور جداگانه، شرکت خودروسازی تویوتا برای 1 میلیون و 430 هزار مدل تویوتا پریوس و لکسوس CT200h فراخوان بازبینی داده که مربوط به کیسه‌های هوای ایمنی پرده‌ای می شود. گفتنی است که ایربگ‌های پرده‌ای نصب شده بر روی این دو مدل خودرو ممکن است بر اثر تغییرات دمایی در زمان پارک خود به خود باز شوند، به همین دلیل باید به نمایندگی تویوتا مراجعه کرده تا مورد بازبینی و رفع عیب قرار گیرند. به گزارش تویوتا، حدود 932 هزار دستگاه تویوتا پریوس وجود دارند که هر دو مشکل ذکر شده را دارند و باید در اسرع وقت رفع شوند.
بنابر اعلام رسمی شعبه آمریکایی تویوتا، حداقل 482 هزار خودروی ذکر شده در بازار آمریکا به فروش رسیده‌اند که شامل مدل‌های 2010 الی 2012 از تویوتا پریوس استاندارد، مدل‌های 2010 تا 2012 از تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی و مدل‌های 2011 الی 2012 از لکسوس CT200h می شود که نیاز به تعمیر و رفع عیب کیسه هوا دارند. برای بازارهای جهانی هم می‌توان همین مدل‌های ذکر شده را به عنوان مبنا قرار داد و خودروهایی که تاریخ تولیدشان در این بازه ذکر شده قرار گرفته، باید نسبت به رفع عیب خودروهایشان به نمایندگی مراجعه کنند.
خوشبختانه تاکنون هیچگونه آماری مبنی بر خسارت جانی و یا صدمات جدی به خاطر این دو نقص فنی گزارش نشده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/11
الان باز یه مشت بچه می ریزن توی سایت سر کشور ها و کمپانی هایی که اصلا بهشون ربطی نداره و توی خوب و بدش نقشی نداشتند دعوا و کل کل می کنند. اینا از کمبود های درونیتون می تونه باشه.....
1395/4/11
این کمبودا مربوط به عده زیادی از طرفدارای تویوتاست
1395/4/11
اون وقت لكسوس nx چي اونم هيبريدي هست
1395/4/11
خوروسازهای لگن ساز یاد بگیرن !!!! بعد ۶ سال فراخون میکنن و رفع عیب میکنن !!! بعد خودروی صفر شما بیخود آتیش میگیره ! میکید به ما چه !!!