موضوعات داغ

تصاویر چری TJ-1 در چین منتشر شد، عضو سرسخت خانواده تیگو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری TJ-1 یکی از محصولات جدید چری است که احتمالا به عنوان عضوی از خانواده تیگو روانه بازار شود. این خودرو با تکیه بر قابلیت‌های خارج جاده‌ای توسعه یافته است و چری آن را یک آفرودر سبک می‌نامد. اکنون عکاسان چینی موفق شده‌اند تا تصاویری بدون پوشش استتار را از چری TJ-1 ثبت و ضبط نمایند.

خبرنگاران چینی انتظار دارند تا چری TJ-1 در ماه جولای یعنی تابستان 2023 به بازار عرضه شود. در حال حاضر تبلیغات این خودرو به عنوان تنها کراس‌اوور با قابلیت آفرود کلاس 100 هزار یوان در چین آغاز شده است. بنابراین چری TJ-1 یک کراس‌اوور مقرون به صرفه، مجهز و با قابلیت آفرود خواهد بود.

جلوپنجره نسبتا بزرگ است و فرم مستطیلی شکل دارد. می‌توان مشابهت‌هایی میان طراحی چری TJ-1 با دیگر کراس‌اوورها و شاسی بلندهای کره‌ای را در این بخش مشاهده کرد. ابعاد و اندازه چری TJ-1 شامل 4515/1865/1680 میلی‌متر با فاصله بین دو محور 2675 میلی‌متر هستند. برای سهولت ورود به خودرو و خروج از آن، دستگیره‌هایی روی ستون‌های خودرو نیز نصب شده است.

چری TJ-1

انتظار می‌رود چری TJ-1 با دو ترکیب مشخصات فنی به بازار عرضه شود. ترکیب اول شامل موتور 1.6 لیتری خانواده چری به همراه گیربکس هفت سرعته دوکلاچه است. ترکیب دوم شامل پیشرانه پلاگین هیبریدی جدید چری می‌شود که از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و پیشرانه برقی تشکیل شده است. این پیشرانه از گیربکس‌های مخصوص چری موسوم به DHT برای انتقال قدرت بهره می‌برد. برد نسخه پلاگین هیبریدی در حالت تمام برقی 100 کیلومتر و در حالت کلی 1200 کیلومتر عنوان شده است.

فضای داخلی چری TJ-1 طراحی ساده و منتظمی دارد و از حداقل دکمه‌های ممکن برای آن استفاده شده است. پنل ابزار این خودرو را یک نمایشگر مستطیلی کوچک شکل می‌دهد و در میانه کابین نیز تبلت بزرگ 14.8 اینچی به صورت عمودی قرار گرفته است. چری برای سامانه مدیریت این خودرو از تراشه کوالکام 8155 استفاده کرده است. همچنین چری TJ-1 به سیستم صوتی سونی مجهز خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد