موضوعات داغ

بازار خودروی کشور انحصاری تشخیص داده شد، ورود شورای رقابت به قیمت گذاری مونتاژی ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به اظهارات سخنگوی شورای رقابت، برای اولین بار قیمت خودروهای مونتاژی در کشور مشخص خواهد شد.

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی پس از خودروهای تولید داخلی تأکید کرد که در ۳ ماه گذشته کارهای کارشناسی برای اصلاح قیمت‌های خودروهای مونتاژی انجام شده و شورای رقابت با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی و سایر انجمن‌های تخصصی، کارگروه تخصصی را برگزار کرده است تا با اصلاح قیمت‌ها، افزایش عرضه خودرو در کشور تضمین شود و پس از آن تولیدات افزایش یابد.

با توجه به شاخص رقابت‌پذیری، قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودروهای داخلی با سه خودروی مشابه خارجی، در صورت نیاز، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی شورای رقابت بر رقابتی شدن بازار خودرو تأکید کرده و برای این منظور، باید تولیدات افزایش یابد و سیاستگذاری در واردات به صورتی باشد که امکان واردات به شکل مناسبی فراهم شود. او افزود: اعلام قیمت خودروها بر عهده ‌شورای رقابت نیست و پس از مصوب شدن قیمت خودروهای مونتاژی، وزارت صمت مسئول اعلام قیمت‌های نهایی خودروهای مونتاژی است.

با توجه به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شده است و به همین دلیل قیمت‌گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی صورت می‌گیرد. جلسه کارگروه تخصصی شورای رقابت در مورد نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین برگزار می‌شود و قیمت‌هایی نهایی‌ مصوب خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد