موضوعات داغ

ونوسیا استار با پلاک گذرموقت در خیابان های تهران دیده شد + جدول مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویری از خودروی ونوسیا V-Star به دست ما رسیده است که در حال گذراندن تست‌های جاده با پلاک گذر موقت در خیابان‌های تهران است. این خودرو قرار است به زودی در بازار کشور عرضه شود.

شرکت چینی Venucia (ونوسیا یا ونوچیا) در سال 2010 با سرمایه‌گذاری دو شرکت مطرح نیسان ژاپن و دانگ‌فنگ موتور چین ایجاد شد.در طول دهه 2010، اوضاع برای ونوسیا، به عنوان یک بخش سرمایه گذاری مشترک که توسط نیسان و دانگ فنگ موتور ایجاد شده بود، بسیار خوب پیش رفت.در سال 2017 دانگ فنگ کنترل کامل ونوسیا را در دست گرفت، اما در اواخر سال 2020 اعلام کرد که قصد دارد دوباره این برند را به دانگ فنگ-نیسان بازگرداند. به تازگی 3 مدل از محصولات این شرکت با نام‌های ونوسیا D60 Plus، V-Online و Star برای بازار ایران در نظر گرفته شده و تعدادی از آن نیز وارد کشور شده است.

بررسی کراس اوور ونوسیا استار

در سال 2019، پس از افت فروش ونوسیا، این برند مشترک نیسان و دانگ فنگ تلاش کرد تا با عرضه محصولات جدید، بازار از دست رفته خودروهای خود را در چین بازپس گیرد. در سال 2019 این شرکت کراس‌اوور جدید به نام Venucia Star معرفی کرد.

نمای عقب ونوسیا استار

طراحی ونوسیا استار

ونوسیا استار یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود اما از لحاظ سایز و ابعاد آن، با کراس‌اوورهای رده متوسط رقابت می‌کند.

در بخش طراحی شکل بدنه ونوسیا استار به دلیل استفاده از کاپوت کشیده، فرم سقف، زاویه ستون D و رینگ‌های 19 اینچی سفارشی چهره‌ قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. البته ظاهر این خودرو تا حدود زیادی وامدار دیگر کراس‌اوورهای بازار است.

فضای داخلی کابین ونوسیا استار شکیل، ساده و بدور از پیچیدگی‌های طراحی است که آن را کاربردی و قابل قبول می‌کند.

یک صفحه پشت 12.3 اینچی آمپر، نمایشگر مرکزی عمودی 15.6 اینچی با دستیار صوتی دوز بالایی از تکنولوژی را به فضای داخلی تزریق نموده است. سقف پانوراما، روکش چرم با دوخت لوزی در پوشش داخلی درها و تنظیم برقی برای ردیف جلو و زیر پایی تاشو صندلی سرنشین جلو فضای راحتی را برای سرنشینان خودرو ایجاد نموده است.

نمای جلو ونوسیا استار

مشخصات فنی ونوسیا استار

ونوسیا استار از یک پیشرانه مجهزبه سیستم هیبرید ملایم (Mild-Hybrid) استفاده می‌کند. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به همراه ژنراتور 48 ولتی برقی بهره می‌برد. پیشرانه برقی جهت شتابگیری اولیه و همچنین استفاده در سامانه توقف-حرکت (Stop-Start به عنوان دستیار عمل به کمک خودرو می‌آید. همچنین، نیروی حاصل از ترمزگیری نیز توسط ژنراتور در باتری ذخیره می‌شود. با این حال، به دلیل ویژگی‌های پیشرانه هیبرید خفیف، امکان استفاده تمام برقی از این خودرو وجود ندارد.

یکی از ویژگی‌های خودروی ونوسیا استار، داشتن برخی قطعات مشترک با سایر محصولات شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی است. این ویژگی به طراحی مولتی لینک تعلیق عقب، قابلیت نصب پیشرانه در محور عقب، سامانه چهارچرخ محرک و حتی موتور هیبرید کمک کرده است تا در این خودرو به کار گرفته شوند.

مشخصات فنی ونوسیا استار خودرو جدید بازار ایران

خودرو ونوسیا استار
نوع موتور 1.5 لیتری توربو هیبرید خفیف A415TD
گیربکس 7 دنده دوکلاچه خیس
قدرت 187 اسب بخار
گشتاور 260 نیوتن متر
شتاب 9.9 ثانیه
سرعت 190 کیلومتربرساعت
مصرف 7.3 لیتر
طول 4691 میلیمتر
عرض 1905 میلیمتر
ارتفاع 1694 میلیمتر
فاصله محوری 2756 میلیمتر
وزن تقریبی 1592 کیلوگرم
حجم باک 60 لیتر
فضای صندوق 700 لیتر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد