موضوعات داغ

نگاهی به طراحی محصولات اکسید چین، حاصل تجربیات یک تیم بین المللی در طراحی خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2017، طراحی بیرونی دیدنی و طراحی درونی مجلل یک خودرو هوشمند باعث شد نام برند اکسید مورد توجه قرار گیرد و کنار برندهای معتبری قرار بگیرد که بیش از یک قرن تجربه در صنعت و فرهنگ خودروسازی اروپا داشته‌اند.

فرانکفورت آلمان، میزبان مرکز تحقیق و توسعه اکسید در اروپا است و در آن حدود 100 نخبه خودرویی با هدف خلق فلسفه‌ای جدید در طراحی خودرو بر پایه فناوری، هنر و فرهنگ همکاری می‌کنند. این مرکز پیشرفته با کمپانی‌های تکنولوژیک دیگر نیز همکاری می‌کند تا صنعت خودرو را تغییر دهد.

بیش از 100 طراح و مهندس از شرکت‌های مانند BMW، جگوار، لندرور و دیگران در این همکاری‌ها شرکت می‌کنند و برخی از اسطوره‌های صنعت خودرو نیز تحت تأثیر این فرآیند قرار گرفته‌اند.

طراحی آینده نگرانه محصولات اکسید

بعضی از این افراد شامل مدیر طراحی سابق BMW در آلمان که مدل‌های کلاسیک این خودرو را طراحی کرده، مدیر مهندسی و طراحی شاسی سابق BMW در آلمان که توسعه شاسی سری M BMW را انجام داده، مدیر سابق مهندسی جگوار و لندرور که مسئولیت توسعه رنج روور، لندرور اسپرت و جگوار XJ را بر عهده داشته و استایلیست سابق BMW که به عنوان یک نماد و استاد طراحی خودرو شناخته می‌شود.

این متخصصات خودرویی به لطف دانش و تجربه ارزشمند خود، توانستند آخرین مد خودرویی اروپا را به اکسید ببخشند و آن را در جهت خودروهای آینده قرار دهند.

اکسید در 5 مرکز تحقیق و توسعه جهانی دارد که در آن‌ها تیم‌های برتر از ده‌ها کشور جهان که قبلاً با شرکت‌هایی مانند جگوار، لند رور، جی ام، فورد و هیوندای همکاری داشته‌اند، مشغول به کار هستند.

اکسید به‌دلیل ظرفیت گسترده تحقیق و توسعه، توجه شرکای اروپایی و آمریکایی زیادی را به خود جلب کرده است. تولید محصولات این برند فرایند طراحی پیچیده و استانداردهای سفت‌وسخت صنعتی را طی می‌کند که در آن، هماهنگی هندلینگ و راحتی سرنشین در شاسی‌های ساخته‌شده توسط بنتلر( Benteler) ، عملکرد پویا پایداری الکترونیکی بدنه توسعه‌یافته توسط بوش( Bosch) ، سیستم انتقال قدرت نرم و پرشتاب ساخت گتراک ( Getrag ) و برگوارنر( BorgWarner ) و سیستم ایمنی توسعه‌یافته توسط اتولیو ( Autoliv ) کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند.

طراحی محصولات اکسید

تمامی این دانش و تجربیات، در اکسید به پلتفرم M3X انجامیده است. برند اکسید از بدو تولد تلاش گسترده‌ای برای توسعه پلتفرم خود بر پایه فناوری داشته است و به پشتوانه صد سال تجربه صنعت خودرو اروپا، همواره به دنبال عبور از مرزهای طراحی و ساخت خودرو است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد