موضوعات داغ

هیاهوی لامبورگینی قطری در پاریس! + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سنتناریو، خودروی بسیار خاص و تولید محدود لامبورگینی که به مناسبت سالگرد 100 سالگی فرچیو لامبورگینی (فوت شده در سال 1993 میلادی) طراحی شده بود و در هشتاد و ششمین دوره از نمایشگاه ژنو 2016 با سروصدای بسیار زیادی معرفی شد، حالا به خاص‌ترین مشتری خود یعنی شاهزاده قطری "شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی" تحویل داده شده است تا اخیرا شاهد خودنمایی آن با پلاک بسیار خاص 666666 در خیابان‌های پاریس باشیم.
در ادامه بد نیست بدانید که سنتناریو (Centenario)، یکی از برندهای جدید شرکت خودروسازی لامبورگینی است که با اولین نگاه به آن، مطمئنا چهره لامبورگینی آونتادور در ذهنتان نقش می‌بندد، اما لامبورگینی در این خصوص بر جدید بودن برندش پافشاری دارد و می‌گوید که برای طراحی و توسعه، بدنه آن را تماما از فیبرکربن ساخته که با تمامی جزییاتش به وزنی 1520 کیلوگرمی رسیده که باتوجه به قدرت تولیدی پیشرانه، نسبت قدرت به وزنی 1.97 بدست آورده است.
همانطور که می‌بینید، در طراحی این خودرو همچون سایر محصولات لامبورگینی از چهره‌ای خشن استفاده شده که شمایل آن را به یک کوسه خشمگین تشبیه کرده است. دیفیوزری بزرگ در زیر سپر عقب، بامپری گسترده در زیر سپر جلو و رکاب‌های زیر درها و... نیز گواهی بر آیرودینامیک بالای این خودروست که این اواخر در پاریس پایتخت فرانسه خودنمایی کرده است و می توانید فیلم آن را در انتهای مقاله مشاهده کنید.
جهت یادآوری هم باید گفت که برای پیشرانه لامبورگینی سنتناریو از موتوری 12 سیلندر 6.5 لیتری استفاده شده که با مکش طبیعی هوا به درون اتاق احتراق، می تواند حداکثر نیرویی 770 اسب بخاری را برای این خودرو تولید کند. سنتناریو می‌تواند در عرض تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. براساس گزارش‌ها، سرعت صفر تا 300 کیلومتری این خودرو هم حدود 23.5 ثانیه اعلام شده که در میان سوپراسپرت‌های هم‌رده خود بهترین زمان را به ثبت رسانده است.
در آخر هم لامبورگینی گفته است که برای خاص‌تر کردن این اتومبیل، تولید محدود 40 دستگاهی را برنامه ریزی کرده که نیمی از آن‌ها به صورت کوپه و نیمی دیگر هم به صورت رودستر با قیمتی 1.9 میلیون دلاری تولید و عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد