موضوعات داغ

شیطان بزرگ دوج آزاد شد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر شما خودروهای سوپر اسپرت بازار و یا بالاتر از آن خودروهای هایپرکار بازار طی چه مدت زمانی از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند؟!. با یک مرور کلی در بین خودروهای موجود، می‌توان یک شتاب تقریبا 2.9 ثانیه‌‌ای برای لامبورگینی اونتادور و همچنین یک شتاب تقریبا 2.5 ثانیه‌ای برای بوگاتی ویرون متصور شد. اما اخیرا شرکت خودروسازی دوج در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2017 از یک نسخه شیطانی (Demon) دوج چلنجر هلکت رونمایی کرده است که می‌تواند شتابی صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 2.3 ثانیه‌ای به همراه داشته باشد.
سوال مهم اینجاست که چه چیزی درون "دوچ چلنجر هلکت دیمن" وجود دارد که باعث شده این خودروی عضلانی آمریکایی‌ها به چنین شتاب حیرت انگیزی دست پیدا کند. در این رابطه باید دلیل اصلی شتاب 2.3 ثانیه‌ای را شریان پیدا کردن نیروی 840 اسب بخاری در کنار گشتاور 1044 نیوتن متری به سمت چرخ‌های محرک خودرو عنوان کرد که برگرفته از پیشرانه‌ای 6.2 لیتری هشت سیلندر معروف هلکت است، ولی با این تفاوت که حالا بجای سوپرشارژرهای 2.4 لیتری، از سوپرشارژرهای بزرگ‌تر 2.7 لیتری استفاده شده که بار تولید شده برای انتقال هوای بیشتر به داخل سیلندر را از 11.6 PSI به عدد 14.5 PSI افزایش داده است. هرچند بخشی از این شتاب بسیار سریع را می‌توان مدیون کاهش وزن 105 کیلوگرمی در مقایسه با هلکت‌های استاندارد هم بود.

دوج چلنجر دیمن

دوج چلنجر دیمن

دقت داشته باشید که این شتاب برای یک خودروی سوپر اسپرت و یا مسابقه‌ای نیست، بلکه این شتاب حدودا 2.3 ثانیه‌ای برای یک خودروی عضلانی آمریکایی است که معمولا یک خودروی پرسرعت تلقی نمی‌شوند و بیشتر آنان را به خاطر دریفت‌های بی‌نظیرشان می شناسیم، اما حالا شرکت خودروسازی دوج با اضافه کردن نام "Demon" به انتهای نام ساحره پرقدرت خود، به تعداد خیلی محدود یکی از خبیث‌ترین شیطان‌های صنعت خودروسازی را آزاد کرده است تا نه مثل یک خودروی اسپرت عضلانی، بلکه رفتارهای آن بیشتر شبیه به خودروهای سوپر اسپرت بازار و یا اتومبیل‌های مخصوص درگ شده باشد. هرچند همین شتاب صفر تا صد 2.3 ثانیه‌ای را خیلی از سوپراسپرت‌های بازار ندارند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/25
اونقدر جهان سومی هستیم که
میان میگن اسم شیطان هست. بعد چون علامت شیطان هست مربوط به فراماسونری هست و خودرو بانک کلا تعطیل میشه سایتا بسته میشه ...
1396/1/26
لگن
1396/1/26
آقایی که داره راجع به ماشین صحبت میکنه، کاملا با جون دل این ماشین رو دوست داره!
1396/1/28
just challengerrrrrrrrrrrrr!!!
for ever...
1399/10/8
دوج امریکاییی چون اسب بخار بی نظیری داره و خراب شدنی نیست عاشقشم