موضوعات داغ

نگاهی بر خاص‌ترین خودروهای جزیره کیش (قسمت اول)

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چند سالی است که بین مناطق آزاد کشور رقابت نزدیکی به لحاظ آوردن و پلاک کردن خودروهای خاص، در کلاس‌های متفاوت، شکل گرفته است. به همین خاطر روز به روز شاهد ورود خودروهای جدیدی به این مناطق هستیم. اگر علاقه‌مند به خودرو یا به اصطلاح عشق ماشین هستید، بهتر است چند روزی را به جزیره زیبای کیش سفر کنید تا با بسیاری از خودروهای لوکس، سوپر اسپرت و نام آشنای جهان دیدار کرده باشید. در حال حاضر می‌توان گفت جدیدترین و بهترین سوپراسپرت‌ها و خودروهای لوکس دنیا در این جزیره در حال تردد هستند. به طور مثال می‌توان به لامبورگینی هوراکان، نیسان GT-R، مرسدس مایباخ، شورولت کوروت استینگری، لامبورگینی گالاردو، جگوار F-Type، جگوار F-Pace، مازراتی لوانته، آستون مارتین ونتیج، مرسدس بنز G500، و بسیاری دیگر از این قبیل خودروها اشاره کرد. به جرات می‌توان گفت یکی از نکات توریستی و گردشگری جزیره کیش، وجود همین خودروها است که هموطنان علاقه‌مند را از سراسر کشور به سوی خود جذب می‌کند. تعدادی از این خودروها در کیش به صورت روزانه و ساعتی اجاره داده می‌شوند تا کسانی که تمایل دارند لذت رانندگی با چنین خودرویی را تجربه کنند، به این خواسته خود دست یابند. ما نیز در دو بخش به معرفی خاص‌ترین خودروهای جزیره کیش خواهیم پرداخت.

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان و گالاردو
هوراکان را می‌توان جدیدترین و خاص‌ترین خودروی جزیره دانست که از آمدنش تنها چندروز می‌گذرد. این سوپراسپرت ایتالیایی اولین و تنها نسخه هوراکان در کشور است. جزیره کیش پیش از این میزبان اولین لامبورگینی گالاردو ایران بود که موفق به دریافت پلاک منطقه آزاد شده بود. لامبورگینی هوراکان از یک پیشرانه V10 با حجم 5.2 لیتر با توان تولید 580 اسب‌بخار بهره می‌گیرد، همچنین لامبورگینی گالاردو موجود در جزیره نیز دارای یک موتو V10 با حجم 5.2 لیتر است که می‌تواند 550 اسب‌بخار قدرت را تولید کند.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

نیسان GT-R
درگذشته دور دو دستگاه نیسان GT-R به کیش آمدند که هر دو پس از گذشت مدت زمانی به دلیل نقص فنی به دوبی بازگشتند، اما پس از این ماجرا حدود دو سال پیش باز هم سر و کله این گودزیلای ژاپنی به جزیره باز شد و با آمدنش سر و صدای زیادی در محافل خودرویی کشور به پا کرد. اما این سرانجام کار نبود، سال گذشته پای دومین نیسان GT-R نیز به جزیره باز شد، نیسان GT-R بلک‌ادیشن مشکی رنگی که زودتر به جزیره آمد از یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل 3.8 لیتری بهره می‌گیرد که قادر است نیرویی معادل 542 اسب بخار تولید کند، اما GT-R پرمیوم قرمز رنگ دارا یپیشرانه بهینه سازی شده‌است که قادر است نیرویی معادل 565 اسب‌بخار تولید کند.

مرسدس مایباخ

مرسدس مایباخ

مرسدس مایباخ S500
خاص‌ترین لوکس‌ترین خودروی کشور هم‌ اکنون در جزیره کیش درحال تردد است. مرسدس مایباخ S500 را می‌توان به عنوان لوکس‌ترین سدان موجود در ایران دانست. مایباخ S500 نسخه لوکس و تشریفاتی بنز S500 است که از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است. نیروی پیشران این خودرو از یک موتور V8 با حجم 4.7 لیتر تامین می‌شود.

جگوار F-Type

جگوار F-Type

جگوارهای جزیره
تاکنون چندین دستگاه جگوار XJ، XJL و XF به کیش آمده‌اند، اما جدیدترین جگوارهای راه یافته به جزیره را می‌توان دو دستگاه جگوار F-Type و یک دستگاه F-Pace‌ دانست. جگوار F-Type که یک کوپه اسپرت به‌شمار می‌رود، دارای موتور سه لیتری V6 با توان 340 اسب‌بخار است. همچنین شاسی‌بلند جگوار نیز از یک پیشرانه V6 سه لیتری با توان تولیدی 380 اسب‌بخار بهره می‌گیرد.

مازراتی لوانته

مازراتی لوانته

مازراتی لوانته
یکی از خودروهای خاص جزیره را می‌توان مازراتی لوانته S دانست که تنها چندماه پس از معرفی آن از سوی کمپانی مازراتی، رهسپار جزیره کیش شد و عنوان اولین لوانته S ایران را به خود اختصاص داد. لوانته S دارای یک موتور V6 سه لیتری مجهز به توربوشارژر است که توانایی تولید 424 اسب‌بخار قدرت را دارد.

آستون‌مارتین ونتیج

آستون‌مارتین ونتیج

آستون‌مارتین ونتیج
استون‌مارتین ونتیج یکی از خودروهای خاص دنیاست که با چهره‌ای جذاب، محبوبیت زیادی میان طرفداران خودروهای اسپرت دارد. یک دستگاه از این کوپه اسپرت بریتانیایی چند سالی است که در جزیره کیش به سر می‌برد. قلب تپنده ونتیج از یک موتور هشت سیلندر خطی با حجم 4735 سی‌سی تشکیل شده که حداکثر توان تولیدی آن نیرویی معادل 420 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 469 نیوتن متر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودروی لوکس بریتانیایی، 9/4 ثانیه است.

شورولت کوروت استینگری

شورولت کوروت استینگری

شورولت کوروت استینگری
سه دستگاه شورولت کوروت C7 استینگری با رنگ‌ای زرد، قرمز و سفید در جزیره وجود دارد. این خودرو یکی از جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا به‌شمار می‌رود که با طراحی چشم‌نوازی که دارد توجه همه را به خود جلب می‌کند. قلبی که درون سینه کوروت C7 می‌تپد از یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری با توان 450 اسب‌بخار تشکیل شده است.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/20
غیر از "منطقه آزاد انزلی" -باقی مناطق ماشین های خیلی خوبی میارن. ماشین منطقه باید خاص و اسپرت باشه نه مثل رشت پر جوک و اسپورتیج و توسان !!! همه هم از دم رنگ زشت سفید.
1396/2/20

اره .ولی یه دونه موستانگ مشگیی هم هست . باید اشاره میکردی .اقا جان
1396/2/21
کسانی که جوک و اسپورتیج و توسان می خرند حتما پول این ماشینها رو ندارند جوک در مناطق آزاد فقط 54 میلیونه!!! یعنی پول یه رنو ساندرو در شهرهای عادی!!!
1396/2/21
اخه اقا محمد 90 درصد کسانی که تو گیلان ماشین منطقه ازاد میخرن کشاورزن و با بیجارکاری این ماشین های کره ای را میخرن وسانتافه براشون حکم بنتلی بنتایگا را داره و اپتیما هم حکم اونتادور.
1396/2/23
زماني كه انزلي منطقه آزاد شد همزمان با گروني دلار بود وگرنه با همين پول نيسان جوك و ريوميشد كامارو و موستانگ و ... خريد
1396/2/23
دوست عزیز برخلاف سایر مناطق آزاد، منطقه آزاد انزلی محدودیت 2500 سی سی داره که این موضوع باعث شده هیچ خودروی جذابی نشه وارد کرد، تنها محصولاتی که زیر 2500سی سی و جذابن محصولات آلمانی هستن که قیمت و هزینه نگهداریشون نجومیه. کیش و اروند هیچگونه محدودیتی برای واردات خودرو ندارن.
1396/2/24
علت مهم خرید ماشینهای کره ای تو گیلان....بازار دسته دوم و وجود لوازم یدکی و نمایندگی هستش...و عدم اجازه ورود خودروهای بالای 2500سی سی و آمریکایی
1396/2/20
کاش ماهم کیش بودیم. تا،مات نشیم
1396/2/20
دوست عزیز من کیش زندگی میکنم.ماشین اکثرمردم دراینجا خودروهای آسیایی هست.ماشین های فوق, به تعدادکم وبرای رنت به مسافرهای پول داره.چون هزینه نگهداری واستهلاک بالا دارن.مثلا لامبورگینی فقط یک دستگاه بوده که تازگی دومی هم وارد شده
1396/2/20
"اوراکان" تلفظ میشه !
1396/2/20
نظرم برگرفته از این پست ولی زیاد ربطی بهش نداره، چرا تو کشور ما اینقدر روی جنس های خارجی مالیات هست؟! تقریبا روی همه چیز مالیات میگیرن حقوقتو میگیری مالیات میگیرن، تیتاب میخری مالیات میگیرن، شیر میخری مالیات میگیرن ماشین میخری میبینی 2 برابر پولش مالیات میگیرن واقعا فازشون چیه
1396/2/20
امیدوارم یا یه بار بری انگلیس یا یکم مطالعه کنی تا بفهمی اونا بر اساس تولید کربن دی اکسید ماشینشون هم مالیات میدن یا مالیتی به اسم مالیات تصاعدی که هر چقدر از سن ماشینت بگذره باید بیشتر مالیاتشو بدی یا مالیات پرستاری و حتی بر اساس در امد بین 40 تا 10 درصد در آمدت رو مالیات بدی (مثلا به ازای هر 100 میلیون در امد باید 22 میلیونش و فقط مالیات کار بدی جدا از بقیه مالیات ها) این طوری میشه که میفهمی ایران چقدر خوب بوده و به غلط کردن میافتی و می خوای برگردی ولی از اونجا که واسه رفتنت همه چیتو فروختی جز زدن تو سرت کاری نخواهی داشت ( تازه جدا از مسائل غربت اختلاف فرهنگ ها مثلا وقتی که بفهمن ایرانی به چشم تروریست نگاهت می کنن و محلتت نمیزارن و باید بری با 4 تا فیلیپینی و تایلندی رفت و امد کنی )
1396/2/20
درسته مالیاتی که شما برای خودرو در کشور های جهان اول باید بدید بیش از 100% عوارضی هست که در ایران می گیرن ,ولی این مبلغ مالیات نسبت به نوع خودرو ,مقدار الایندگی بستگی داره و این مالیات برای خودروی اول کم هست ولی وقتی شما خودرو دوم خرید کنید مبلغ مالیات چند برابر میشه و شما این مالیات خورد خورد پرداخت می کنید و اصلا به چشم نمیاد و مهم تر از همه تاثیر مالیات پرداختی بر روی سرمایه گذاری ها برای زیرساخت ها متوجه میشید و همه با کمال میل پرداخت می کنن ,ولی توی ایران این 100% عوارض معلوم نیس چی میشه و کجا میره وگرنه اگه به یه درد جامعه می زدن شخصا مشکلی باهاش نداشتم از طرف دیگه شما فکر کن عوارض واردات بردارن ,اون موقع واقعا کسی پیدا میشه تولید داخل خرید کنه ?? شما با 50 تومن دنا می خرید یا یاریس???
1396/2/23
جناب رامتین الان شما انگلیس رو با ایران مقایسه کردی؟ میشه ازت بپرسم میانگین درآمد مردم انگلیس و ایران رو برام بگی؟ میشه لطف کنی نسبت قدرت خرید مردم دو کشور رو برام بگی؟ میشه لطفا خدمات رفاهی که مردم تو انگلیس دارن رو با ایران مقایسه کنی؟ میشه خواهش کنم بگی چطور با میانگین درآمدی چندین برابر نسبت به کشور ما، دارن ماشین رو با یک سوم قیمتش در ایران میخرن بعد شما میگی ایران از اونجا بهتره؟ میشه بپرسم تاحالا چندبار به اروپا سفر کردی؟
1396/2/20
همش یک طرف اون نیسان هم یک طرف
1396/2/20
این جا هست که باید گفت :
WOW
1396/2/20
چرا تو همه عکسا باید ارم خودرو بانک باشه؟عکسو خراب نکنین بابا
1396/2/21
0 تا 100 آستون‌مارتین فقط 9/6 ثانیه!؟؟؟؟
1396/2/21
4.9 شتاب آستون مارتین هست به علت استفاده از "/" در سایت اعداد جابجا شده .
1396/2/21
موضوع جالبی بود.اگه بتونید همین موضوع رو در قالب یک گزارش یه ماه یکبار یا نهایتا 3 ماه یکبار ارایه بدید جالب میشه.
در ضمن به همراه ذکر مشخصاتشون از قیمت و سال ساخت ودر صورت امکان هزینه نگهداریشون هم بگید که به اطلاعات عمومی مخاطبای سایتتون اضافه بشه.
البته اگه به مخاطب هاتون اهمیت میدید
1396/2/26
دوست عزیزی که چرت میفرمایی ۹۰% توی گیلان کشاورزن و اون ماشینا واسشون حکم سوپر اسپرت و داره اول بفهم چی از دهنت درمیاد
خوبه میدونی کلاس و تیپ و شخصیت رشتیا تو ایران تک هستش..ضمنا همونجوری که اشاره شد اینجا محدودیت داره
ضمنا تموم این جوک و توسان و اسپورتیج ماشین دومه دوستان هستش.پنجشنبه غروب تشریف بیار گلسار اونموقع کف میکنی چه ماشینایی تو رشت هست و توی کل هفته نمیشه دید
1396/2/27
سلام برا اولین بار دیدم یجایی ملت دارن محترمانه حرف میزدن ولی باز شما جو رو خراب کردید! چه طرز حرف زدنه آخه!؟؟
1397/2/29
آره محمد من خودم ۵سالی هست که در تبریزم اینجا ماشینای آنچنانی خیلی زیاده ولی اصالتا شمالی هستم ونمیدونم چرا ماشین های معمولی رو به انزلی میارن؟
1399/6/22
سلام لامبورگینی گالاردو فوق متعلق به دایی بزرگ تر بنده هست
1400/8/24
همه مناطق آزاد ها ماشین های شیک به روز خوب می‌ره بجز قشم
تو قشم فقط میتسوبیشی لنسر های قدیمی مدل های اونایی که قشم اومدن و قشم زندگی می کنن می‌دونن که کدوم لنسر هارو میگم و اکسنت و هایلوکس یه چندتا ماشین دیگه