موضوعات داغ

موزه خودروهای کلاسیک مزدا در آلمان را ببینید + عکس

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اکثر خودروسازان بزرگ جهان برای حفظ میراث خود و همچنین آشنا کردن مردم با تاریخچه فعالیت شرکتشان، موزه‌های بزرگ و اختصاصی دایر کرده‌اند تا محصولات تولیدی خود را از ابتدا تاکنون در معرض دید عموم قرار دهند.
به عنوان مثال، کمپانی خودروسازی لامبورگینی در زادگاه خود یعنی شهر سنت آگاتا موزه‌ای بزرگ برای نمایش محصولاتش دارد، کمپانی خودروسازی فراری در محل تولد بنیان‌گذار این برند موزه‌ای اختصاصی دارد و یا شرکت خودروسازی مرسدس بنز با ساخت یک موزه بزرگ و شکیل در اشتوتگارت آلمان، محصولاتی که از قدیم تا جدید ساخته است را در این موزه به معرض دید همگان قرار داده است.
عموم شرکت‌های بزرگ خودروسازی که تنها نمونه کوچکی از آن در بالا گفته شد، در شهر و یا کشور خود موزه‌های اختصاصی دارند، اما در این میان کمپانی خودروسازی مزدا علاوه بر موزه اختصاصی در کشور ژاپن، پای خود را فراتر گذاشته و اولین موزه خود را در قلب اروپا یعنی کشور آلمان دایر کرده است که صرفا محصولات کلاسیک آن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
در این خصوص آکیرا موروموتو، معاون اجرایی شرکت خودروسازی مزدا عنوان کرد: کمپانی مزدا در حال تکامل 100 سالگی خود است و در این مدت چیزی حدود 45 خودروی کلاسیک مزدا در مدل‌های مختلف شانس حضور در بازار اروپا را داشته‌اند. به همین دلیل مدل‌های مهم کلاسیک به آلمان آورده شده‌اند تا در موزه کلاسیک مزدا در معرض دید عموم قرار گیرند که مدل‌های مهم آن شامل مزدا "Cosmo Sport" مدل 1967 میلادی، مزدا "Luce RX87" مدل 1969 میلادی و همچنین بهترین و پرفروش ترین محصول این کمپانی در بازار اروپا، یعنی خودروی RX-7 مدل 1992 میلادی می‌شود. در ادامه دیدن گالری تصاویر این موزه را که در انتهای مطلب بارگزاری شده است را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد