موضوعات داغ

نگاهی به لکسوس RX350 در بازار دست‌دوم‌های خوش‌فروش، صفر کیلومتر تا کارکرده!

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همان‌طور که می‌دانید بازار خودروهای شاسی‌بلند چندسالی است که در کشور رونق گرفته و شاهد عرضه انواع مختلفی از این خودروها در رده‌های گوناگون از جمله کراس‌اوور و SUV هستیم. اما گاهاً برخی از این خودروها به قدری خوب و باکیفیت هستند که مالکان آن‌ها ترجیح می‌دهند صاحب اول و آخر خودروی خود باشند. طبیعتاً این روی صحبت با خودروهای کراس‌اوور چینی نمی‌تواند باشد که این روزها سهم بسزایی از بازار کراس‌اوورها را به خود اختصاص داده‌اند. اما کراس‌اوورها و شاسی‌بلند‌های ژاپنی یقیناً می‌توانند این پتانسیل را داشته باشند. لکسوس RX350 خودرویی است که در ایران سابقه‌ای درخشان داشته که حضور موفق دو نسل از آن سبب شد تا اخیراً نسل جدید این خودرو با پیشرانه دو لیتری توربوشارژ به بازار عرضه شود.

لکسوس RX350

لکسوس RX350

لکسوس RX350 یکی از اولین شاسی‌بلندهای لوکس بازار ایران به‌شمار می‌رود که با داشتن پیشرانه‌ای قدرتمند و لیست امکانات رفاهی فراوان، توانست در مدتی کوتاه سهم بسزایی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص دهد. نکته قابل توجه در مورد بازار کارکرده این خودرو، تقاضا و استقبال خریداران در مورد نمونه‌های کارکرده مدل پایین RX بوده که همین موضوع سبب شده نسخه‌های مدل بالای کم کارکرد و سالم این خودرو قیمتی حدود 400 تا 450 میلیون تومان داشته باشد. اما باید خاطر نشان کرد که نسل اول این خودرو همچنان یکی از شاسی‌بلندهای مورد اطمینان به‌شمار می‌رود که باوجود تعداد کمتری که به نسبت نسل دوم دارد، در بازار خودروهای کارکرده با قیمتی حدود 150 تا 190 میلیون تومان معامله می‌شود.

لکسوس RX350

لکسوس RX350

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید لکسوس RX350 مدل 2010 بوده که دارای چند لکه رنگ شدگی است اما از لحاظ فنی در سلامت کامل به‌سر می‌برد. همچنین میزان کارکرد این خودرو 110 هزار کیلومتر است. قیمتی که برای این خودرو در بازار درنظر گرفته می‌شود، مبلغ 245 میلیون تومان است که باتوجه به کیفیت بالا و قابلیت‌هایی که این خودرو دارد، گزینه‌ای منطقی برای خرید خودروی کارکرده به‌شمار می‌رود. براحتی می‌توانید نمونه‌های کم‌کارکرد حدود 80 هزار کیلومتر با شرایط بدون خط و خش را در بازار بیابید که قیمت آن‌ها به مرز 300 میلیون تومان می‌رسد.
نکته قابل توجهی که با گشت و گذار در آگهی‌های اینترنتی مشاهده می‌شود، وجود نسخه‌های صفر کیلومتر RX350 مدل 2013 در بازار بوده که با قیمتی حدود 560 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده‌اند. این درحالی است که RX200t مدل 2017 در بازار آزاد قیمتی حدود 538 تا 590 میلیون تومان دارد. حال باید دید که سابقه درخشان این خودرو می‌تواند به فروش مدل‌های 2017 این خودرو با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر کمک کند یا نه؟!

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/18
چرم صندلی ها افتضاحه تو این مدل
با این کارکرد اگر مثل من وسواسی باشید باید ۵ میلیونم برا چرم صندلیاش در نظر بگیرید
والا من با ۱۴۸ تا کارشم که داشتم هیچ ایرادی بهش وارد نبود
هداپ مموری و.... که واقعا عالیه این ماشین
1396/7/18
بنظرم خریدن یه راو4 صفر منطقی تره
1396/7/19
دوست عزیز راو۴ با این خودرو اصلا قابل‌مقایسه نیست.ار ایکس سگمنت بالاتری است و از لحاظ اپشن‌ و‌ فنی یه چیز دیگست):
1396/7/21
ما این ماشین رو داشتیم روی 130000 تا با این که خیلی به موقع روغن گریبکس رو تو ایرتویا دماوند عوض میکردیم باز هم گریبکس به مشکل خورد و اررور دمای بالای مایع گریبکس میداد خلاصه با کلی باز و بست کردن موتور تعویض سنسور دما فهمیدن که کلا باید گریبکس اووهال بشه و چون استوک خوب نداریم باید 20 تومن یک گریبکس جدید روش نصب بشه از نظر گریبکسی افتضاح هست و دوام پایینی داره چرم صندلی افتضاح تر سواریش هم معمولیه کمک فنر و جلوبندی ها ضعیفه و ما دو بار مجبور به تعویض اونها شدیم بعد از 70000 کیلومتر سر پلوس ها به صدا میوفته دیسک ها هم کاملا خورده میشن حتی با تعویض به موقع لنت تلسکوپی فرمون هم رو 115000 تا به علت برقی بودن به صدا افتاد و خلاصی داشت مانیتور های پشت تو یک باطری به باطری کردن سوخت خلاصه فقط موتورش سالم موند از صفر هم دستمون بود فروختیم بنز گرفتیم تازه فرق سواری و هندلینگ المانی ها رو متوجه شدیم اصلا 10 سرو گردن بالاترن المانیها. اینم برا کسانی که میخوان کار کرده بگیرن همه اینها رو چک کنن قبل خرید