موضوعات داغ

10 شهر پرترافیک جهان را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهم نیست که ترافیک چقدر بد است و شما بیشتر از رانندگی، وقت خود را در ترافیک سپری می‌کنید. اما همیشه می‌توانید از این فکر لذت ببرید که برخی از کشورهای جهان ترافیکی بسیار بدتر از شهر شما دارند! مگر اینکه شما یکی از ساکنین شهرهایی باشید که در ادامه سعی داریم آنان را معرفی کنیم.
باتوجه به تحقیقات اخیر متخصصان RegTransfers که داده‌های خود را از طریق Inrix Global Scorecard مربوط به سال 2016 میلادی جمع آوری کرده‌اند، می‌توان اول از همه به شهر "میامی" واقع در ایالت فلوریدا اشاره داشت. این شهر با درختان نخل و نمایش‌های تلویزیونی دهه 80 میلادی، به نظر می‌رسد که یک شهر آرام و بی دردسر باشد، اما جالب است بدانید که مردم این شهر سالیانه 64.9 ساعت از وقت خود را در ترافیک سپری می‌کنند تا به عنوان یکی از شهرهای پرترافیک جهان شناخته شود.
در جایگاه نهم لیست، پایتخت کشور فرانسه قرار می‌گیرد که رانندگان محلی مجبور هستند سالیانه چیزی حدود 65.3 ساعت را در ترافیک سپری کنند. با این حال، به نظر می‌رسد مشکل اساسی از سوی گردشگران باشد که با عدم آگاهی دقیق خود از شرایط موجود، به حجم ترافیک شهر پاریس اضافه می‌کنند.
شهر آتلانتا در ایالت جورجیا، یکی از موارد شگفت انگیز این لیست به شمار می‌رود که مردم این شهر مجبور به صرف سالیانه 70.8 ساعت از وقت خود در ترافیک هستند، اما مردم شهر لندن شرایطی بدتر داشته و هرساله حدود 73.4 ساعت از وقت با ارزش خود را در ترافیک سپری می‌کنند.
با رسیدن به میانه لیست، اولین کشور از آمریکای جنوبی خود را نشان می‌دهند که در واقع شهر "سائو پائولو" واقع در کشور برزیل است که ساکنان برای هرسال رانندگی در این شهر، نیاز به اختصاص 77.2 ساعت از زمان خود در ترافیک هستند که برای گردشگران بسیار آزار دهنده خواهد بود، زیرا این شهر را می‌توان یکی از مهم‌ترین مناطق برزیل برای جذب گردشگر معرفی کرد.
در جایگاه پنجم لیست، می‌توان شهر "بوگوتا" به عنوان پایتخت کلمبیا را مشاهده کرد که سالیانه 79.8 ساعت برای ماندن در ترافیک ثبت شده است که شاید دلیل اصلی آن را بتوان زیرساخت‌های فقیر و نامناسب توصیف کرد. اما بعد از بوگوتا، اول از همه نام شهر "سانفرانسیسکو" و سپس نام شهر "نیویورک" در ایالات متحده آمریکا به چشم می‌خورد که به صورت مشترک، شهروندان این شهر سالیانه به طور متوسط 89.4 ساعت از وقت خود را در ترافیک سپری می‌کنند.
در جایگاه دوم، شهر مسکو پایتخت کشور روسیه دیده می‌شود که ساکنان این شهر برای رانندگی در خیابان‌های آن، باید تحمل ترافیک بالای آن را هم داشته باشند که به طور متوسط، برای هرسال چیزی حدود 91.4 ساعت عنوان شده است.
در پایان هم به یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان، یعنی شهر لس آنجلس خواهیم رسید که پیش از این هم گفته می‌شد دارای بدترین ترافیک موجود در جهان است، زیرا ساکنان این شهر بیشتر از تمامی نقاط جهان، مجبور به صرف 104.1 ساعت از زمان با ارزش خود در ترافیک این شهر هستند که چاره کار آنان استفاده از دوچرخه خواهد بود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/15
در جايگاه صفرم هم تهران با بيش از ٦٠٠ ساعت ترافيك در سال قرار ميگيره !!!!!
1396/8/15
من همیشه فکر میکردم لندن ترافیکش بده تا رفتم تران زندگی کردم یه مدت و دیدم از لندن 10 برابر بد تره و بعضی از افراد دیوانه که ترافیک رو بدترشم میکنن تازه.
1396/8/15
احتمالا اون محققي كه اين تحقيقاتو كرده اگه تهراني بود و ترافيكاي صبح و بعد از ظهر همتو ميديد ميگفت ترافيك اين شهرها فقط يه شوخي بي مزه ست در مقابل ترافيك همت
1396/8/15
الان باز یه سری نفهم میان میگن نه تهران شهر اول ترافیک خو گیج اینا تهران و هم بررسی کردن بعد رتبه بندی اعلام کردن عاشق چشم ابرو تهران که نیستن
1396/8/16
شما ببین اصلا ایرانو مورد بررسی قرار دادن یا نه بعدش روشنفکری کن
1396/8/16
استانبول چی پس؟
1396/8/16
درسته تهران سنگین ترین ترافیکا رو نداره اما اونها کلی مهندسی می کنن که ترافیک کم شه اما ما هیچ کاری که نمی کنیم هیچ بدترش هم میکنیم مثلا یه دور برگردون رو میبندیم 6 کیلومتر ترافیک درست میشه یا چمیدونم هزار تا کار احمقانه دیگه
1396/8/16
به نظر من اول تهران بقیش سوء تفاهم
1396/8/16
یادمه تخت گاز رفته بودن کامپالا پایتخت اوگاندا شب تو ترافیک خوابیدن فردا ادامه دادن