موضوعات داغ

تنها فراری تستاروسا اسپایدر جهان! چرا و چگونه؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این خودرو متعلق به دهه 80 میلادی است و می‌تواند خلق شده برای "جانی آگنلی" باشد. در واقع بعد از 20 سال فعالیت در کمپانی خودروسازی فیات، نوبت به آن رسید که جانی آگنلی حضور خود را در این کمپانی خودروسازی با یک هدیه ویژه جشن بگیرد. به همین منظور تمام توانایی تیم مهندسی خود را بکار گرفت و یک اتومبیل شیک و منحصربه فرد تولید کرد که اکنون با نام "تستاروسا اسپایدر" شناخته می شود و قطعا بهترین هدیه از طرف "جانی آگنلی" به خودش بوده است که تنها 1 نسخه از آن در جهان وجود دارد.
در سال 1986 میلادی، آقای جانی آگنلی این خودروی منحصربه فرد و همچنین یکی از پرچم داران آن زمان فراری را سفارش داد. این ماشین به رنگ نقره‌ای درآمد و اطراف پنجره، بالای رکاب درب، پایین شیشه جلو و همچنین پایین سپر جلوی اتومبیل به رنگ آبی نقاشی شد تا ویژه بودن آن راحت‌تر تشخیص داده شود. جالب است بدانید که در جدول عناصر، نقره تحت عنوان AG شناخته می‌شود که مخفف اسم آقای "جانی آگنلی" بود و همین موضوع باعث شد تا بر روی بدنه این اتومبیل رنگ "نقره‌ای" نقاشی شود که حتی لوگوی اسب ایستاده فراری در قسمت عقب اتومبیل هم به چنین رنگی درآمد.

فراری تستاروسا اسپایدر

فراری تستاروسا اسپایدر

علاوه بر این‌ها، کمپانی خودروسازی فراری سقف اتومبیل فراری تستاروسا را برای رییس خود برداشت و کف اتومبیل را تقویت کرد تا جبران نبود سقف ثابت شود. در زیر کاپوت این اتومبیل هم از یک پیشرانه 5 لیتری تخت دوازده سیلندر استفاده شده است که با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرها، می‌تواند حداکثر 390 اسب بخار قدرت داشته باشد که توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی دریافت شده و به سمت چرخ‌های اتومبیل هدایت می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد اتومبیل، مربوط به تغییر حالت جعبه دنده می‌شود که با فشردن یک دکمه، کلاچ ماشین بالا رفته و این اتومبیل را تبدیل به یک خودروی اتوماتیک می‌کند!.

فراری تستاروسا اسپایدر

فراری تستاروسا اسپایدر

در پایان گفتنی است که این خودرو سال گذشته در یک حراجی به قیمت 1 میلیون پوند یا به عبارتی دیگر، به مبلغ 1.3 میلیون دلار فروخته شد که در زمان فروش، چیزی حدود 23 هزار و 13 کیلومتر کارکرد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد