موضوعات داغ

جک 330، نسخه الکتریکی جک J5 را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تکنولوژی ماشین‌های الکتریکی در کشور چین پیشرفت بسیار زیادی کرده است، اما متاسفانه طراحی ظاهری آنان غیرقابل تحسین، عجیب و عمدتا ساده باقی مانده است که به مرور زمان و با یک سرعت اندک در حال تغییر است. حال باتوجه به این موضوع، شرکت خودروسازی "جک" از یک خودروی جدید تمام الکتریکی رونمایی کرده است که بخش فنی آن می‌تواند قابل قبول باشد، اما طراحی ظاهری آن غیرقابل تحسین بوده و با یکسری تغییرات جزیی، شرکت سازنده از همان خودروی جک " J5" برای توسعه محصول جدید خود استفاده کرده است.

جک 330

جک 330

همانطور که احتمالا می‌دانید، خودروی جک J5 که در بازار چین تحت عنوان "Heyue" شناخته می‌شود، دارای حداقل قیمت 62 هزار و 800 یوان بوده و در مدل‌های فول آپشن خود به قیمت 75 هزار و 800 یوان عرضه می‌شود، اما بر روی تمامی مدل‌های آن از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده می‌شود که دارای حداکثر 113 اسب بخار قدرت خواهد بود. حال شرکت خودروسازی جک برای محصول جدید خود، از یک سیستم محرک الکتریکی بسیار خوب استفاده کرده است که دارای 144 اسب بخار قدرت بوده و می‌تواند سقف سرعت 130 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

جک 330

جک 330

طراحی ظاهری این خودرو در قسمت جلو تغییرات بسیار خوبی داشته است و در عقب اتومبیل هم می‌توان شاهد تغییراتی بر روی مجموعه سپر بود، اما در مجموع این خودرو برمبنای جک J5 ساخته شده است که می‌توان اشتراکات بسیار زیادی بین آنان پیدا کرد.
در پایان شرکت سازنده ادعا می‌کند که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌های اتومبیل، می‌توان در شرایط استاندارد تعریف شده یک محدوده حرکت 330 کیلومتر داشت که انتظار می‌رود از اوایل سال آینده میلادی به قیمت 70 هزار یوان در دسترس عموم قرار گیرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/30
۷۰ هزار یوان تقریبا میشه ۴۰ میلیون تومن
اصن با بخور بخورش بگیم ۵۰
این ماشین ۵۰ تومن قیمت بزارن
کسی هست نخره؟
1396/9/1
قیمت j5 با فیس قدیمی موتور ضعیفتر و الایندگی بیشتر 65 اونوقت این 50 تومن!!!!!
ساده ای لوح
1396/8/30
پیشرفت چین و کره خیلی خوبه
1396/8/30
میگن تولید خودروی الکتریکی کار سخت و گرونیه و مونتاژ کارامون از پسش برنمیان!
خب عزیزای من اگه تولیدش سخته پس چرا برا چین سخت نیست؟
پس چرا مسئولین چین از تولید خودروی الکتریکی هراسی ندارن و بر عکس ایران که کارخانه مهندس آرین رو تصاحب کردن و جلوی تولیدش رو با هزاران شگرد و ترفند مختلف گرفتن، چرا تو چین این گونه اتفاقات رخ نمیده؟!!
وقتی که مهندس آرین اولین ماشین الکتریکیش رو ساخت، چینی ها فرق بین سپر با گلگیر خودرو رو نمی دونستن چه برسه به خودروی الکتریکی! و از طرفی همین ماشین به مدت چند ماه به عنوان تاکسی تو تهران استفاده شد، اونوقت چرا این ماشین رو روانه اوراقی کردن؟؟!!
نامردا اجازه ندادن حتی یه نمونه از این ماشینی که مهندس آرین روی تیبا و سمند تست کرد، تو ایران تولید بشه تا مردم و کارشناسا رضایت یا عدم رضایتشون رو اعلام کنن.
اونوقت چشم بسته میرن با چین و فرانسه و روسیه و... قرارداد خودرویی میبندن.
این وسط تکلیف نیروی کار ایرانی چی میشه؟ تکلیف استعدادهای ایرانی چی میشه؟ تکلیف اقتصاد ایران چی میشه؟ چرا که پویایی اقتصاد به صادراته نه واردات.
1396/9/1
سلام دوست عزيز
من باسختون رو ميدهم :
درآمد بوجه ايران از طريق فروش نفت خام بوده كه اكنون بخاطر تحريم وجود نداره يا اگر هم صادر بشه هيچ كشوري هزينه خريد نفت را نمي تونه بده
خوب حالا با اين شرايط بهترين گزينه درآمد دولت فروش بنزين به هموطن هاي مهربون براي خودرو هاي بر مصرف داخليشون هست
با توجه به اين موضوع كه هزينه فروش بنزين نقدا از هموطنهاي مهربون گرفته مي شه ، بنابراين ساخت و فروش ماشين الكتريكي براي هموطنان مهربون جايز نيست
1396/9/3
محمد جان واقعا با این سطح تفکر افرادی مثل تو مگه میشه به پیشرفت کشور امیدوار شد؟
خب وقتی خودروی الکتریکی بسازیم و صادر کنیم صد برابر ارز آوری به دست میاد و صد برابر پیشرفت اقتصادی میکنیم.
در ضمن آلودگی کلان شهرها و مرگ و میر هزاران نفر بر اثر آلودگی هوا رو چطور میخواید توجیه کنید؟
مطمئن باش اگه پای صرفه اقتصادی وسط باشه خودروی الکتریکی هم تولیدش به صرفه تره و هم صادراتش، چون دیگه زمونه ساخت ماشین بنزینی تموم شده مخصوصا ماشینای بنزینی کشور ما که مربوط به تکنولوژی 30 سال پیش هست.
در ضمن این صنعت صنعت جدیدیه و همین ترکیه با شرکت تسلا قرار داد بسته، این یعنی چی؟
این یعنی اینکه ترکیه داره به تولید و صادرات ماشین الکتریکی فکر میکنه.