موضوعات داغ

نسخه هایبرید بنتلی بنتیگا؛ توجه لوکس به محیط زیست

عکس مطلب اول
لندن – بنتلی یک نسخه پلاگین هایبرید از مدل SUV بنتیگا در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد کرد.
بنتیگای هایبرید اولین خودروی الکتریکی این برند فوق لوکس خواهد بود و همانطور که سال قبل وعده داده شد سرآغازی برای معرفی نسخه های پلاگین هایبرید در کل طیف محصولات این شرکت خواهد بود.
انتظار می رود سیستم انتقال قدرت هایبرید این خودرو مشابه پورشه پانامرا E-Hybrid باشد که از یک موتور بنزینی V6 با حجم 2.9 لیتر به همراه یک موتور برقی 136 اسبی نیرو می گیرد و مجموعا 462 اسب بخار قدرت تولید می کنند. این مدل پورشه می تواند 48 کیلومتر مسافت را تنها با موتور برقی خود طی کند.
از زمان معرفی بنتیگا در اواخر سال 2015 که تنها با یک موتور 12 سیلندر عرضه می شد، بنتلی به تدریج دامنه انتخاب موتورهای مختلف برای بنتیگا را افزایش داده است. در آغاز سال گذشته یک مدل با موتور V8 دیزلی معرفی شد و این برند که زیر مجموعه گروه فولکس واگن است در ماه ژانویه یک موتور V8 بنزینی توربوشارژ معرفی خواهد کرد. طبق گفته بنتلی، مدل پلاگین هایبرید بنتیگا در نیمه دوم سال وارد بازار می شود و با ورود آن مشتریان ایالات متحده می توانند سه نسخه از این خودرو با موتورهای مختلف را انتخاب کنند که یک ارتقا برای این خودرو نسبت به حالت فعلی است که تنها با یک موتور W12 در ایالات متحده عرضه می شود.

بنتلی بنتیگا

بنتلی بنتیگا

بنتیگا با فروش 5586 دستگاه در سال 2016 محبوب ترین مدل این برند شده است. بنتلی آمار فروشی برای سال 2017 منتشر نکرده است اما طبق گزارش مالی میان دوره ای گروه فولکس واگن مجموع فروش برند بنتلی در مدت 9 ماه تا پایان سپتامبر با اندکی کاهش به 7498 دستگاه رسیده است.
آقای ولفگانگ دوئرهایمر، مدیرعامل سابق بنتلی در ماه ژانویه سال گذشته به انجمن Automotive News گفت که در چند سال بعد تمام مدلهای بنتلی با سیستم انتقال قدرت پلاگین هایبرید عرضه خواهند شد. او بدون اینکه چارچوب زمانی معینی را مشخص کند گفت مدل بعدی بنتلی که مجهز به سیستم انتقال قدرت هایبرید خواهد شد کانتیننتال GT جدید است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد