موضوعات داغ

کیا ریو، عضو جدید خانواده GT-Line

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، شرکت خودروسازی کیا عموما به عنوان تولید کننده وسایل نقلیه مقرون به صرفه شناخته می‌شود و از این جهت، هیچگونه خودروی اسپرت و یا سوپراسپرتی در کارنامه خود ندارد، به غیر از خودروی سدان اسپرت "کیا استینگر" که باز هم یک خودروی اسپرت کامل و یا بالاتر از آن به شمار نمی‌آید، اما از طرفی شرکت خودروسازی کیا پروژه GT-Line را در اختیار دارد که با استفاده از آن به طراحی و ساخت خودروهای اسپرت مشغول می‌شود.

کیا ریو GT-Line

کیا ریو GT-Line

تاکنون شرکت خودروسازی کیا محصولات مختلف خود را به خانواده GT-Line اضافه کرده است، اما حالا نوبت به خودروی هاچ بک "کیا ریو" رسیده تا در پروژه GT-Line مشارکت داده شود. گفتنی است که این خودرو در نمایشگاه اتومبیل ژنو امسال به نمایش درآمده و در کنار آن، خودروهای دیگری همچون کیا سراتو نسل جدید، کیا اسپورتیج و یا حتی خودروی شاسی بلند کیا سورنتو در مدل‌های GT-Line به نمایش گذاشته خواهند شد.
در بخش فنی کیا ریو، قوی‌ترین گزینه ممکن یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری خواهد بود که با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند 118 اسب بخار قدرت تولید کرده و با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی، نیروی خود را به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال کند، اما علاوه بر این پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژر، دو گزینه چهار سیلندر هم وجود دارد که در حجم‌های 1.25 لیتری و 1.4 لیتری ساخته شده و با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود، می‌توانند به ترتیب 83 اسب بخار و 98 اسب بخاری قدرت تولید کنند که توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

کیا ریو GT-Line

کیا ریو GT-Line

طراحی ظاهری اتومبیل می‌تواند مهم‌ترین بخش از پروژه GT-Line باشد که حالا به چراغ‌های پیشانی تاریک (مجهز به چراغ‌های مخصوص روز)، جلوپنجره مشکی رنگ، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، اسپویلر سقفی مشکی رنگ، خروجی‌های اگزوز دوبل در سمت راست اتومبیل و... مجهز شده است که چاشنی اصلی کیا برای اسپرت نشان دادن این خودرو به شمار می‌آید.
علاوه بر این، داخل کابین اتومبیل هم تغییراتی به خود دیده است که در این زمینه می‌توان به روکش‌های چرم مصنوعی بر روی صندلی‌ها و دیگر قسمت‌های کابین، غربیلک فرمان جدید با فرم اسپرت D کات، پدال‌های آلومینیومی و جلوه کاملا مشکی رنگ کابین اشاره داشت تا همانند طراحی ظاهری اتومبیل، داخل کابین هم جذاب و اسپرت به نظر برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد