موضوعات داغ

هوندا جانشینی برای رودستر افسانه ای S2000 تولید نمی کند

عکس مطلب اول
متاسفانه ایده جانشین برای هوندا S2000 اکنون اساسا از بین رفته است. مدیر ارشد برنامه ریزی محصول شرکت هوندا در امریکای شمالی اعلام کرد که این خودروساز ژاپنی رودستر جدیدی برای جایگزینی مدل افسانه ای هوندا S2000 تولید نخواهد کرد.
اما معنای این جمله این نیست که ما نمی توانیم یک دنیای عالی را تصور کنیم که در آن کراس اوورها و SUVها وجود ندارند و خودروهای اسپرت کوپه و رودسترها تنها خودروهای موجود در جاده ها هستند. هوندا S2000 در این دنیای مجازی آینده درخشانی دارد و نسل جدید آن با طراحی و فناوری های مدرن معرفی می شود.
رندر منحصر به فردی که در این مقاله می بینید پیش نمایشی از مدل فرضی هوندا S2000 جدید است. این خودرو ترکیبی از شکل و شمایل سنتی یک رودستر و نشانه های طراحی مدرن در مدل های اخیر هوندا است. جلوپنجره نمادین C شکل و ورودی های هوای برجسته در قسمت عقب این خودرو بسیار تحسین برانگیز هستند.
در ایالات متحده، هوندا S2000 با موتور 2.2 لیتری تنفس طبیعی عرضه می شد که ردلاین (خط قرمز دور موتور) آن 8000 دور در دقیقه بود و قدرت آن از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ های عقب منتقل می شد. این خودرو با تقسیم وزن عالی 50/50، ساختار سبک وزن و سقفی با مکانیزم جمع شونده مکانیکی یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین خودروها در بازار بود و با فناوری های امروز این خودرو حتی بهتر از قبل می شد.

هوندا S2000

هوندا S2000


هوندا S2000

هوندا S2000

تصور کنید زیر کاپوت خودرویی که رندر آن را می بینید یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرتی نزدیک به 300 اسب بخار همراه با یک گیربکس 6 دنده دستی وجود داشت. مطمئنا یک سیستم تعلیق پیشرفته تر یا یک پیشرانه هایبرید همراه با گیربکس اتوماتیک دو کلاجه می توانست یک هیولای واقعی در پیست از این خودرو بسازد اما هدف اصلی از تولید S2000 واقعا چنین چیزی نیست!
در هر صورت خیال پردازی هزینه ای ندارد ولی در دنیای واقعی احیای دوباره هوندا S2000 در حال حاضر کاملا غیرممکن به نظر می رسد. هوندا به جای احیای S2000 روی خودروهای الکتریکی آینده خود تمرکز خواهد کرد. البته این موضوع نیز لزوما خبر بدی نیست زیرا خودروی الکتریکی شهری مفهومی هوندا خودروی بسیار جذابی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد