موضوعات داغ

نظرسنجی: آیا بهتر است پلیس از خودروهای قدرتمند خارجی استفاده کند یا تولید داخل؟

عکس مطلب اول
چندی پیش بود که خبر استفاده پلیس راهور از خودروهای تویوتا لندکروز نسل جدید حسابی سر و صدا بپا کرد و در رسانه های مختلفی به آن پرداخته شد. رسانه های مختلف به دو دسته تقسیم شده بودند، در یک طرف مخالفینی بودند که می گفتند پلیس نیز باید پا به پای مردم از تولید داخل حمایت کند و اگرچه این تعداد خودروها بسیار کم بودند ولی همین تعداد نیز می توانستند از خودروهای تولید داخل انتخاب شوند و خرید چنین خودروهایی آن هم زمانی که استفاده از آن ها برای عموم مردم به بهانه حمایت از تولید داخل میسر نیست، توسط پلیس دوگانگی اجرایی در حمایت از شعار ملی و عمل ارگان های دولتی است.
اما در مقابل رسانه های دیگری بودند که به تعداد کم این خودروها اشاره کردند و گفتند که پلیس برای نشان دادن اقتدار خود و مبارزه با مجرمینی که گاهاً به بهترین خودروهای روز دنیا دسترسی دارند، می بایستی از چنین خودروهایی در ناوگان خود داشته باشند تا ظاهر مقتدرانه و قدرت پلیس حفظ شوند و حتی به خرید مرسدس بنز های پلیس در سال های دور اشاره کردند که در آن زمان باعث تحسین مردم و اقتدار پلیس شده بود.
حال سوال اصلی اینجاست که بالاخره کدام طرف درست می گویند و قصد داریم این سوال را از شما بپرسیم. به نظر شما با وجود شعار امسال که حمایت از تولید داخل است، کماکان تجهیز پلیس به خودروهایی چون تویوتا لندکروز و یا حتی استفاده از مرسدس بنز های نسل جدید (بجای استفاده از کیا سراتو) برای قدرتمندتر شدن این ارگان و استفاده بهتر در طول سالیان دراز گزینه بهتری است یا پلیس نیز باید از خودروهای تولید داخل همچون کیا سراتو و یا در صورت نیاز به شاسی بلند های قوی تر از خودروهایی چون سوزوکی ویتارا و یا پیکاپ های چینی تولید داخل همچون فوتون استفاده کند؟ نظر شما چیست؟
برای شرکت در این نظرسنجی لطفاً به صفحه نظرسنجی استفاده پلیس از خودروهای خارجی یا تولید داخل مراجعه کنید.

نظرات کاربران

56 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/3
ازونجا که خودروهای پلیس گذشته از تعقیب مجرمین در موارد اضطراری یا امدادی هم باید به کمک مردم بیاد میبایس کیفیت و کارآیی بالایی داشته باشه
هلال احمر و آتش نشانی همچنین
یه راه این بود چن مدل خوب رو بیارن داخل بصورت تولید مشترک تولید کنن که پلیس هم ازونا استفاده میکرد البته نه چیزی مثه سراتو یا وانت چینی
یه راه دیگه بعنوان خودروهای امدادی بدون تعرفه البته مدلهای کاربردی نه لوکس رو وارد کنن و فقط هم برای کارای عملیاتی استفاده بشه
البته نظارت دقیق و شدیدی هم باید در واردات و استفاده از اونا بشه
1397/2/3
پلیس باید از تولید داخل حمایت کند طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگه نیاز به این ولخرجی هایی که این ها می کنن که فقط باهاش مدیران را جابه جا بکنن بود خود حضرت اقا می گفتن .حتی به جای سراتو باید از دتا پلاس توربو با اون شتاب خوب استفاده بشه وبا ایراخودرو یا سایپا برای تولید خوروهای افرودی پلیس مذاکره بشه
1397/2/3
خودروی داخل ؟ چیزی در ایران وجود نداره که تولید بشه . تمام خودروهای داخل قطعاتش چینی درجه سوم هست . حمایت از این مافیا یعنی بازی با جان مردم . مطمعن باشید اگر 50 سال پیش بود و صنعت خودرو سازی ما همچین جنایاتی در حق مردم میکردن تا حالا همه فتوا به حرام بودن این صنعت در کشور میدادن . در حال حاضر چرا کسی صداش در نمیاد واقعا سواله
1397/2/4
دوست عزیز همین دنا پلاس توربو که شما میگی هم خارجی چون تمامی قطعاتش از خارج وارد میشه و ایران تنها مونتاژ کننده خودرو هست نه تولید کننده وقتی دلار هزار بود پراید بود هفت میلیون و وقتی دلار شد ۳ هزار پراید شد ۲۱ یعنی چی ؟ یعنی تمامی قطعات پراید هم وارداتی هست....
1397/2/3
ای کاش گزینه سومی هم بود که شامل هر دو تا مورد می شد ( به صورت ترکیبی)
لزومی نداره تمامی ناوگان پلیس از خودرو های قدرتمند استفاده کنند .
الان من موافق هردو گزینه هستم اما هرکدام در جای خودش
1397/2/3
آخه واقعا این چه نظر سنجیه؟ هر دو ماشین از خارج هستند و از تولیدات داخل نیستند. کی گفته کیا سراتو از تولیدات داخله؟کیا سراتو از تولیدات کره ی جنوبیه. حالا ایران اومده این ماشینو مونتاژ کرده اونوقت میگه از تولیدات داخله:|
1397/2/3
به نظر من باید از تولید داخل حمایت بشه تو این زمینه
متلا با دنا بزاریم پشت سر جنسیس...
1397/2/3
صد در صد تولید داخل. دو روز دیگه یهو دیدید تحریم جدید گزاشتن قطعات خودرو نیومد اونوقت چی؟ اونم ماشین پلیس که همش گاز میخوره. تو ایران که با پورشه نمیرن دزدی فوقش با 206 میرن که با همین سراتو و اینجور ماشینا میشه بهش رسید
1397/2/3
آشغال های ژاپنی که توان رقابت با خودروهای سارقین رو ندارن
پس چه لزومی داره از این خودروها که حتی در امریکا هم از مقبولیت چندانی برخوردار نیستند در ناکگان پلیس ما استفاده شود؟
رنو تلیسمان یکی از بهترین گزینه هاست به عقیده 90 درصد مردم
1397/2/3
داداش جنسش چیه بگو ماهم بکشیم.به لندکروز میگی آشغال و تالیسمانو داری با حضرت مقایسه میکنی؟!! لا اقل سر در نمیاری نظر نده ملت به شعورت میخندن.
1397/2/3
آشغال های ژاپنی؟؟؟!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز واقعا به نظر شما ماشینای ژاپنی آشغالن بعد رنو تلیسمان که این همه ایراد برقی داره که یبار بری نمایندگیش میبینی چقد زیاده ایراداش میشه خوب؟؟؟
هر کس نظره خاصی داره و نظر شما هم محترم ولی من چرخه هر ماشین ژاپنی مثل مزدا 3 قدیمی رو با صدتا ماشین کره ای مثل کیا و فرانسوی مثل رنو تلیسمان که فقط ظاهر دارن عوض نمیکنم
1397/2/3
90% مردم شمایی?? از طرف خودت نظر بده , همین آشغال های ژاپنی کل بازار امریکارو تصرف کردن گفتم حالا می خوای چه جایگزینی پیشنهاد بدی ,رنو تالیسمن?? مثال از بازار امریکا می زنی بعدش خودرویی اسم میاری که حتی توان رقابت توی این بازارو نداره و توی امریکا اصلا خبر ندارن این خودرو تولید شده همین تولیدات ژاپنی توی همون فرانسه هم پرفروش تر از این تالیسمن هستن که واسه خودت بت کردی ,خیلی جالبه که با حداقل علم و تحقیق ولی با اعتماد به نفس بالا میای از طرف 90% نظر می دی ,نظرتو واسه 100 نفر تعریف کن حسابی شاد می شن
1397/2/3
جوک سال. نظرتو هی میخونم هی میخندم کف اتاق پهن میشن با این حرفت

کارخونه خودرو فرانسوی تا دیروز داشتن ورشکست میشدن حالا تالیسمن خوبه؟ ایول بابا
1397/2/3
چی زدی دوست عزیز که اومدی اینجا همچین حرفایی میزنی؟!!!... خودت دوباره جمله ای که نوشتیو بخون ببین در شرایط کامل سلامت روحی و روانی بودی که اینارو نوشتی...
1397/2/3
😂😂😂
1397/2/3
خدا شفات بده .جوکر خوبی هستی .
1397/2/4
۹۰% مردم؟
این نظرسنجی رو از کجا آوردی دوستِ عزیز؟
تویوتا و مزدا و نیسان و غیره آشغالِ ژاپنیِ؟
رنو که تکنولوژی موتور و گیربکسش رو از نیسان گرفته خوبه؟
یاد بگیریم به جای حرف زدن از حرف نزدن استفاده کنیم•••
لطفاً بدون بررسی حرف نزنیم
1397/2/4
لطفا شما از طرف 90درصد مردم نظر نده
1397/2/4
عزیز دل قبل از ارسال نظر بهتره که یه کم مطالعه در مورد بازار جهانی خودرو داشته باشید
1397/2/4
تلیسمان؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخ.
اسپرتیج هم رخش بدنیست ی نظر بگیر شاید ۹۰ درصد مردم موافق بودن.
1397/2/3
اگه تولید داخل خوبه که باید خودشون هم سوار بشن
اگه هم کیفیت نداره هم کاش یه ذره غـــــیـــــرت داشته باشن روی جون این مردم ،مانع پلاک گذاری بشن آشغالای تولید داخل بشن و هم گمرک رو وادار به کاهش تعرفه های نجومی کنه که هم خودشون خودرو بروز وارد کنن و هم مردم...

در جواب به خودم اینکه :زهی خیال خـــــــــام
1397/2/3
یک نکته توی این مسئله وجود داره
این خودروهای قدرتمند خارجی تعداد زیادیشون بجای استفاده برای خدمت به شهروندان تحت اختیار فرمانده ها قرار میگیره و اونا هم تو مسیر خونشون تا ستاد استفاده میکنن
1397/2/3
هیچ دلیلی برای استفاده پلیس و سایر نیروهای نظامی کشورمون از هرگونه خودروی خارجی و چینی وجود نداره،مگه حرف رهبری در خصوص حمایت از کالای داخلی استثنایی داشت!
تازه نیروهای نظامی و انتظامی در تمام دنیا از محصولات همان کشور استفاده میکنن چون نماد همان کشور هستن و بیشتر تو چشمن.
1397/2/4
ایشون راست میگن، بریم مثلا از مزدا وانت دو کابین که جدیدا اسم ایرانی (کارا) روش گذاشتن استفاده کنیم. البته وانت باردو ایرانخودرو هم هست
1397/2/3
مهم اینه اگه لامبورگینی هم سوار بشن تا برخوردشون با مردم درست نشه هیچ اثری توی ارتقاء توی عملکردشون دیده نمیشه.
1397/2/3
الان چ ربطی داشت به درس اخلاق تو سایت خودرو اخه! بحث خودرویی بلد نیستی بکنی نیازی نیست حتما نظر بدی
1397/2/3
اگه بخوان تولید داخل گزینه های دیگه ای هم هست. از الانترا و مزدا3 مونتاژی هست تا ویتارا. چند وقت دیگه هم که قراره توسان و سانتافه بشن مونتاژ کرمان موتور. بجای وانت چینی وانت ایسوزو هم هست.
1397/2/4
والا اینهایی که شما گفتی هم تولید داخل نیست که فقط مونتاژی هست. خودمون رو گول نزنیم. تولید داخل تازه با ارفاق و گذشت میشه دنا و سمند و تیبا!!
1397/2/3
به نظر من علاوه بر پلیس باید مردم عادی نیز راحتتر بتونن از این خودروها استفاده کنن کلا چیزی به عنوان تولید داخل نداریم همش چینیه، همین لندکروزی که آقایون سوار میشن مدل 2013 باید 800 تومن پول بدی ، مگه مردم عادی دل ندارن، هیچ جای دنیا خودرو وسیله سرمایه گذاری نیست فقط توی ایرانه که خودرو میخری استفاده میکنی گرونتر میفروشی
1397/2/3
پلیس و ارگان های دولتی خودرو های داخلو سوار شه،تعرفه گمرکو بردارن مردم یخورده ماشین سوار شن.
1397/2/3
خاررجی هم میخوان سوار بشنم بشن جهنم و ضرر این همه کار و ظلم کردن در حق مردم اینم روش ولی لا اقل خارجی که وارداتش به کشور ازاد باشه نه یه ماشین 400تا600 تومانی که وارداتاش برا مردم منعه ولی برا پلیس ازاد و اینکه ملت با حسرت خرید یه 405 یا پراید بمیرن و زنده بشن اما پلیس برا خودش هر چی عشقش کشید بیاره ماشین پلیسای دبی رو ایران دیده جو برش داشته ولی ندید که اگه پلیسشون جی تی ار یا بوگاتیه خود ملت هم عین پراید ما هر نفر یکی خریده ما سوارن
1397/2/3
تو متن اشاره شد :

"خرید مرسدس بنز های پلیس در سال های دور اشاره کردند که در آن زمان باعث تحسین مردم و اقتدار پلیس شده بود."

بنز های ناوگان پلیس یادگاری های مونتاژی ابتدای دهه هشتاد هست که به لطف مدیریت صحیح دولت اصلاحات تو ایران وارد و مونتاژ شدن

باید ببینیم چه اتفاقی افتاد که مسیر پیشرفتمون که پا به پای پژوی فرانسه در حال حرکت بودیم به اینجا رسید
1397/2/3
اخه لندکروزر شتاب داره؟وتازه با اون مصرف بالابرای چی واقعا این را اوردن؟
1397/2/3
خودرو های هر سازمانی بخصوص پلیس نشون دهنده ی جزئی از قدرت و ابهت پلیسه با استفاده کردن از ماشینای خارجی علاوه بر این مزیت ،میتونه بهشون تو انجام وظیفه هم خیلی کمک کنه البته واضحه که ماشینایی که انتخاب میشن باید یه تغییراتی تو موتور و گیربکس و تعادل ماشین ایجاد بشه و اون مدل معمولی نباشه
1397/2/3
من موافقم خودرو هایی به قیمت معقول مثل کیا سراتو در اختیار ناوگان پلیس قرار بگیره ولی واقعا خودرویی میلیاردی مثل لندکروز لازمه ؟! همون طور که دوستان اشاره کردن، اکثر این خودرو ها میفته زیر پای فرمانده ها و عملا برای تعقیب و گریز مجرمین هم استفاده نمیشن . مضافا مگر دزد های ما با بنز و بی ام و فرار می کنن که ما بخوایم با همچین ماشینایی دنبالشون بیفتیم ؟! برای نشان دادن اقتدار پلیس لازمه خودرو های با کیفیتی در اختیار پلیس قرار داده بشه ولی خضور لندکروز و سانتافه و .... در ناوگان پلیس غیر ضروریه .
1397/2/3
هیچ دلیلی نداره از خودروهای وارداتی استفاده کنن طبق گفته خودشون خودروهای ساخته شده توی ایران اینقدر با کیفیت و استاندارد بالا هستن که بنز و ... نمی تونن استاندارد هاشونو پاس کنن ,با وجود این همه خودروی درجه یک چه دلیلی هست برای استفاده از خودروی وارداتی ,بلاخره تکلیف مشخص کنن ,تولیدات داخل اگه بده برای همه بده اگرم خوبه برای همه خوبه هر کشوری نگاه کنید که تولید خودرو داشته باشه اکثر خودروهای دولتیش از محصولات خودرویی همون کشوره مگر اینکه توی کلاس خاصی تولید نداشته باشن و وارد کنن ,در عمل هم بهترین خودروهایی که وارد کنن میفته زیر دسته کسایی که فقط ازش استفاده شخصی می کنن ,به چشم زیاد دیدم ماشین های درجه یک و صفر می دن دست راننده ,راننده هم آژانس رفت و امد فرمانده میشه و در سایر مواقع آژانس خانواده طرف
1397/2/3
بعد از پنج سال استفاده از این ماشین ها و مستهلک شدن اونا ، با قیمت های نجومی به حراج گذاشته میشن و نه تنها پول خریدشون در میاد بلکه کلی سود هم آیدی داره ....
1397/2/3
واقعا خیال کردین این همه هزینه می‌کنند این خودرو ها رو با دلار پنج هزار تومانی و گمرک سرسام آور می خرن؟؟؟ اصلا من میگم اینا ماشینهای جلب شده از خلافکاران رو استفاده می کنن، در هر صورت این ماشین های لوکس و میلیاردی قرارهای اقتداره چی رو نشون بدن؟؟؟
1397/2/3
خودروی پلیس که فقط برای اقتدار نیست. باید کارایی داشته باشه.پلیس که فقط دزد نمیگیره باید دید که کجا فعالیت داره مثلا اگه تو شهره و کار خاصی جز گشت زدن نداره میتونه داخلی باشه ولی تو جاده که با هر سرعتی ماشین های متخلف حرکت میکنن که با ماشین تولید داخل نمتونه بره و یا مثلا در مناطق مرزی که سمند و سراتو که نمتونه راه بره لازمه که ماشین در خور اون شرایط باشه این با سخن مقام معظم رهبری هم منافات نداره چرا که وقتی در شرایطی مثل مناطق مرزی خودروی داخلیی در اون حد نیست باید خارجی رو استفاده کرد دقت کنین که ایشون میگن کالای خارجی رو در صورتی که نمونه داخلی داره نخرید
1397/2/3
وقتی 90 درصد ماشین های داخلی ایرانی اشغال و کم توان هستند نیازی به خودروهای اشرافی میلیلردی واسه پلیس نیست. اینکار نوعی بیشرفی است
1397/2/5
خودت که داری می گی آشغال و کم توان یعنی پلیس خودرو کم توان سوار بشه بعد اونوقت تو تعقیب و گریز چی کار کنه به عنوان مثال ساینا و تیبا بشن خودرو پلیس اگر یک خلافکار تالیسمان، کمری، و یا ب ام و و بنز داشت باید چی کار کرد؟؟
1397/2/9
دمت گرم حرف حق زدی
برای گرفتن پراید سمند 405 و چند تا آشغال دیگه نیازی به حضرت نیست
1397/2/3
بستگی داره چی داخل تولید بشه!
زمانی پاژیرو ، ماکسیما ، تیانا ، کیزاشی و ... توسط خودروسازان داخلی عرضه میشد!
اگر خودرو خوب عرضه کنن ، چرا نه؟ مثلا جنسیس جدید (موتور ۶ سیلندر) و یا سانتافه ۶ سیلندر و ... توسط کرمان خودرو عرضه بشه
1397/2/3
چقدر هم اینا نظر مردم براشون مهمه!
1397/2/3
مسئله اینه که این خودرو ها به جای استفاده در رده های عملیاتی،مسئول جابجایی فرماندهان هستند!
1397/2/3
تمام خودروها خارجیه
چه فرقی میکنه
1397/2/3
بخش پلیس راهنمایی و رانندگی حتما باید از خودروی داخلی استفاده کنه تا بفهمه کولر ماشین ایرانی تو گرمای تابستون جواب نمیده و اینقدر به شیشه دودی ماشین ما گیر نده. خدایی خودشون تیانا و بنز سوارن گیر میدن به دودی ماشین ما. آخه ماشینی که زیر آفتاب گرم تابستون مجبوری بزریش اگه دودی نباشه میشه سوارش شد؟؟؟
1397/2/3
مگه می شد زمان جنگ با نیسان ابی کار جنگی کرد؟مگه العان غیر تویوتا توی ایران ماشین نظامی داریم؟ حمایت از تولید داخل مفهوم اش این نیست که لگن های چینی خودرو سازها امنیت مملکت به خطر بندازن بلکه حمایت از تولید داخل توسعه خودرو با کیفیت ایرانی و کمک به مهندس های ایرانی برای طراحی خودرو وگرنه سراتو لندکروز تو خارجی بودن فرقی ندارن حتی شاید به لحاظ قیمت هم با هم چندان فرق نکنن چون خوورو وارداتی پلیس تعرفه نمی دهد ولی سراتو یک خودرو قدیمیه اما لندکروز یک خودرو عمری که هزبنه نگهداری اش به مراتب کمتر از سمند و اشغال های ایرانیه
1397/2/4
من موافق خودروی تولید داخلم فقط به شرطی که به سارقین و خلافکارای عزیز هم بگیم از تولید داخل استفاده کنن که بشه بهشون رسید
1397/2/4
متاسفانه صنعت خودروسازی ما سال هاست از پیش پا افتاده ترین خودروسازان چینی عقب مانده اگر منظور از خودروهای تولید داخل همان خودروهای قدیمی شرکت‌های فرانسوی و کره ای است که مونتاژ می‌شود و یک سری خودرو دیگر که بر روی پلت فرم آنها ساخته می‌شوند باید بگم که مناسب ترین گزینه برای پلیس در سگمنت خودروهای سدان سمند سورن توربو و دنا توربو هست با توجه به پیشرانه قدرتمند گزینه های خوبی هستند اما در سگمنت شاسی بلندها متاسفانه هیچ شاسی بلند تولید داخلی نداریم! پس بهتر است از خودروهای شاسی بلند وارداتی استفاده کنند که از نظر تنوع برند بسیار زیاد هستند البته خطاب نمودن سراتو به عنوان خودرو داخلی کاملا اشتباه است اگر لندکروزر هم در داخل مونتاژ می‌شد خودرو داخلی به شمار می‌رفت؟؟
1397/2/4
همون طور که تمام کشورایی که خودروسازی دارن ناوگان پلیسشون از خودروهای ساخت خودرو سازی همون کشور استفاده می کنن پلیس ایران هم حتما باید از تولیدات داخلی(نه مونتاژِی حتی) استفاده کنه.پلیس روسیه حتی که وضعیت خودروسازیشون شبیه ایرانه تا حدودی نگاه کنید تمام خودرو های پلیسشون لادا ست.
1397/2/4
خیلی دوست داشتم بگم که پلیس به خاطر اقتدارش باید بهترن تجهیزات و ماشین آلات رو داشته باشه. مثل کشورهای خارجی. ولی خب حیف که وقتی میبینم در جامعه تبعیض ایجاد میشه و مردم عادی از داشتن یک ماشین معمولی استاندارد با قیمت معقول محروم هستند ، منم میگم که پلیس و همه مسولان هم باید از همین فرغون ها استفاده کنند! اگه تولید داخلی خوبه که این همه دولتها ازش دفاع میکنند و تو بوق و کرنا میکنند ، پس همه باید ازش استفاده کنند.
1397/2/4
این پلیسی که ما داریم که هدفش فقط کسب درآمد و جریمه کردن ملت هست،پیاده باشه بهتره،ضررش کمتر به ملت میرسه
1397/2/5
کی دوست نداره ماشین های خارجی رو ما از خدامون ماهر چقدر بهتون بگیم خارجی بهتره شما ارزشی قائل نمیشین در برابر نظر مردم نادیده میگیرین و میرین به نظر خودتون و مدعی میشین که به نظر مردم پاسخ گو هستید
1397/2/6
پلیس باید بهترین ماشینا رو داشته باشه که بتونه به بهترین نحو انجام وظیفه کنه ، ولی مسئله اینه که اینا کمبود بودجه دارن ، پس ماشین داخلی استفاده کنند ولی با تعداد گشت های بیشتر ، قطعا دو تا ماشین گشت سراتو بهتر از یه دونه بنز میتونن یه منطقه رو پوشش بدن .
1397/2/7
به نظر من هم پلیس و هم تمام سران باید از خودروی داخلی استفاده کنن تا اونها هم مثل افراد جامعه اسیب ببینن و نا کارامدی سیاست خودرو رو ببینن شاید در تولید خودرو که نمیشه گفت درشکه ه به ملت میفروشن تغییری داده بشه