موضوعات داغ

تجربه رانندگی با نسل پنجم مرسدس بنز C کلاس

22 مهر 1394

نوشته: سجاد حیدری

عکس و آزمایش: بامداد صفائیان

مگر می شود در خیابان یک مرسدس بنز و آن هم از نوع آخرین نسل از C کلاس سدان رد شود و به آن نگاه نکرد، ولی ما بلافاصله با دیدن این سوژه با توجه به موقعیت علاقه ای که داریم، به دنبالش راه افتادیم و پس از تعقیب و گریزی نفس گیر، در یک کوچه خلوت گیرش آوردیم و موفق به گرفتن یک وقت ملاقات برای بررسی آن شدیم، البته مالک خودرو در منزلش پارک کرده بود که ما توانستیم با آن صحبت کنیم، در غیر این صورت اگر قرار به تعقیب و گریز بود، مرسدس بنز C کلاس می‌توانست با یک نیش گاز ما را در افق محو کند. خب بهتر است که از مسائل حاشیه‌ای و داستان‌های پلیسی فاصله بگیریم و کمی هم در مورد خود مرسدس بنز صحبت کنیم.

این مرسدس بنزی که ما موفق به تست آن شده‌ایم، در واقع پنجمین نسل از مرسدس بنز چهار درب جمع و جور C کلاس است که از نیمه دوم سال 2014 میلادی تولید و عرضه آن کلید خورده است و چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر مشخصات فنی، تغییرات زیادی را نسبت به نسل پیشین خود تجربه کرده است. در ضمن این اتومبیل در بازارهای جهانی به قیمت تقریبی 36 هزار و 700 یورویی عرضه می‌شود که باز هم در بازار ایران با قیمت نجومی حدوداً 450 میلیون تومانی قابل دسترس است، حالا باز خدا را شکر که این مدل از C کلاس، ضعیف‌ترین نسخه یعنی نسخه C200 بود. در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا شما را بیشتر با این آلمانی شیک و پرمدعا آشنا کنیم.

طراحی

اولین نقطه قوت نسل جدید مرسدس بنز C کلاس را می‌توان در طراحی آن دانست، چون نسبت به نسل قبل خود بهتر که شده هیچ، بلکه فوق العاده شده و دیگر آن طراحی ساده قبل را ندارد. البته در این خصوص نباید منکر الگوبرداری‌های گسترده از مرسدس بنزهای S کلاس این کمپانی شد، ولی انصافاً چهره خوبی برای C کلاس دست و پا کرده‌اند. طبق عادت همیشگی اگر از سرجلویی خودرو بحث را باز کنیم، اولین موضوع، چراغ‌های اصلی پیشانی خودروست که توجهات را به خود جلب می‌کند، چون حالا با تکنولوژی پیشرفته LED ساخته شده و در قاب داخلی آن دو چراغ اصلی که یکی مختص مه شکن و دیگری هم مربوط به چراغ‌های روشنایی است، قرار گرفته و در بالای آن‌ها هم کمان ابرویی از جنس چراغ‌های مخصوص روز کشیده شده که خم به ابروی این سدان نیمه لوکس مرسدس بنز آورده است.

در بالاترین قسمت این مجموعه قاب چراغ مرسدس بنز هم طراحان چراغ‌های نوار شکلی که پیش از این در پایین‌ترین قسمت چراغ نسل قبل C کلاس نصب شده بود، استفاده کرده‌اند. مرسدس بنز قاب داخلی چراغها را نیز مشکی کرده تا به قولی خشم C کلاس جدید و خصوصیات اسپرت گونه آن را به نمایش بگذارد. در میان دو چشم اخم کرده مرسدس بنز C کلاس هم یک جلوپنجره مشبک متشکل از دو ستون افقی کرومی و یک نشان بزرگ مرسدس بنز در میان آن دیده می‌شود که پیش از این نه در S کلاس، بلکه در E کلاس‌های 2014 شاهد آن بودیم، علاوه بر این، با مشاهده مجموعه سپر C کلاس با ورودی‌های هوا بر روی آن و همچنین مقایسه تیغه‌های کرومی آیرودینامیکی نصب شده بر روی آن، کاملا به این موضوع پی خواید بود، ولی در کل می‌توان گفت که استفاده از این الگوهای طراحی از مدل‌های S و E کلاس برای C کلاس، خیلی بهتر از نگه داشتن طراحی نسل چهارم و ایجاد اندک تغییراتی در آن بوده است.

در نمای جانبی هم به غیر از رینگ‌های 19 اینچی، آینه‌ها و دستگیره درب‌ها دقیقا همان‌هایی هستند که بر روی S کلاس هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، که این موضوع را با نیم نگاهی به مرسدس بنز S کلاس هم دوره‌ای این C کلاس می توان متوجه شد.

در عقب خودرو هم در یک کلام می‌توان گفت که مرسدس بنز بهترین‌ها را با یک هماهنگی بی‌نظیر بی نقص در کنار یکدیگر گرد آورده که اگر این قسمت را از بالای درب صنوق عقب تا زیر سپر به دو نیم بالا و پایین تقسیم کنیم، می‌توان گفت که نیمه بالایی با چراغ‌های بی‌نظیر S کلاس شکل بیانگر خودروهای لوکس بوده و در قسمت پایینی هم با طراحی خروجی‌های مشبک و زیبای تیتانیومی اگزوز در دو گوشه سپر و نصب یک دیفیوزر در بین آن و همچنین قالب گیری مجراهایی برای هدایت هوای خنک کاری ترمزها به بیرون از بدنه، می‌توان خصوصیات و خصلت یک خودروی اسپرت به تمام معنا را حس کرد.

با باز کردن درب خودرو وارد دنیایی از فناوری و امکانات و مهم‌تر از همه، کیفیت خواهید شد که نمی‌دانید اول از همه از کجا شروع به کار و تست آن‌ها کنید! به شخصه وقتی برای اولین بار داخل کابین مرسدس بنز C200 نشستم، اولین قسمتی که توجهمان را جلب کرد، پنل زیبا و فوق العاده درها بود که تماما با چرم مرغوب روکش شده بود و قسمت بالایی آن هم قطعه‌ای چوبی سیقلی نصب شده بود و همین پنل خود به تنهایی بیش از دوازده سیزده ‌تا کلید و هدایت گر را در خود جای داده بود و با رنگی کرومی که کلید‌ها داشتند، واقعا آدم را نه در یک C کلاس، بلکه در یک S کلاس فول آپشن قرار می‌دادند.

کلید‌های مربوط به حرکت‌های اصلی صندلی‌ها هم در قسمت چوبی پنل درب‌ها و پشت بلندگوهای گردالی شکل تعبیه شده که به راحتی امکان تنظیم صندلی‌ها را فراهم می‌کرد و لازم نبود با آب و تاب دادن به کمر و دست‌ها، صندلی را تنظیم کرد. بر روی مجموعه داشبورد و سایر قسمت‌های اتومبیل هم مرسدس بنز از چرم برای روکش کردن آن‌ها استفاده کرده است، ولی در این میان پنل کنسول مرکزی را با چوب سیقل داده شده آراسته که یک تنوع و نمایی چشم نواز را به تصویر کشیده است. این کنسول همچنین تا حد امکان سعی شده که بهینه سازی و ساده سازی شود، به همین دلیل در این قسمت صفحه نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای حذف شده و به صورت جداگانه یک صفحه نمایشگر 8.8 اینچی به بالای این کنسول منتقل شده است و در زیر آن و بر روی کنسول، سه خروجی گردی شکل سیستم تهویه مطبوع و ... گنجانده شده است.

در مرکز کنسول تنها پخش کننده DVD قرار گرفته که کلید‌های مربوط به آن در پایین‌ترین قسمت کنسول مرکزی و نزدیک به کنسول ابزار قرار گرفته است. بله، همان قطعه عجیب و غریبی که یک غربیلک چرخشی ولوم مانند در وسطش دارد و یک چیزی هم مثل سایه‌بان بر سر آن آمده است، مربوط به سیستم چندرسانه‌ای است تا راننده با تسلط بیشتر بر رانندگی، به سازماندهی سرگرمی خود هم بپردازد.

در ضمن قسمت بالایی سایه بان مانند را که گفتیم، به یک صفحه لمسی مجهز شده که راننده با کشیدن حروف انگلیسی توسط انگشتانش بر روی صفحه، کلمه مورد نظر خود را به قولی تایپ می‌کند که از این طریق می‌توان به جستجو در میان فایل‌ها یا به جستجوی موقعیت مکانی در سیستم ناوبری یا همان GPS خودمان پرداخت.

صندلی‌های راننده و سرنشین کناری چنان راحت و ارگونومیک هستند، که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند، به هرحال مرسدس بنز است و شهرت خاص و عام در خصوص راحتی و امکانات. در قسمت عقب کابین هم ما که نشستیم، مشکل خاصی برایمان پیش نیامد و سطح رفاهی قابل قبولی داشت، ولی در مقایسه با رقیبش یعنی بی ام و 328i، اندکی فضای کمتری برای پاها داشت، ولی در عوض تفاوت‌های محسوسی میان صندوق بار این دو رقیب دیده می‌شود که در این خصوص مرسدس بنز یک صندوق بار بسیار جادارتر و بزرگ‌تری داشت.

امکانات و تجهیزات

امکانات و تجهیزات محصولات مرسدس بنز به خصوص رده بالایی‌های آن، آنقدر زیاد است که در پنج تا شش صفحه ما هم نمی‌گنجد، به همین دلیل سعی می‌کنیم این قسمت را گلچین کنیم و مهم‌ترین و جدیدترین‌ها را به استحضار شما خوانندگان عزیز خودروبانک برسانیم. اولین سیستمی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، سامانه چابکی جعبه دنده است که به گفته مالک خودرو، کلید مربوط به آن در کنسول مرکزی قرار داشته و حدودا پنج حالت مختلف رانندگی ECO-Comfort-Individual-Sport-Sport+ دارد که با انتخاب هر یک از آن‌ها، خودرو وضعیت عملکردی متفاوتی به خود می‌گیرد.

با انتخاب هر کدام از این پنج حالت رانندگی، قسمت‌هایی همچون موتور، گیربکس، سیستم تهویه و ... در خودرو تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت، دیگر در سر چهار راه‌ها و مواقع غیرضروری پیشرانه خاموش نمی‌شود و جعبه دنده هم با سرعت بیشتری به خواسته راننده پاسخ داده و عمل تعویض دنده را با سرعت بیشتری انجام می دهد که می‌توان از این سیستم بر روی کُری خوانی‌های پشت چراغ قرمز و یک مسابقه درگ حساب باز کرد، ولی با قرار دادن خودرو در حالت ECO که معمولا به آن دوست دار محیط زیست هم می‌گویند، خودرو در مواقع غیرضروری یا ایستادن در پشت چراغ قرمز به صورت خودکار در جهت کاستن مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده، خاموش می‌شود.

دیگر سیستمی هم که نمی‌توان به سادگی از آن رد شد و حتی خودمان هم یک بار برای ثابت شدن و تجربه کردن آن، تستش کردیم، سیستم پارک اتوماتیک است که واقعا لذت بخش و استادانه بود. به این صورت که با رد شدن از کنار دو اتومبیل پارک شده که یک فضای خالی میان آن‌ها وجود دارد، سنسورهای موجود بر روی هر دو سپر جلو و عقب و همچنین با کمک گرفتن از دوربین‌های دید عقب، مختصات و فاصله میان دو اتومبیل را اندازه گرفته و در صورت وجود فضای کافی برای پارک، سیستم به راننده اطلاع داده و راننده هم با فشردن دکمه OK که بر روی فرمان تعبیه شده ست، سیستم را فعال کرده و خودرو به طور اتوماتیک عمل پارک کردن را انجام می‌دهد، واقعا نمی‌توان حسی را که در آن لحظه داشت و فرمان به صورت خودکار می‌چرخید و خودرو را خیلی شیک و مجلسی پارک می‌کرد را توصیف کرد!

راستی به کمک همین سیستم هم می‌توان بدون دردسر از پارک خارج شد. دیگر امکانات این خودرو هم که دیگر مشخص است و به زبان ساده‌تر، هرسیستم و تجهیزاتی را که می‌شناسید می‌توان در این اتومبیل هم پیدا کرد.

مشخصات فنی و پیشرانه

این قسمت را می‌خواهیم کمی متفاوت‌تر از بخش‌های قبلی پیش ببریم و در مبحث پیشرانه‌ای، این محصول را با رقیب دیرینه‌اش یعنی بی ام و 320i مقایسه کنیم. به طور مشترک که نه، ولی هم مرسدس بنز C200 و هم بی ام و 320i از یک پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر محور عقب محرک در زیر کاپوت خود استفاده می‌کنند که پیشرانه مربوط به مرسدس بنز قادر به تولید حداکثر 184 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور بر دقیقه بوده و پیشرانه بی ام و نیز با حجمی مشابه، تونایی تولید حداکثر قدرتی 184 اسب بخاری را دارد، ولی در عوض مرسدس بنز برای تبدیل نیروی تولیدی پیشرانه محصول خود از یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک 7G-TRONIC استفاده کرده که از این قدرت 184 اسب بخاری، حداکثر 300 نیوتن متر گشتاور را در محوده دور موتور 1200 الی 4400 دور بر دقیقه می‌گیرد، اما برعکس مرسدس بنز، بی ام و از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک کمک گرفته که به دلیل افزایش چرخ دنده‌ها و بعضی مسائل که ما از آن‌ها بی خبریم، حدود 30 نیوتن متر گشتاور کمتر نسبت به مرسدس بنز، یعنی تنها 270 نیوتن متر گشتاور را از شریانات اصلی خود به سمت چرخ‌های عقب عبور می‌دهد. مرسدس بنز در شرایط ایده‌آل جاده‌ای در عرض 7.3 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و با حداکثر سرعتی 237 کیلومتر بر ساعتی به راه خود ادامه دهد و این در حالی است که بی ام و 320i نیز دقیقاً در همین مقدار زمان یعنی در عرض 7.3 ثانیه شتاب صفر تا صد را پر کرده و با حداکثر سرعتی 235 کیلومتر بر ساعتی به حرکت خود ادامه می‌دهد.

ولی جالب اینجاست که در قبال تولید چنین قدرت و تولید 30 نیوتن متر گشتاور بیشتر، مرسدس بنز به صورت ترکیبی تنها 5.6 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف داشته و بی ام و نیز با توانی عملا کمتر، حداقل 5.9 لیتر سوخت را از باک خودرو تقاضا می‌کند. پس نتیجه می‌گیریم که مرسدس بنز توانسته در این مورد بخصوص روی رقیب هم وطن خود را کم کند. البته لازم به ذکر است که ما پیشرانه‌های مرسدس بنز C کلاس C200 که موفق به تست آن شدیم و سری سه 320i را مورد بررسی قرار دادیم و ممکن است در دیگر پیشرانه‌هایی که برای این دو سری در نظر گرفته شده است، برنده میدان هم متفاوت باشد، پس لطفا دعوا راه نیندازید!

از دیگر مشخصات این بخش هم می‌توان به وزن خالص 1445 کیلوگرمی، مخزن سوخت 41 لیتری، حجم صندوق بار 480 لیتری و در نهایت هم به طول کلی گوشه سمت راست جلو تا گوشه سمت چپ عقب 4686 میلی متری، عرض 1810میلی متری و ارتفاع 1442 میلی متری با فاصله بین دو محور 2840 میلی متری اشاره کرد.

تجربه رانندگی

خب بالاخره نوبت به آن رسید که کمی هم با این اصیل زاده آلمانی در خیابان‌ها دور بزنیم. بار اول که داخل خودرو نشستیم، مسحور کیفیت قطعات داخل کابین شدیم و صندلی هم به خوبی راننده را در خود جای داده و با بالشتک‌هایی که در اطراف خود داشت، حرکت‌های عرضی راننده در مواقع پیچیدن را می‌گرفت.

پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مرسدس را توسط دکمه‌‌ای که در کنار ستون فرمان و کنسول مرکزی تعبیه شده بود، به حرکت درآوردیم، ولی نکته قابل توجه آن، عایق بندی فوق العاده کابین بود که وقتی درب خودرو را می‌بستیم، دیگر صدایی از موتور به گوش نمی‌رسید و فقط عقربه‌های دور موتور بر روی کیلومتر، معیار دور موتور یا خاموش و روشن بودن آن را مشخص می‌کرد. البته یک زوزه خیلی کمی به داخل کابین می‌آمد که نگوییم موتور در زیر کاپوت آن نیست. اهرم تعویض دنده را که در این نسل به پشت فرمان منتقل شده بود، در حالت درایو قرار دادیم و پدال گاز را فشردیم و خودرو به حرکت درآمد. تعویض دنده با توجه به حالتی که پیش از این انتخاب کرده بودیم، در زمان درست و بجا تعویض می‌شد، ولی ما به جای اینکه منتظر ECU گیربکس موتور برای تعویض دنده بمانیم، خودمان با پدال‌های کوچکی که در پشت فرمان تعبیه شده بود و هنگام چرخاندن فرمان آنها هم می‌چرخیدن، اقدام به تعویض دنده می‌کردیم که خیلی لذت بخش و دلنشین بود.

با حرکت در خیابان‌های معروف و صاف ایران هم چندان لرزش و ضربه‌ای احساس نکردیم و از روی سرعت گیرهای تیز هم به راحتی و با کمترین ضربه به کابین عبور می‌کرد که ما را انصافاً شیفته خود کرد. برای تست شتاب هم به خیابانی خلوت رفتیم تا با خیال راحت‌تر شتاب این مرسدس را هم تجربه کنیم. در حالت عادی یا در دیگر حالت ها، شتاب خودرو قابل قبول بود و به حدی بود که با فشردن کامل پدال گاز، راننده را به صندلی بچسباند، ولی وقتی برای تست مجدد شتاب گیری، اتومبیل را در وضعیت اسپرت هم نه، بلکه اسپرت + گذاشتیم، ورق برگشت و مرسدس بنز C کلاس تبدیل به یک خودروی اسپرت تمام عیار شد (البته نه این که تبدیل به یک SLS یا یک R8 شده باشد). ولی در مقایسه با شتاب اولی بهتر بود و سیستم تعلیق سفت‌تر شده بود و می‌شد چنگ زدن تایرها به آسفالت را احساس کرد.

قیمت در بازار

اگر به بازار آزاد برویم، متوجه می شویم که این روزها مرسدس بنز C200 نسل جدید با مدل 2015 در بازار قابل دسترس است و بین رنج قیمتی 420 تا 480 میلیون تومان بسته به تجهیزات نصب شده خرید و فروش می شود که البته کمی زیاد به نظر می رسد شاید بعضی را به فکر خرید بی ام و 328i و یا در سگمنتی بالاتر، مرسدس بنز E250 فرو ببرد.

نسل جدید کلاس C را باید تغییر رویه آن از سوی یک خودروی اسپرت به سمت یک لوکس متوسط شهری دانست و امیدواریم دیگر مدل های این آلمانی خوش استیل مثل مدل C250 که موتور 2 لیتری با توان 211 اسب بخار روی آن نصب شده نیز وارد بازار ایران شوند.

46 عکس

نظرات کاربران

68 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/22
کدوم رو انتخاب میکنید با 400 تومن:
c200 2015:لایک
e250 2015:دیسلایک
یه تشکر ویژه از تمام کادر خودرو بانک
دست مریزاد و ایول دارید
1394/7/22
اولا اینجا دیسلایک نداره!
دوما، پاسخ هیچکدام است مگر اینکه پول علف خرس باشد!
1394/7/22
دادا اونی ک این ماشینو میخره پول براش علف خرس نیست اولن مجبوره با این قیمت بخره دومن اینقد پول داره ک این براش هیچی نیست ک اصن نمیدونه این پولا چیکارش کنه سومن عشق ماشینه وگرنه با این پول خیلی چیزا میشه خرید چارمن سو تفاهم نشها من خودم ی 206 بیشتر نشه یبار نیای بگی فلانو فیسارر کلی گفتم اما واقعیت همینه شما اگ بری تو خیابون ... تهران این انگشت کوچیکشونه.مبارکشونم باشه.
1394/7/22
طراحیش عالیه ولی تو زبان طراحی جدید مرسدس ، فیس ماشیناشون خیلی شبیه به هم شدن ولی در کل بنز هم از لحاظ تکنولوژی هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ تعلیق و نرمی و هم از لحاظ طراحی همیشه عالی بوده ....
1394/7/22
خودرو 36000 دلاری چجوری میشه 450 میلیون تومن بر چه مبنایی قیمت گذاری شده ؟چقد میخوان تو یک ماشین سود کنین انصاف هم خوب چیزیه بخدا
1394/7/22
هر چی بیشتر بتونند روی ماشین بخورند میخورند چون رفاه مردم براشون مهم نیس چیزای دیگ براشون مهم ک نتیجش میشه...چه خودروهای ارزون چه گرون و متاسفانه ماهم میخریم.
1394/7/22
450 میلیون تومان !!!!!!!!!!
برای 1 ماشین 37000 یورویی !!!!!!!!!
اگه هر یورو رو 4000 تومن هم بگیریم میشه 148 میلیون تومان
واقعا ظلمه
اخه چرا ما باید برای 1 ماشین 148 میلیونی ، 450 میلیون تومن پول بدیم
البته برای همه ماشین ها همینجوره تویوتا کمری هیبرید که اینجا 200 میلیون تومنه تو همه دنیا حدود 50 میلیون تومنه

واقعا ظلمه
اونم برای حمایت از 4 تا مونتاژکار داخلی که بوق ماشین رو هم نمیتونن بسازن
همش واردات و مونتاژ
1394/7/22
واقعا دقت کردی این 206 از 92 به اینور صدای بوقش 4 متر اونورتر نمیره
1394/7/22
تنها دلیلش این نیست و گرنه خیلی راحتتر میشه از کاگران حمایت کرد.مهم خواستن.
1394/7/22
کاری به قیمت ندارم حرفم کلیه
ببینید کیفیت چقدر مهم است
پس چرا چینی
1394/7/22
بي نقص ترين ٤چرخ دنيا....Benz
1394/7/22
مطمئنید مخزن سوختش 41 لیتریه ؟؟ تو سایت باما زده 68 لیتر
1394/7/22
واقعا ممنونم که این ماشین رو بررسی کردین چون من عاشق C کلاسم من تمام مقالاتتون رو می خونم ام این ی چیز دیگه بود من فیلم ATUO PARK سانتافه فول رو دیدم اما لطفا فیلم ATUO PARK این ماشین رو هم بذارین
1394/7/22
آخه تا کی باید ما ماشین گرون بخریم
این تعرفه گمرکی چیه که شده بلای جون ما؟که چی مارو مجبور کنن تا ارابه مرگ وطنی بخریم؟
1394/7/22
نمای پشتش خیلی زشته
,آدم یاده سمند میوفته
1394/7/22
این چه حرفی بود اخه…!!!!!!!!
1394/7/22
:||||||
1394/7/22
آبجی شما سمند از پشت دیدی ؟ نمیدونم شاید من متوجه این شباهت نمیشم. ولی جون هر کی دوست دارید الکی ایراد نگیرید.میشه به حجم باکش ایراد گرفت مثلا یا چرا آخرین سرعتش 300 تا نیست
1394/7/23
نمای پشتش!!!!!!!!! لابد به سانروفم میگی ارک مگه نه؟میگم عینکم چیزه خوبیه.یه عینک بگیر درست ماشینو ببینی :/
1394/7/24
آخه خواهره گلم مگه میشه از بنز ایراد گرفت مثلا بخوای ایراد هم بگیری میتونی بگی
فقط یه ایراد داره اونم اینه که چشمه آدمو خیره میکنه ممکنه که خدایی نکرده نگاش کنیم بخوریم
به دیواری دری تیره چراغ برقی جایی ...
1394/7/27
تا حالا از این زاویه بنز و سمند ندیده بودم
با تشکر از حسن دیدتون
من دیدم طراحای بنز میان سمند رو از پشت نگاه می کنن و یادداشت بر می دارن نگو برای بنز c کلاس نمای پشت نداشتند! عخی!!!!!!!!
1394/7/22
لطفا کلیپ بزارید
1394/7/22
به نظر من این نسل از کلاس c از e250 بهتره اتاقش که فوق العادس و کلا با این رنج قیمت و بقیه رقباش تو اینجا بهترین انتخابه هرچند قیمت با توجه به قیمت جهانیش منتطقی نیست/
1394/7/22
در یک کلام فوق العاده !
ولی انصافا بیش از حد شبیه کلاس s شده . ینی وقتی که همچین طراحی لوکسیو توی کلاس c که به هر حال یک سگمنت ارزون تر حساب میشه میبینیم آدم تعجب می کنه . مثلا به نظر من الان این از کلاس e خیلی شیک تره .
1394/7/22
امضای کارل بنز رو شیشه خیلی زیباست این یعنی اصالت!
1394/7/22
چرا بعضی نظراتمو نمیذاری خودرو بانک ؟؟؟!!!!!!!!
مگه کامنتم غیراز اون چیزیه که تو سایته ؟؟؟!!!!!

******به نظر مردم احترام بذارین تا بهتون احترام گذاشته شه ،طرفداراتو نگه دار ***
وقتی یکی میاد کامنت میذاره ینی به شماها و مطالب و سایتون احترام میذاره وقت گذاشته پس این موضوع باید دوطرفه باشه.

به نظرات هم اهمیت بدین لطفا ببینین طرفداراتون چی میخوان ازتون
1394/7/22
دوستان عزیز من چند وقت قبل سوار این هواپیمای کوچک شدم (خودروی برادر مدیرعامل شرکتمون)
وقتی درب خودرو بسته میشه حقیقتا هیچ صدایی داخل نمیاد ! والا ماها عادت نداریم اصلا فکر میکنیم ماشین خاموشه !!!
خلاصه تو اون نیم ساعتی که در مسیر میرفتیم محو ابهتش بودم . بعد از هزینه هاش پرسیدم اونوقت بود که به داشتن 206 sd خودم افتخار کردم !
1394/7/22
از اين همه "صيقل" و چوبكارى به وجد اومديم،
خيلى زيبا نوشته شده، و به خصوص از پارك شدن شيك و "مجلسى" خوشم اومد.
👍🌸🌸🌸🌸🌸
1394/7/23
خود شما هم مطلب گذاشتین که مدل پایهc180 هم وجود داره

تازه برا اروپا مدل دنده ایc160 داره

پس چرا اشتباه میگین c200مدل پایه هست
1394/7/24
قبلا گفتم ,بازم میگم, اتاقش و طرحه بیرونییش خیلی زشت و پیره مردی هست و اتاقش منو یاده ماشین های ۲۵ سال پیش و سمند میندازه .
یک ماشینی مثله استون مارتین این رو توی طراحی بدنه قورت میده.
1394/7/25
بچه ها از فردا کمپین خریدن سمند راه میندازیم چون شبیه بنز سی کلاس ۲۰۱۵ هست!
بخدا قدر سمندو نمیدونید،مرسی مریم خانوم مارو بیدااار کردی...
1394/7/25
عزیزی که میگی استون مارتین قورت میده .این دو خودرو اساسا در یک کلاس نیستن ! استون مارتین به غیر از یک خودرو که سدان به نام راپید تولید کرد عموما در بخش سوپر اسپرت بوده .طراحی بنز پیر مردی نیست و باید به عنوان پختگی طراحی نام برد . شما اگه از طراحی این چیزی متوجه نمیشید مشکل شرکت مرسدس نیست ! شما طراحی زیبای این خودرو را با سمند مقایسه میکنید؟! شما اگه به تازگی جزو علاقه مندان به خودرو شدید صبر کنید تا اطلاعاتتان درباره خودرو افزایش پیدا کند و نظری که میگزارید قابل استفاده برای دیگران باشد .حتما نیاز نیست کامنت بزارید که همه بفهمن شما فرق سمند و بنز را نمیدانید .میتوانید سوال بپرسید تا دوستان درباره این دو خودرو به شما اطلاعات بدهند.
1394/7/26
فک کنم ١٣ ، ١۴ سالتونه ... درسته !؟ :-[
1394/7/29
خواهرم فازت چیه؟
1394/8/8
من خودم سمند دارم چطوری این ماشین رو با اون گاری (سمند) یکی میکنی حتی نباید اسمش به عنوان ماشین بیاد شاید تابه حال سوار ماشین نشدی !!
طراحی مرسدس پیرمردیه ؟؟؟ !!! فکرنکنم زیبا تر و شکیل تر و بی نقص تر از مرسدس در دنیا وجود داشته باشه
1394/11/27
بچه ها از این به بعد سمند سوارا به جای ارم ایران خودرو ارم بنز بزارن تا همه فکر کنند بنزسوارید
1395/1/11
ببخشید مریم خانم استون مارتین نداشتن براتون تست کنن
آخه من چی بگم حداقل از یه ماشینی بگید که اسباب بازیشو داشته باشین
بنز اولین زیباترین و بهترین است
1395/2/17
مقایسه c کلاس با استون مارتین؟!!!!!!
پاگانی هوایرا هم ازین خوشگلتره..;)
1395/4/27
سلام
خوبی
دکتر خوب خواستی بگو بهت معرفی کنم
دیگه چه خبر
1395/4/27
اسید بدین من بخورم
1395/5/8
فقط بايد بگم بروووووو سوار همون سمندت بشو يعني من نميدونم چي بگم. همون استون مارتيني كه ازش حرف ميزني راه ورسم كارشا از همين مرسدس بنز گرفته اصلا ولش كن براكي دارم توضيح ميدم😂😂😂 تمام خودروسازي ها الگوشون اين كمپاني مرسدسه بازم نميدونم چي بگم بهت
1395/5/9
سلامتی ساقیت
1395/7/12
٨ نفر با ايشون موافقن آيا؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟😟😟😟
من ديگه صحبتي ندارم
1395/10/8
میشه حرف مت نزنی، تا حالا از نزدیک ماشین رو دیدی اصلا پس لطفا ......
1395/12/8
شما به بزرگی خودتون ببخشید غلط کردن از روی سمند تقلید کردن...............عوضیای احمق نمیدونستن شبیه سمنده خخخخخخخخخخخخ
1395/12/21
حالون خوب نیست اصلا و من قطع امیدم ازتون به همین خاطر نهمین نفرم که لایکتون کردم . با همین فرمون برید جلو :)
1396/5/5
شما لطف کن شوار نشو
1394/7/25
سلام
كدوم حمايت از توليد داخل !!منفعت و سود كجا ميره تو جيب كاركران ؟ يعني به فكره كاركر و توليد داخلين؟ يا سود و منفعت خودشون !يا به فكر مردم و سلامت جامعه !كشور تركيه رو يه نكاه بكنيد خجالت بكشيد ايران و ايراني كجاست داريم به افغانستان نزديك ميشيم تا جهان اول جهان سومم نيستيم اعراب رو نكاه كنيد خجالت بكشيد ايراني خيلي بالاتر از امسال اعراب و تركيه بوده و هست
1394/7/26
استون مارتین و خیلی از خود رو سازای دیگه حالا حالاها باید کار کنن تا به مرسدس بنز برسن / کسی که بنز سوار باشه خوب میفهمه که من چی میگم
1394/7/27
من سوار نشده می فهمم چی می گی داداش
1394/7/26
اصلا 400 تومن نمیارزه. مگه چیه!! اتومبیل 30000 دلاری را باید حداکثر 150 تومن خرید نه 400 تومن. تاسف باید خورد برای این کشور.
1394/8/4
36هزار یورو نه دلار
1394/7/27
حداقل یه کارواش میبردین ماشینو
1394/7/29
خیلی خیلی گرونه...!!!!!
1394/8/3
مریم خانوم صد در صدر{100در100}شما دانشجوهم هستی..والا یه ساعت زل زدم به این ماشین چشام در اومد از بس که استثنایی بود اونوقت شما میگی پشتش عین سمنده اوکی پس من میرم به شرکت ایران خودرو بگم شرکت بنز از ماشین سمند الگو برداری کرده فعلا فقط در دسترس باش اگه گفتن کی گفته شاهد داری بگم شما هستین
1394/8/7
اگه آرم ایرانخودرو روش بود نظرات کاملا متفاوت بود لعنت به هر چی آرم و ایم برنده.بنده به شما قول میدم هیوندای سنتینال ۱۰۰ برابر در حالت کلی از این بهتره.سامسونگ گالکسی نوت 5 رو با اپل ایفون ۶ s plus مقایسه کردم همه جوره سامسونگ سر بود تو عمل.ولی اخرش چی!!؟اپل کلاس داره.البته که خودروسازیهای ما گاری رو به اسم ماشین تولید میکنن .در ضمن طراحی پشت ماشین کپی از سوزوکی کیزاشیه.حالا نمیخواید قبول کنید نکنید .ماست که میدونه سفیده.قیمت این ماشین باید ۱۰۰ تومن باشه نه ۴۵۰ البته که ۲۰۶ هم اونموقع باید ۱۵ تومن باشه نه ۴۰ تومن و...
1395/5/9
حامد هیوندای سنتینال ؟؟؟!!!!!! هههههههههه جوک جالبی بود !! دوما معلوم نیست چجوری نوت 5 رو با ایفون 6 مقایسه کردی که میگی بهتره !! تو اصن چیزی از گوشی سرت میشه که میگی تتسسسستتت کردم ... ههههه بهتره نظر ندی عمویی بالاخره این برند ها هم همینجوری الکی و یک شبه نشدن برند .
1394/8/4
به نظر من بنز e کلاس از نظر سایز و موتور و قیمت پایینتر از این و امکانات بیشتر ارزش خرید بیشتر داره تنها حسن این نسبت به e250 طراحیشه که خیلی شیک جون پسندتر از e کلاسه
1394/11/20
سلام من خودم یه سی 200سال2012دارم خیلی ماشین غولی هست من چندبار با ماشینم از دست پلیس فرار کردم جریمه اش رو دادم
1394/11/27
الان طراحی های بنز های جدید همه جلو هاشون شبیه به هم هستن
خیلی مسخره شدن
1395/1/11
شما با تویوتا حال کن تا خودرو بانک صدات بزنه بگه یه بنز برنده شدی
قرار نیس هرچیزی که ندارید مسخره باشه
1394/12/8
غول سدان های دنیا فقط بنز
1395/5/9
خط چشمش منو کشته !!
1395/8/18
زیبایی های زایدالوصف این دست پرورده ی طراحان استودیوی مرسدس قابل تحسین است اما پنل بالای دریچه های هوا هیچ سنخیتی با طراحی نداشته و بنظر من با این شکل و شمایل به زیبایی طرح داشبورد آسیب زده و از زیبایی کلی کاسته است.
1395/10/19
سلام مریم خانم بنز بعد از ۱۲۰ سال طراحی خودرو خودرو به فرم کلی طراحی بدنه رسیده و بیشتر در جزییات تغییرات ایجاد میکنه و تمرکز اصلیش بر روی ارتقا تکنولوژی و راحتی در رانندگی است و حرف آخر فرهنگ غرب زیبایی رو بیشتر در باطن و کاربردی بودن وسیله میبینه نه مثل ما آسیایی های سطحی بین
1396/6/25
حالا شماها که جوش اوردین کدومتون بنز سوار هستین
1398/6/30
آقا خیلی خوب بود
مرسی
سی 200
1401/3/28
من از سال ۱۴۰۱ با شما صحبت میکنم.اگر میتونید صدتاشو با قیمت ۴۰۰ تومن بخرید🤣