موضوعات داغ

مشخصات فنی پورشه تایکان اعلام شد؛ اولین محصول تمام برقی اسپرت ساز آلمانی

عکس مطلب اول
نسخه تولید سری پورشه میشن E که در سال 2019 تولید خواهد شد به تایکان تغییر نام خواهد داد اما همانطور که در اطلاعیه رسمی پورشه تایید شده است این خودرو با همان مشخصات فنی شگفت انگیز میشن E تولید خواهد شد. پورشه بدون جنجال اضافی اعلام کرد که اولین خودروی الکتریکی این شرکت از دو موتور مگنت دائمی همزمان برخوردار است که یکی از آنها چرخ های محور جلو و دیگری چرخ های محور عقب را به حرکت در می آورد و این دو موتور مجموعا بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید می کنند.
این دو موتور الکتریکی از دو باتری لیتیوم یون با ولتاژ بالا تغذیه می کنند که انرژی کافی برای پیمودن مسافت بیش از 500 کیلومتر را در اختیار این خودرو می گذارند، گرچه سیکل آزمایشی که این رقم بر اساس آن به دست آمده مشخص نیست. بهتر است امیدوار باشیم این رقم بر اساس سیکل آینده آزمایش مصرف سوخت در اروپا یعنی WLTP (فرآیند آزمایش هماهنگ خودروهای سبک در سرتاسر جهان) به دست آمده باشد نه بر اساس سیکل رانندگی اروپایی جدید که در ماه سپتامبر جایگزین خواهد شد.
هنگامی که باتری پورشه تایکان تخلیه می شود حدود 15 دقیقه طول می کشد تا این خودرو انرژی لازم برای پیمودن 400 کیلومتر مسافت را به دست بیاورد زیرا این خودرو از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می تواند از شارژرهای 800 ولتی استفاده کند. خودروی کاملا الکتریکی پورشه از استاندارد CCS (سیستم شارژ ترکیبی) در اروپا و امریکا پیروی می کند و در ژاپن و چین به استانداردهای محلی پایبند است.

مدل آزمایشی پورشه تایکان با پوشش استتار

مدل آزمایشی پورشه تایکان با پوشش استتار

صرفنظر از الکتریکی بودن، تایکان در وهله اول یک پورشه است بنابراین باید سطح بالایی از عملکرد که مردم از سازنده 911 انتظار دارند را ارائه دهد. شتاب صفر تا صد تایکان کمتر از 3.5 ثانیه و شتاب صفر تا 200 کیلومتر آن کمتر از 12 ثانیه است.
در اطلاعیه رسمی طولانی تایکان با اعداد و ارقام جالبی که پورشه درباره این خودرو منتشر کرده مواجه می شوید. پورشه تخمین می زند که سالیانه حدود 20 هزار دستگاه تایکان تولید کند که حدود دو سوم تولید سالیانه 911 است. تا به حال تعداد مدل های آزمایشی تایکان که توسط حدود 40 متخصص ساخته شده اند به اعداد 3 رقمی رسیده است و 21 عدد از این نمونه های آزمایشی که پوشش استتار دارند به بخش غربی آفریقای جنوبی فرستاده شدند که در آنجا بیش از 60 مهندس و توسعه دهنده برای آزمایش این خودروها حدود 40 هزار کیلومتر مسافت را با آنها طی کنند.

مدل آزمایشی پورشه تایکان با پوشش استتار

مدل آزمایشی پورشه تایکان با پوشش استتار

شاید این رقم شگفت انگیز به نظر برسد ولی در مقایسه با میلیون ها کیلومتر مسافت که مدل های آزمایشی تایکان تا پایان مرحله آزمایش طی می کنند رنگ می بازد. چرا تایکان باید چنین فرآیند طولانی آزمایش در نقاط مختلف جهان را تحمل کند؟ جواب پورشه این است:
« اولین خودروی اسپرت الکتریکی پورشه باید حتی در سخت ترین شرایط مثل ساعت کار کند. »

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد